דרושים: נהגים
יומיים לאחר פתיחתו בתשלום, כביש חוצה ישראל שומם. מנכ"ל חברת התפעול של הכביש, יהודה וילק: "התנועה בכביש מעל הציפיות"
יומיים לאחר פתיחתו בתשלום נראה אתמול כביש חוצה ישראל שומם. צילום מהאוויר מעל הכביש בסביבות השעה 10:00 בבוקר הראה כביש ריק, שומם. למעט רכב אחד של החברה המתפעלת ו-3 זוגות אופניים, לא הצלחנו לזהות תנועת מכוניות.
ב-17:00, שבע שעות מאוחר יותר ובשעה הנחשבת לשעת עומס בכבישים, היה המצב טוב יותר, אך רק במעט. בכניסה לכביש האגרה החדש ניתן היה לזהות עשרות מכוניות בלבד. בוודאי מספר שאינו מתקרב אפילו לעשירית מהתכניות האופטימיות של אנשי "דרך ארץ", בעלי הזיכיון לכביש.
זה עולה כסף...
לא צריך לחפש סיבות מורכבות למיעוט הנהגים על רצועת הכביש המודרנית ביותר בישראל. 6.5 שקלים לנהגים שרכשו מינוי, או 12.87 שקלים לנהגים מזדמנים, הן סיבות טובות ומובנות. מה שלא מונע מחברת דרך ארץ לשמור על אופטמיות. לדבריהם, בסופו של דבר יפנימו הנהגים את הכדאיות. למרות זאת, סירב אתמול מנכ"ל חברת התיפעול של הכביש, יהודה וילק, למסור נתונים אודות תנועת המכוניות ביומיים האחרונים, התעקש לציין כי התנועה בכביש היא "מעל הציפיות", וכי מספר רוכשי המנויים גדל.
בכל זאת, סביר להניח שוילק אינו מרוצה מהחלטת מנהל מינהל הרכב הממשלתי, אבי דור. זה הודיע אתמול כי המדינה לא תממן נסיעת כלי-רכב ממשלתיים בכביש. ואגב, ההנחיה חלה גם על שרי הממשלה ועל הפקידות הבכירה בצמרת הממשלה. עם זאת, היא אינה חלה על רכבי צה"ל וביטחון. וילק גם היה מוותר על הצהרת הנהלת מד"א כי היא אוסרת על צוותי ההצלה של האירגון לנסוע בכביש, מכיוון שהנסיעה בו כרוכה בתשלום.