חדש: מנוע החיפוש MSN בעברית
מתחרה חדש ל"גוגל ישראל" ול"מורפיקס". מנוע החיפוש MSN ישולב באתר הישראלי לאחר שעבר התאמה לעברית. מסד הנתונים של המנוע יכלול דפי אינטרנט נוספים בעברית. מנכ"ל MSN ישראל: "אני מקווה שנעבור את גוגל"
MSN ישראל השיקה היום (א') גירסה חדשה של האתר, שכוללת גם את מנוע החיפוש MSN Search הבינלאומי עם תמיכה בעברית. בשלב זה, החיפוש באתר רצוף תקלות טכניות אך מ-MSN ישראל נמסר כי אלה צפויות להיפתר בשעות הקרובות.
עד היום, ניתן היה לבצע חיפוש בעברית במנוע החיפוש העולמי של MSN, אך הטקסט העברי בדפי התוצאות הוצג משמאל לימין. גירסה חדשה של מנוע החיפוש שולבה באתר MSN ישראל לאחר שממשק החיפוש עבר התאמה לעברית. החיפוש מתבצע מימין לשמאל ודפי התוצאות מוצגים בהתאם.
אנשי MSN יוסיפו למנוע החיפוש "המגויר" דפים מאתרים ישראלים, שניתן למצוא אותם באתר הישראלי בלבד. מלות החיפוש יוקלדו בעברית על ידי הגולש והתוצאות יתקבלו בדף עברי למהדרין, שיוצג מימין לשמאל.
בניגוד ל"גוגל ישראל", הגירסה העברית למנוע החיפוש הפופולרי, מנוע החיפוש העברי של MSN אינו נגיש דרך כתובת אינטרנט נפרדת וישולב באתר MSN ישראל בלבד. גולשי האתר שמעוניינים בכך יוכלו לבצע חיפושים גם באמצעות שירות כתובות האינטרנט של NETEX, שפעל עד כה כמנוע החיפוש העיקרי באתר.
המטרה: להגדיל את ההכנסות
MSN ישראל ביצעה בשנתיים האחרונות מספר צעדים במטרה להשיק שירותי ערך מוסף במטרה לגוון את מקורות ההכנסה שלה. החברה משתפת פעולה בחודשים האחרונים עם חברת הלוויין YES בניסוי המאפשר למנויי הלוויין לגשת ל-Hotmail.co.il באמצעות הטלוויזיה והשיקה שירות המאפשר למנויי "סלקום" לגשת לתיבת הדואר האלקטרוני שלהם באמצעות מכשיר הטלפון הסלולרי.
כמו כן, MSN ישראל מפיקה את הניוזלטר "בא בערב" המשווק על ידי אינטרנט זהב למנוייה והשיקה לאחרונה שירות ערך נוסף בתשלום, המאפשר לגולשי "הוטמייל ישראל" להגדיל את נפח תיבת הדואר האלקטרוני שלהם עבור תשלום.
אתר MSN ישראל, שהושק באפריל 2000, נמצא בבעלות משותפת של אינטרנט זהב ומיקרוסופט. על פי נתונים שנמסרו מהחברה, באתר מבקרים יותר מ- 1.5 מליון גולשים שונים בכל חודש.
מנוע החיפוש החדש של MSN כולל פתרון מורפולוגי שפותח בחברה. הניתוח המורפולוגי מזהה כל הטיה של מילות החיפוש ומזהה שורשים של מילים בכתיב מלא וחסר. המנוע מתווסף לשלושה מנועי חיפוש שתומכים בעברית: "גוגל ישראל", "מורפיקס", מנוע החיפוש המורפולוגי של חברת "מלינגו" ו"Fast", המאפשר לחפש בעברית אך אינו מציע ממשק עברי.
שוק מודעות המלים בעברית מתחמם
עם השקת מנוע החיפוש, MSN ישראל נכנסת לשוק מודעות המלים בעברית. גוגל וחברות חיפוש נוספות הפועלות בתחום זה מציעות למפרסמים לפרסם מודעות מלים בהתאם לבקשות החיפוש של הגולשים, על מנת להגיע לקהל היעד המפולח ביותר.
בניגוד לקישורי חסות (sponsored links), הקישורים שמופיעים ראשונים בדפי התוצאות באינדקסים ומדריכי אתרים, לרוב ברקע שונה, מודעות המלים מוצגות בנפרד מהתוצאות הרגילות, מצד ימין או שמאל, על פי הקשר החיפוש. המפרסם רוכש מלות מפתח מסוימות, אליהן הוא מעוניין לקשר את הפרסומת בדפי התוצאות. עד כה, רק "גוגל ישראל" הציע למפרסמים מודעות מלים בעברית.
"מודל מודעות המלים הוכיח עצמו בעולם ולכן החלטנו להיכנס לתחום זה בישראל", אומר אורי אדוני, מנכ"ל MSN ישראל, הוא מעריך כי ההכנסות ממודעות מלים צפויות להסתכם בכמה עשרות אלפי דולרים בחודש ומסמן את המתחרה העיקרי, מבחינת MSN.
"זה לא סוד שגוגל הוא אחד השחקנים המובילים בתחום בעולם וגם בארץ, ואני מקווה שעם הזמן נעבור אותם". גם אתרים מקומיים, בהם וואלה, הם חלק מהתחרות, על פי אדוני, ובהתמודדות הזו MSN ישראל לא יהסס להשתמש ביתרונות היחסיים שלו, מאחוריהם עומדת חברת התוכנה הגדולה בעולם.
"זה לא סוד ש-MSN שייכת למיקרוסופט", אומר אדוני, "הטכנולוגיות של מיקרוסופט מספקות לנו יתרון ברור מול מתחרים מקומיים ברמה השיווקית". MSN ישראל התאימה לעברית את שירות הוטמייל ותוכנת המסנג'ר ובכוונתה להסב לעברית טכנולוגיות נוספות, עליהן אדוני אינו מעוניין להרחיב.