שתף קטע נבחר

עובדי מע"צ בעיצומים: לא מתקנים רמזורים

העובדים מוחים על החלטת שרי האוצר והתחבורה להעביר את האחריות על סלילת כבישים ואחזקתם לקבלנים פרטיים. אם יתממשו תוכניות הממשלה תפורק מע"צ ב-1 בינואר וכ-500 מ-720 עובדיה, יפוטרו

עובדי מע"צ נוקטים היום (א') בעיצומים, במחאה על החלטת שרי האוצר והתחבורה לסגור את החברה מ-1 בינואר ולפטר את רוב עובדיה. העובדים לא ייענו לקריאות לילה ולא יתקנו רמזורים ותאורה.

 

משרד האוצר והתחבורה מתכוונים להעביר את סמכויות מע"צ למנהלת קטנה, כשהפיקוח על העבודות בכבישים יתבסס בעיקר על קבלנים חיצוניים. גם היום העבודות בכבישים נעשות על ידי קבלנים חיצוניים, אבל הפיקוח על איכות העבודה ועל הבטיחות נותר בידי מע"צ.

 

לטענת אנשי מע"צ, העברת האחריות לבטיחות הציבור מגוף ציבורי לגוף פרטי תסכן את ביטחון הציבור, שכן בראש מעייניו של קבלן פרטי עומדים בעיקר שיקולים של רווח וכדאיות כלכלית ולא שיקולים מקצועיים. צפוי כי במקרים רבים יחליטו קבלנים לחסוך בחומרים ובעלויות אחרות ובכך יפגעו באיכות הכבישים ויסכנו את חייהם של הנוסעים בהם. "בעקבות החלטת נתניהו וליברמן יתחילו בישראל לבנות גם כבישים על פי תפישת הפל-קל: לכאורה זול ופשוט, אבל למעשה – יקר ומסוכן".

 

עובדי מע"צ טוענים גם כי נתניהו וליברמן אמנם מסתתרים מאחורי טיעון של "התייעלות", אך למעשה עומדים מאחורי החלטתם לסגור את מע"צ מניעים פסולים – היא תאפשר לקבלנים מקורבים להם להרוויח כסף רב, גם במחיר של סיכון הציבור.

 

מע"צ מעסיקה 720 עובדים, ואחראית על סלילת כבישים ואחזקתם, פעולת הרמזורים, סימון כבישים, שילוט, תאורה ותכנון תעבורתי. 
פורסם לראשונה 18.10.03, 20:11

 

  תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: מאיה אזולאי
מומלצים