שתף קטע נבחר

סלולרי - זה לא רק טלפון

חברות הסלולר כבר מזמן לא מוכרות לנו רק מכשירי סלולר. הן נכנסו לתחום האופנה ומדי עונה משיקות קולקציית פריטי לבוש ואביזרים נילווים המעוצבים ברוח המותג. רווחי? לא, אבל אופנתי וממותג. מעבר למסגרות ה-send ו-end

האם הייתם רוכשים פריט לבוש מחנות בזק סטור? אולי איזו חולצה עם לוגו קטנטן של החברה? תיק? סביר להניח שלא וגם אין צורך להיבהל -  בזק עוד לא נכנסת לתחום האופנהולא נראה כי מתכוונת לעשות זאת. 

 

חברות הסלולר, לעומת זאת, כבר מזמן לא מוכרות לנו רק מכשירים סלולריים ונרתיקים. בעקבות הטרנד העולמי, נכנסו גם חברות הסלולר הישראליות לקטגוריית האופנה ומציעות ללקוחות קו מוצרים ואביזרים נילווים שתומכים במותג הסלולרי.

 

מכירת המוצרים הנילווים אינה מגדילה את הכנסות חברות הסלולר. לרוב נמכרים המוצרים במחיר נמוך יותר ממוצרים זהים בחנויות. אז מה, בכל זאת, גורם לחברות מסחריות רווחיות ותחרותיות להכנס לקטגוריה שאינה מתחום התקשורת ושאין בצידה רווחים? 

 

למכור לייף סטייל

 

"התחלנו לשווק את המוצרים מתוך רצון להעביר את הלקוח פאזה - ממקום שבו מוכרים רק סלולר למקום שבו מוכרים לו לייף סטייל", מסביר אבי זיתן, מנהל מחלקת תקשורת שיווקית בסלקום. "רצינו לתת ללקוח ערך מוסף של עולם חווייתי מעבר ל-send ו-end".  

 

"ההסתכלות שלנו על האביזרים הנילווים ופריטי הלבוש", מוסיף זיתן, "היא לא מתוך נקודת מבט של רווח והפסד, כי אז היינו משקיעים בזה יותר משאבים. אנו מסתכלים על זה כמו כל פעילות קד"מ ופרסום".  

 

גם מותג הסלולר לצעירים של פלאפון, ESC, שהושק בדיוק לפני שנה, יצא עם ליין אופנה. סלקום ו-Esc מוכרות את המוצרים בנקודות המכירה ובמרכזי השירות. פרטנר, לעומת זאת, לא מוכרת את המוצרים אלא מעניקה אותם ללקוחות באירועים שהיא עורכת עבורם. "אני מחשיבה את זה כחלק מהקמפיין שלי", אומרת ליזה קורן, מנהלת אגף תקשורת שיווקית בפרטנר. "אנחנו מפתיעים את הלקוחות שלנו במתנות שדרכן אנו מעבירים להם את המסר של המותג".

 

בניגוד לחברות אופנה כמו קסטרו, פוקס או TNT שברבים מהדגמים שלהן מוטבע לוגו החברה במרכז הבגד והופך את הצרכן לפרסומת מהלכת, בחברות הסלולר הבינו את הבעייתיות ומשתדלים להצניע את הלוגו. במרבית המוצרים של פרטנר תמצאו כיתובים באנגלית שמנסים להעביר את המסר של החיבור בין המותג לדרך החיים כגון: smile ו-enjoy. "הלוגו של החברה לא נמצא בפרונט", אומרת קורן "אבל מי שרואה את המוצרים שמעוצבים בצבעי שחור ולבן יודע שאלה מוצרים של פרטנר. בכל אחד מהמוצרים יש ייחוד משלו אבל אנו משתדלים להתאים אותם לקהל היעד. תיקים מסוימים יתאימו לאנשי עסקים וכדורים ממותגים יתאימו לצעירים". 

 

גם ורד צור, מנהלת אגף תקשורת שיווקית ב-Esc, מסבירה כי החשיבה נעשתה דרך ההסתכלות על המותג והרצון להפיץ אותו. "המטרה של החברה היא לא לייצר פיג'מות עם לוגו המותג", אומרת צור, "אלא לייצר קולקציית פריטים ממוקדים לקהל היעד שתחבר בין המותג ללקוח ותשדר אופנתיות. אנחנו מחפשים טרנדים שבאופנה ופונים למעצבת האופנה שלנו ומבקשים שתעצב לנו קולקציה בהתאם לטרנד".  

 

בקיץ יציעו לכם חברות הסלולר פראו בסגול, בנדנה בכתום או כפכפי ים בפסים הצבעוניים של Esc. בהתאם לקו האופנה מציעה Esc חולצות חורף באפור, סלקום השיקה כובעים ונעלי בית בסגול וגם בפרטנר יצאו עם חולצות חורף בשחור עם כיתוב כתום.

 

בשלוש החברות טוענים כי המטרה היא לא רווח כלכלי, אבל בסלקום ו-Esc שגם מוכרות את המוצרים מצהירים כי הם מרוצים מנתוני המכירות. לדברי ורד צור, עד כה נמכרו המוצרים רק בחנות הקונספט בדיזנגוף וזכו להצלחה גדולה וכעת עורכת החברה פיילוט בארבע מרכזי שירות בנתניה, חדרה, אשדוד וירושלים. 

 

חברות הסלולר, כך נראה, רוצות שנרגיש אותן גם בזמן שאנחנו הולכים וגורבים גרביים. ומה השלב הבא? אולי הכוכבים יגידו.

 

 

 

     

 

  תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
סלקום. אופנה בסגול
סלקום. אופנה בסגול
Esc. חורף באפור
Esc. חורף באפור
מומלצים