שתף קטע נבחר

רע זה טוב

משחקי מחשב כמעט תמיד נותנים לנו לשחק רק בתפקיד "הגיבור הטוב". איזה שעמום, כמה פעמים אפשר כבר להציל את העולם? בעקבות השינוי המבורך שחל לאחרונה, אנחנו מציעים מספר דמויות מרושעות נוספות שראויות לככב כגיבורים

עד לשנים האחרונות, משחקי מחשב כמעט תמיד נתנו לנו לשחק רק בתפקיד "הגיבור הטוב", זה שתמיד מציל את העולם או את הנסיכה, נלחם ברשעים ופועל תמיד למען הצדק. ממש שיעמום. מה אנחנו, ילד טוב ירושלים? כמה פעמים אפשר כבר להציל את העולם?

 

בתקופה האחרונה חל שינוי. בוודאי שמתם לב שיש בשוק יותר משחקים בהם אנו מגלמים דמות שנויה במחלוקת, עבריין או אפילו פסיכופט של ממש (כמו למשל ב- Postal 2 החולני). בהתאם לרוח התקופה, אנחנו מציעים דמויות רעות ומרושעות נוספות שראויות לככב כגיבורים במשחקים.

  

חייזרים וזרים (ערן אבירם ואורי מרחב)

 

להיות רע זה אף פעם לא דבר משתלם. ככה לימדו אותי בגן, וזו גם המסקנה שעולה פעם אחר פעם ממשחקי מחשב על כל סוגיהם וסוגיהם. תחשבו על זה לרגע: עד כמה שמשחק ב-Quake או ב-Medal of Honor מצד הגיבור יכול להיות מתסכל או קשה, שיעור האבדות בצד השני של המתרס תמיד גרוע לאין שיעור.

 

בין אם זה מאות המפלצות שמקפחות את חייהן כדי לחסל את השחקן ובין אם זה קצין נאצי מספר 201 שמספיק לצעוק איזה "אכטונג שטילבלייבן!" לפני שהוא חוטף צרור בבטן – מרבית ה-badguys של משחקי המחשב יחשיבו יחס אבדות של 50:1 כמציאה פראית. לא נשמע כמו פוטנציאל למשחקיות מתגמלת במיוחד.

 

רוצה להיות חייזר!

 

המקום היחידי בו יש לרשע סיכוי רציני להשמיד את הטובים בהמוניהם ולחיות כדי לספר על כך לחבר`ה הוא ב- X-com, משחק האסטרטגיה הקלאסי בו היה עלינו לגרש את החייזרים הפולשים מכדור הארץ. רבותי, סיימתי את המשחק כבר מספר פעמים, ואני חייב לספר לכם שאנחנו בצד הלא נכון. חשבו לרגע על ה- X-Aliens, או איך שלא יקראו לזה. מבחינה משחקית, מדובר באותו הסגנון: יש לחסל את האיום האנושי מעל פני הפלנטה, בעזרת משימות אותן שולחים מתוך בסיסים סודיים.

 

למה כדאי להיות החייזרים? מכל בחינה ובחינה: מתחילים עם צבא ענק ושניים-עשר בסיסים, יש הרבה יותר סוגי חלליות, מגוון סוגי החיילים שאפשר לקחת לקרב הוא עצום, החייזרים מתחילים כבר עם הנשקים החזקים שלהם עצמם, ולבסוף, הם לא צריכים לחקור שום דבר שהם לוקחים מבני האדם. כדאי גם לזכור שככל שממהרים יותר בתחילת המשחק למצוא את בסיס X-com הראשון והיחיד שלהם, כך מנטרלים את האיום ביעילות רבה יותר. אסור לתת להם להתפשט על פני הפלנטה, לממזרים. כשמסתכלים על זה כך, פתאום כבר לא ברור למה מראש המשחק דורש מאיתנו לבחור בצד של בני האדם.

 

נקמת המקדש האבוד (חגי שחור) 

 

בואו נהיה כנים לרגע: מה הייתם עושים אם אחרי שעבדתם שבועות וימים ארוכים מצאת החמה ועד צאת הנשמה בחפירות ארכיאולוגיות סבוכות, היה מגיע איזה גנב חלקלק ומפלח לכם את גולת הכותרת של החפירה בלילה אחד, תוך שהוא הורג בדרך חצי מהצוות שעזר לכם? אני אישית הייתי מבלה את שארית חיי בניסיון לעלות על עקבותיו, להביס אותו ולקחת בחזרה את מה ששייך לי, ולא נראה לי שאתם הייתם נוהגים אחרת, נכון?

 

אם כך, איך זה שאנחנו כל כך נהנים ממעלליו של מיסטר אינדיאנה ג`ונס - שודד הקברים המופקר - שפעם אחר פעם גונב מתחת לאפם של חוקרים ארכיאולוגים מכובדים את חפצי העתיקות שברשותם?

 

לו הייתה בידי האפשרות, הייתי יוצר משחק שבו אנחנו נהיה אלו שצריכים לשם שינוי לדאוג שאינדי לא יצליח להניח את ידיו על החפץ שהוא מחפש. כמובן, כדי לעשות את העניינים מרתקים, אנחנו תמיד נחכה עד הרגע הנכון כדי לצוץ מהמנהרה שחפרנו במיוחד - בדיוק שניה אחרי שהוא מצליח למצוא את פריט האמנות הסודי. עם אקדח שלוף. עדיף עם שניים. אין כמו נקמה מתוקה.

 

המשחקיות תהיה קצת מורכבת. בשלב הראשון, עם ממשק של משחק בנייה, נצטרך לחפור באתר החפירות בצורה שתאפשר ליצור מסלול מכשולים בשביל אינדי, בתקווה שהוא ייפול לאחד הבורות. נצטרך להכניס מלכודות, ליצור חדרים סודיים מלאים בעכבישים ושאר מרעין-בישין, וכמובן שאי אפשר בלי איזה גשר-חבלים מט ליפול אחד או שניים. כדי לשמור על האתגר, אסור יהיה לבנות מסלול שאי אפשר בשום פנים לעבור אותו.

 

אחרי שעיצבנו את השלב, נוכל לערוך מגוון של תחרויות עם אינדי. למשל, "מי מצליח להגיע ראשון אל מקום המחבוא של החפץ העתיק", בסגנון FPS שבו שנינו פשוט רצים דרך מכשולים שונים, או תחרות מי צוחק בצורה יותר מרושעת (טוב, זה לא ממש משחק), או הסתננות נגדית אל המקום בו אינדיאנה מחביא את האוצרות שלו (הי, הגונב מגנב פטור, לא?).

 

במיוחד עבור מי שהמחשבה על להרוג את אינדי לא מוצאת חן בעיניו, ניתן גם לרכוש גירסה בה אנחנו נוקמים בלארה קרופט. לא פחות כיף, וגם הנקמה מקבלת מימד אחר לגמרי אם במקרה קניתם אחד משלושת משחקיה האחרונים.

 

תנו לחיות לחיות! (יוסקה שמם)

 

אני בדרך כלל לא מתערב בהחלטות של מפתחי המשחקים. אם הם החליטו שצד מסויים הוא רשע, אז הם יודעים יותר טוב ממני. למרות זאת, יש צד אחד, אפל מאוד, אותו תמיד חלמתי לשחק אבל מעולם לא יכולתי.

 

הצד שאני מדבר עליו הוא הצד של בעלי החיים ב-Red Alert 2. שחקני Red Alert מסורים בוודאי זוכרים את הפרות, הקופים, ולטאות הענק שנמצאים בחלק מהמפות במשחק. בעלי החיים הללו הם יחידות משחק לכל דבר, אפשר להרוג אותן, חלקן יתקפו בחזרה, והן אפילו יעלו בדרגה במקרים נדירים מאוד.

 

אבל אתם בטח שואלים את עצמכם, למה אני מתייחס לבעלי החיים התמימים הללו כאל צד אפל? דעו לכם שמדובר פה בחיות רשעות ביותר. לעיתים קופיף אחד יכול להכריע משחק שלם. פעם אחת, נגמר לי הכסף ושלחתי מרגל כדי לגנוב קצת כסף מהאויב. בדרך, המרגל נתקל בקוף שהרג אותו, ובמשך כל שאר המשחק נאלצתי להגן על עצמי עם משאבים מאוד מוגבלים.

 

RA2 מאפשר לשחקן לשחק את כל הצדדים במשחק, האמריקאים, הרוסים, ואפילו את הצד של יורי בחבילת ההרחבה Yuri`s Revenge. בכל זאת, הצד של בעלי החיים מעולם לא זכה להכרה שמגיעה לו. אמנם אפשר להשתלט על החיות האלו בעזרת כח המחשבה של יורי, אבל זה לא מספיק. לו הייתי יכול הייתי מוסיף צד רביעי למשחק, הצד של בעלי החיים. הסיפור מאחורי הצד הזה יהיה פשוט: לבעלי-החיים נמאס שבני-האדם מנהלים מלחמות בשטח המחייה השקט שלהם. לכן הפרות, שהן המנהיגות הבלתי-מעורערות של כל בעלי החיים, הכריזו מלחמת חורמה על כל בני האדם.

 

הבחורות רודפות אחרי לארי (נועם מור) 

 

בחרתי להתייחס לצד הנורא והאכזר ב-Leisure Suit Larry, הבחורות. מה שאתם לא יודעים זה שמאחורי צי הבחורות של לארי עומד אסטרטג קר ושאפתן. הוא לא שואף להשתלט על העולם, לשם שינוי, אלא רק לנצח ב"Leisure Suit Larry 8: Larry`s Revenge", משחק אסטרטגיה טקטית מבוסס צוותים שמטרתו העיקרית היא לתסכל את לארי מיודענו כדי לצבור נקודות.

 

בתחילת המשחק יקבל האסטרטג העליון שליטה בכוח של שלוש בחורות ומספר אביזרים, אותם ימקם השחקן במקומות אסטרטגיים ובפוזות מתאימות. בין הבחורות תהיה אפשרות למקם מלכודות שונות ומשונות, מהן לארי יאלץ לברוח תוך שימוש במגוון הפעלים המצומצם שתקצו לו. ככל שהפיתרון של לארי למלכודת יהיה יצירתי יותר וביזארי יותר, כך הניקוד שיתקבל על הפעולה יהיה גבוה יותר, והוא יאפשר לרכוש מלכודות משוכללות יותר, בגדים קטנים יותר ובחורות וירטואליות כדי לתגבר את הצוות. אחרי שלוש פעמים רצופות בהן לארי לא הצליח לצאת מהמלכודת, ניצחת במשחק!

 

ברמות קושי גבוהות יותר, צריך לנהל את המשאבים בצורה מחוכמת, מפני שלארי מקבל עוד פעלים (אכול, קרא, שב וכו`) ואפילו אביזרים שונים שיעזרו לפתור את הבעיה - כמו למשל קליפת בננה או מהדק סיכות. לא תאמינו כמה שימושי יכול להיות מהדק סיכות. כדי להתגבר על שלל מפתחות הברגים השימושיים וחבילות נייר הטואלט מזרות האימה בהן ישתמש לארי, יש לנהל את המלכודות ואת הבחורות בצורה מחוכמת ביותר.

 

כמו כל משחק מודרני, גם Larry 8 יכיל משחק מרובה משתתפים כחלק אינטגרלי ממנו. שני שחקנים ישחקו מעין משחק Capture The Flag, בו יצטרכו למשוך את לארי אליהם על ידי הצבת בחורות ליד הבסיס שלהם, ובו בעת להציב מכשולים בדרכו של לארי אל בסיס היריב. המשחק יכלול מנגנון נוח מאוד למודיפיקציה של המשחק, כדי לאפשר לשחקנים להגשים את כל הפנטזיות שלהם ולהקים מול לארי צבא אימתני במיוחד של בנות המין היפה.

 

  תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
אתר המשחקים Vgames
אתר המשחקים Vgames
מה רע בחייזרים?
מה רע בחייזרים?
נמאס מגיבורים טובים
נמאס מגיבורים טובים
מומלצים