אין מודם? קני בכל זאת מנוי לאינטרנט
נציג מכירות של קווי זהב שכנע את א' להתחבר לאינטרנט למרות שהמחשב שלה חסר מודם ולא מתאים לגלישה. בחברה ביטלו את החוזה וישיבו את הכסף ללקוחה
המצב הכלכלי הקשה מכביד לא רק על הצרכנים, המחשבים כל שקל היוצא מכיסם, אלא גם על היצרנים וספקי השירותים. אלו מצידם, מנסים בכל דרך לשכנע אותנו שהמוצר שלהם הכי טוב, הכי זול והכי מתאים לצרכינו. לעיתים אנשי המכירות כל כך להוטים למכור ללקוחות עד שהם לא בודקים האם הלקוח יכול להשתמש במוצר. את המחיר, משלם הלקוח, ולעיתים גם החברה.
ביום בהיר אחד, הקיש על דלתה של א', תושבת חיפה, נציג מכירות של חברת קווי זהב. א' ביקשה לעשות לבנה הפתעה ולחברו לאינטרנט. אולם א' ידעה כי המחשב שבביתה אינו מן החדישים שיש (מחשב בן כ-10 שנים מסוג 386) ולכן ביקשה מאיש המכירות שיבדוק האם ניתן לגלוש באינטרנט באמצעות המחשב.
איש המכירות אמר לה כי חסר לה מודם בכדי לגלוש באינטרנט, והיא תוכל לרכוש אחד במחיר זול. א' הסכימה לעיסקה, חתמה על הוראת קבע לטובת קווי זהב, ולקחה את המחשב לחנות כדי שיתקינו לה מודם, אלא בחנות המחשבים נאמר לה כי במחשב המיושן שלה היא לא תוכל לגלוש באינטרנט גם אם יותקן אצלה המודם. מסתבר שבמחשבה של א' אין אפילו כונן CD, כך שאין אפשרות להתקין תוכנת גלישה.
א' ניסתה ליצור קשר עם איש המכירות, אך ללא הצלחה. בינתיים, גובה קווי זהב כסף מא' עבור שירות אותו כלל אינה יכולה לנצל מאחר שאיש המכירות ניצל את בורותה. בחברה לא ניסו לפתור לה הבעיה ולמרות פניות חוזרות ונשנות המשיכו להוציא לה חשבוניות תשלום. כאן פנתה א' ל-ynet בבקשת עזרה.
פנינו לחברת קווי זהב בבקשה לסייע ללקוחה. מקווי זהב נמסר, "כי המחשב של א', למעט חסרונו של המודם - פריט הניתן להתקנה - מתאים לגלישה באינטרנט. הלקוחה חתמה עם החברה על חוזה לאספקת שירותי אינטרנט ומסיבות שונות אינה מנצלת אותו. למרות זאת, הוחלט בחברה לבטל לא' את המנוי ולהחזיר את הכסף, מכיוון שאין לא' את היכולת לבצע את השיפורים הנדרשים בכוחות עצמה".