פורד חוזרת
החברה מתעקשת להישאר בכותרות. הפעם שתי קריאות נוספות להחזרה
חברת פורד לא יורדת מהכותרות. החברה הודיעה השבוע על קריאה להחזרה של 709,245 משאיות קלות מדגמי F150 ו-F250 שיוצרו בתאריכים שבין נובמבר 1995 לאוגוסט 1997. מקור הקריאה להחזרה הפעם היא בעיה במערכת הדלק שעלולה לגרום לנזילות ולהביא לשריפה. הודעה מקבילה יצאה מהרשות הלאומית לבטיחות בארה"ב שהחלה חוקרת תלונות בנושא.
חברת פורד החליטה על ההחזרה לאחר לחץ מהרשות ובעקבות 191 תלונות לקוחות שהיו קשורות ככל הנראה לפגם המדובר.
פורד כבר החלה להודיע ללקוחות על הבעיה בסוף חודש אוקטובר ולהערכת החברה, יסתיים תהליך ההודעה עד לתחילת דצמבר. דובר החברה סירב לומר מתי יוחלפו כל החלקים הפגומים.
פרק ב'
יום לאחר ההודעה, חזר דובר החברה אל המיקרופון. הפעם הודיעה פורד על קריאה מתוכננת להחזרה של 430,000 מכוניות מוסטנג שיוצרו בשנים 1994-2001, בשל כשל בבלמים. ההחזרה תיעשה ביוזמת החברה לאחר שלרשות הלאומית בארה"ב הגיעו 300 תלונות על פגם במערכת הבלימה של הרכב. לדברי פורד, לא ידוע על נפגעים כתוצאה מהבעיה ואולם כרגיל הדברים עלולים לצוץ בשלב מאוחר יותר. החברה החלה במשלוח הודעות ללקוחות הרלוונטיים.
יבואן פורד מסר כי המוסטנג לא יובאה לארץ ביבוא סדרתי. מספר הדגמים המצומצם שנמצא בארץ יובאו כיבוא אישי. מאחר וליבואן אין מידע מסודר לגבי הדגמים הנמצאים בארץ, לא ניתן בשלב זה להעריך האם התקלה משותפת גם למכוניות אלו.
צרות מצדדי ומאחורי, אחת, שתיים, שלוש
ראוי להזכיר כי רק לפני כשבועיים הודיעה קרייזלר האמריקנית על קריאה להחזרה של 1.4 מיליון כלי-רכב בשל בעיה דומה. במקרה של קרייזלר התגלה פגם באטם של מערכת הדלק שגרם גם הוא במקרים מסויימים לשריפה בעקבות מגע של דלק שנזל מהמערכת ובא במגע עם המנוע.
צרת רבים אינה חצי נחמה במקרה של יצרן הרכב השני בגודלו בעולם מאחר ופורד עסוקה מעל לראשה במגוון פרשות לא מחמיאות. החזרת הצמיגים הגדולה של פיירסטון שנקשרה לרכבי האקספלורר של פורד, פגעה קשות בחברה האמריקנית. אם זה לא מספיק, החברה עסוקה כיום בערעור על החלטה תקדימית של שופט מקליפורניה שחייב אותה בהחזרת 1.7 מיליון כלי-רכב מתוצרתה, לאחר שהואשמה במשפט ב"הסתרה מכוונת של מצב מסוכן". האמירה יוחסה להעלמת מידע על תקלה במערכת ההצתה של עשרות דגמי מכוניות, במשך שני עשורים. לקינוח, סגרה פורד בתחילת השבוע שני מפעלים בקנדה על-מנת לאפשר ייצור מוגבר של כריות אוויר להחלפת כריות פגומות שנתגלו במספר מדגמיה.