שתיים, במחיר אחת
לאחר שהביאה לנו 206 עם גג שקוף, פושטת פיז'ו חלק עליון ומבטיחה תמורה לאגרה. האמנם?
בפיז'ו לא מתלהבים כאשר רומזים להם שה-206 CC, עם הגג הנפתח הקשיח, עוקבת בבוטות אחרי המרצדס SLK. נכון, אף יצרן לא אוהב שרומזים כי הוא חקיין, אפילו אם מדובר במתחרה יקרה בהרבה, אפילו אם מדובר במרצדס ממנה שואבים רבים וטובים השראה (וזו הדרך העדינה ביותר לתאר חיקוי ללא בושה...). אבל למען האמת, אפשר להבין למה הצרפתים מעקמים בהגזמה את אפם ומסננים בעצבנות קלה מתחת לשפם המסודר - "מחקים? אנחנו הרי המצאנו את זה".
פיז'ו אכן הציגו מכונית בתפיסה כזו - גג קשיח נפתח המתקפל לתוך תא המטען - די מזמן, מאד מזמן. ה-402 אקליפס המדהימה שהוצגה ב-1935 היתה בדיוק כזו: מכונית קופה עם גג נפתח שמתקפל אל תוך תא המטען. היא אמנם לא ממש הגיעה אל פס הייצור, אך המורשת כבר הייתה שם.
ההימור
גם כאשר הוצגה ה-206 קופה קבריולה, אף אחד לא האמין שפיז'ו השמרנית תביא מכונית כה מיוחדת אל פס הייצור. כאשר נחשפה לראשונה, לפני שלוש שנים בתערוכת ז'נבה תחת השם שתיים-אפס-לב, היא נראתה בסך הכל כמתאבן לקראת הופעת ה-206, שישה חודשים מאוחר יותר. אבל פיז'ו בעידן ה-206 היא כנראה פחות שמרנית וצנועה ממה שאנו חושבים, ויותר כזו שמוכנה לקחת סיכונים.
ואולי, אולי זו באמת המורשת של החברה והרומן הארוך כל כך שהיא מנהלת עם דגמים פתוחים: מה-203, דרך ה-403, 304, 404, 504, ועד ה-306 וה-205. יתכן גם שהרצון להציג את ה-206 כיורשת ל-205 (שגרסת הקבריולה שלה זכתה לפופולאריות רבה) הוא שגרם לכך. וכן, חייבים להודות שההתעסקות עם הגג כאן מזכירה נערת גוגו במופע סטריפטיז איטי. בתחילה היה להם גג נפתח רגיל, אחר כך כזה שעשוי זכוכית שקופה וכעת הם מסירים אותו לגמרי. בכל מקרה התגובות החיוביות בתערוכה הביאו בסופו של דבר את המכונית המיוחדת הזו אל פס הייצור.
והיא באמת מיוחדת. אף יצרן אירופאי אינו מציע כיום קטנה פתוחה. האחרונה שעשתה זאת הייתה פיאט עם הפונטו, אך התרגיל כנראה לא היה רווחי במיוחד. והנה באה פיז'ו, ולא רק נכונה לגרסה פתוחה, אלא גם הולכת בדרך חדשה עם מבנה מתקדם ויקר. גג קשיח שנבלע תוך 20 שניות בתא המטען במקביל להורדת חלונות הצד. ומכאן גם השם CC, אשר מסביר שה-206 אינה סתם קבריו. אלו הן ראשי תיבות של קופה קבריולה. פיז'ו מהמרת על מבנה יקר ואולם דווקא זה עשוי להביא לה את אותם לקוחות שלרוב מעדיפים מכוניות סגורות. יש כאן לכאורה את הטוב שבשתי העולמות, ללא כל הטרדות והנזקים המקושרים לגג נפתח. כמו שאומרים פיז'ו: שילוב בין ההנאה והחופש המוטורי המוחלט במכונית הפתוחה, עם החדווה המעודנת, הנוחות והנינוחות שמציע מבנה הקופה.
באותה הזדמנות, מבנה זה גם מבטיח שה-206 נראית שונה מכל סופר-מיני פתוחה בעבר. למעשה, אין אף מכונית כזו, גם לא ה-SLK שלה רק זוג מושבים. זו כנראה הסיבה שפיז'ו מהמרת על קצב מכירות נאה במיוחד ומתכוונת לייצר 400 ביום.
דומות אבל שונות
גם אם ברור לעין שה-CC מבוססת על ה-206, הרושם הוא של מכונית שונה. למעשה שתי מכוניות - כאשר הגג נעול בתא המטען היא נראית כמו רודסטר, כאשר הוא סגור היא קופה מוזרה עם ישבן ארוך וחרטום מחודד.
אותו חרטום די מוכר, עם כנפי ה-GTI המורחבות, אולם מהשמשה הקדמית ועד החלק האחורי כמעט כל המרכיבים שונו. בכל מקרה, הרצפה ותת השלדה שמלפנים זכו בחיזוקים, כדי להבטיח את קשיחות המרכב הגבוהה יותר הנדרשת מפתוחת גג. התוצאה היא עלייה במשקל המרכב של 50 ק"ג, אולם 85 ק"ג נוספים מצטרפים בגלל מבנה הגג ותא המטען.
זו אגב הסיבה כנראה לביצועים מעט נחותים מה-GTI, למרות מרכיבים רבים שנלקחו ממנה. המתלים דומים ל-GTI אך כוילו מחדש והמוט המייצב מאחור מעט דק יותר. פרט מעניין בכל הסיפור הוא שבניגוד ליצרנים רבים (כולל פיז'ו במקרים מסויימים) ה-CC אינה נבנית או מוסבת על ידי יצרנים שמתמחים בנושא, אלא מיוצרת במלואה לצד הדגמים הרגילים.
יהיה מנוע
ב-CC נחשף מנוע ה-1.6 ליטר 16 שסתומים החדש של פיז'ו והחשוב עבורנו (בדגמים אחרים כמובן). עם 110 כ"ס היא תרשום 193 קמ"ש וזינוק למאה ב-11.2 ש'. לגרסה החזקה מנוע ה-2.0 ליטר (138 כ"ס) המוכר מה-GTI. עמו היא רושמת 204 קמ"ש ו-9.3 ש'.
על חשבון המרחב לנוסעים מאחור יכולה ה-206 CC לאכלס בתא מטען הגדול שלה 410 ליטר של מוצרי מזון והלבשה. כאשר הגג נכנס לבגז' הנפח קטן ל-175 ליטר. בתא המטען יש מדף חכם שנע בגמישות ומפריד בין החלק של המטען לזה המשמש את הגג. הוא מסמן אם אפשר בכלל לסגור את הגג וכמה חלל נותר עוד למטען. מי שיחפש את הגלגל הרזרבי ולא ימצא, יכול להירגע. לא רימו אותו. במקומו יש ערכה לתיקון מהיר של תקר - חיסכון מקום שנוי במחלוקת.
תא הנוסעים עצמו דומה למדי לזה המוכר מה-GTI ואולם השינויים הקלים והאופנתיים שעבר - לוח מחוונים עם רקע לבן, הגה עור בגוונים שונים, ציפוי עור לתא הכפפות - יוצרים אווירה ייחודית. המושבים הונמכו והמסעד שונה כדי להעניק מעט יותר מקום לנוסעים המצופפים מאחור.
רמת האבזור גבוהה וכוללת יותר או פחות עור (בהתאם לגרסה), מערכת שמע מקורית ואפילו בקרת אקלים בדגמים היקרים.
הבשורה האמיתית
הבשורה הגדולה של פיז'ו הוא מחיר סביר, קרוב לזה של ה-GTI. לכן מותר להמר על משהו בסביבות ה-120,000 שקל. בשורה לא פחות חשובה היא גרסה אוטומטית עם מנוע ה-1.6 ליטר שתוצע בעתיד. זה יכול להיות האלף שש מאות האוטומט החלומי ביותר שנחת בארץ, ואולי בחירה מועדפת בציי ההי-טק...
אז על הנייר נראית ה-CC כהבטחה. מחר, במפגש בקרוב, גם נדע אם הכיסוי של ההבטחה הזו אינו כזה שנגוז בלחיצת כפתור.