שתף קטע נבחר

יורוליג: הפיינל פור יתקיים בתל אביב

הנהלת היורוליג החליטה להשאיר את משחקי הפיינל פור בתל אביב. שמעון מזרחי: "ממשלת ישראל התחייבה לשמור על שלומם של הצופים". מנכ"ל היורוליג, ג'ורדי ברתומאו: "אנחנו מרוצים מסידורי הביטחון שהציגה מכבי, אין שום מכשול לקיום האירוע בישראל"

הנהלת היורוליג החליטה הערב (ג') להשאיר את הפיינל פור בתל אביב. את מכבי ייצגו בדיון יו"ר הקבוצה, שמעון מזרחי, וסגן יו"ר הדירקטוריון, דייויד פדרמן. הישיבה ארכה כשלוש שעות, ובסופה לא נערכה הצבעה. בין הנוכחים בישיבה היו חילופי דברים קשים, אך בסופו של דבר, הוחלט פה אחד שהמשחקים ישארו בתל אביב.

 

לאחר קבלת ההחלטה התקיימה מסיבת עיתונאים בה אמר מנכ"ל היורוליג, ג'ורדי ברתומאו: "אנשי מכבי הציגו לנו את סידורי הביטחון של הקהל ואנשי התקשורת שיגיעו לתל אביב, ואנחנו שבעי רצון ממה שראינו. כעת הוסר המכשול מעל קיום הפיינל פור בתל אביב".


שמעון מזרחי יורוליג דייויד פדרמן
ראשי היורוליג אחרי הישיבה (איי.אף.פי)

 

יו"ר מכבי תל אביב, שמעון מזרחי, אמר במסיבת העיתונאים: "היום הוכח כי היורוליג זה גוף גדול ומכובד שהיה מוכן לשמוע ולקבל את כל ההסברים על סידורי הביטחון. ממשלת ישראל התחייבה לשמור על שלומם של האוהדים הרבים שיגיעו. אני שמח שההחלטה התקבלה פה אחד, וכעת אני מחכה בכליון עיניים לקיומו של הפיינל פור"

 

מנכ"ל בנטון טרוויזו, מאוריציו ג'רדיני, התייחס לעניין האבטחה: "סידורי הביטחון שהציגו אנשי מכבי תל אביב היו מאוד מפורטים. אנחנו בטוחים שיעשו כל הצעדים כדי להבטיח את שלומם של הצופים. ההחלטה התקבלה פה אחד, ועכשיו נפעל לכך שמספר רב ככל האפשר של צופים ועיתונאים יגיעו לישראל בסוף אפריל".

 

הנהלת היורוליג מורכבת מתשעה נציגים - נציגי מכבי תל אביב, בנטון טרוויזו איטלקית, אולימפיאקוס פיראוס היוונית, ברצלונה הספרדית, אלבה ברלין הגרמנית וציבונה זאגרב הקרואטית, כמו גם נציגי התאחדויות הכדורסל של איטליה, יוון וספרד. כזכור, ההחלטה על קיום הדיון הדחוף התקבלה בשבוע שעבר, לאחר ההתנקשות בחייו של מנהיג החמאס, השייח' אחמד יאסין.


פיני גרשון מכבי ת
מודאג מהלחץ. פיני גרשון (צילום: ראובן שוורץ) 

 

פיני גרשון: "מבחינת הלחץ, הביתיות לא עדיפה"

 

אימון הערב של מכבי תל אביב התחיל בסמוך לסיום ישיבת הנהלת היורוליג. עם קבלת הידיעה, קרא מוני פנאן לדייויד בלאט, חיבק אותו, ונתן את האות לחגיגות הפיינל פור בתל אביב.

 

"אני לא הייתי בלחץ ואמרתי עוד קודם שזה מה שיהיה. אני לא מרגיש שאני צריך אנחת רווחה" אמר מאמן מכבי תל אביב פיני גרשון עם היוודע ההחלטה. "אני מציע לכולנו להתרכז עכשיו בדבר החשוב ביותר, וזה שנהיה בפיינל פור. "מבחינת הספורט הישראלי והמעמד שלנו באירופה, ברור שטוב שהפיינל פור יתקיים כאן, אבל מבחינת הלחץ שהביתיות תיצור אני לא יודע מה עדיף".

 

גרשון התייחס בדבריו גם לעונש ההפסד טכני שקיבלה ולנסיה. "הייתי מעדיף לנצח את ולנסיה על המגרש, ואחרי ההחלטה שלהם לא לבוא הייתי עוד יותר רוצה לנצח אותם על המגרש" אמר גרשון. "העובדה שסטטיסטית, בכל הפרמטרים או לפחות ברובם ובסיכומם מכבי היא הקבוצה הטובה באירופה, זה אומר שאנחנו צריכים להיות בפיינל פור. בשביל זה, צריך לנצח עוד שני משחקים".

 

עוזר מאמן מכבי תל אביב, דייויד בלאט, אמר: "שמעון מזרחי ודייויד פדרמן נסעו עם ראיות והוכחות, ועשו את העבודה שלהם. עכשיו אנחנו נצטרך לעשות את העבודה שלנו. אני לא חושב שהיינו צריכים להגיע למצב הזה. ניסינו לשמור על איפוק ועל מתח גבוה לקראת המשחק ביום חמישי. אם ננצח, נצטרך בשבוע שלאחר מכן רק לנצח את ז'אלגיריס, ולא לחשוב על הפרשי סלים".


טל בורשטיין מכבי תל אביב אנטואן ריגודו פאמסה ולנסיה
היה סקפטי. בורשטיין (צילום: איי.אף.פי)

 

מנהל הקבוצה, מוני פנאן: "זו החלטה נבונה ונכונה. ארגון גדול כמו יול"ב לא היה יכול להרשות לעצמו להחליט אחרת. החברה עשו בברצלונה עבודה נהדרת. שמעון זה שמעון. אני חושב שזה חשוב לספורט לארץ בכלל".

 

גארד מכבי תל אביב, טל בורשטיין: "היינו מתוחים. הרבה אנשים היו סקפטיים. אנחנו שמחים ששמעון ודייויד עשו את העבודה והשאירו את הפיינל פור בתל אביב. אני אישית הייתי סקפטי בגלל הרעש והפוליטיקה שאנחנו מנסים לא להיכנס אליהן. קיוויתי שהמשחקים יהיו כאן ואני שמח על כך. חשוב גם שניצחנו טכנית את ולנסיה, ולא נצטרך לשחק נגדם שוב. עכשיו אנחנו מרוכזים במשחק מול אולקר ביום חמישי".

 

בורשטיין לא שכח להודות לאוהדי מכבי תל אביב: "כל הכבוד לאוהדים על התמיכה באימונים ועל הצעדה לשגרירות. אני מאמין שזה עזר להשאיר את הפיינל פור בתל אביב".

 

שרונאס יאסיקביצ'יוס: "זו החלטה טובה, אבל הכי חשוב עכשיו שנגיע לפיינל פור. שמעון מזרחי ודייויד פדרמן עשו הכנות טובות מאוד וזה הוכיח את הכוח של מכבי כארגון".

 

דריק שארפ: "יש לנו משחק לשחק והרבה עבודה לעשות. אני לא יודע אם יותר מלחיץ לשחק כאן או בחוץ, אבל אם נעשה זאת ונעלה לפיינל-פור, אז אני מאמין שנשתחרר מהלחץ במהירות".

 

שר החוץ, סילבן שלום: "זהו יום חג לשוחרי הספורט בישראל ולאוהדי הכדורסל בפרט. נציגי היורוליג שלחו מסר ברור לאנשי הטרור, מסר זה חשוב במיוחד. אסור להיכנע לטרור". שלום אמר עוד: "המצב היה לא סביר לו היו מעבירים את המשחקים מתל אביב".

 

שרת החינוך, לימור לבנת, ברכה את הנהלת היורוליג על "ההחלטה האמיצה לקיים את משחקי הפיינל-פור בתל אביב". לבנת הביעה תקווה שבעקבות ההחלטה, "תיקח הנהלת אופ"א דוגמה אישית ותחליט להחזיר גם את משחקי הכדורגל לישראל". לבנת אמרה בעקבות ההחלטה: "ישראל ניצחה. חגיגה גדולה תהיה בתל אביב".

 

גם הנהלת הפועל תל אביב שיגרה הערב מכתב ברכה להנהלת היריבה העירונית, על השארת הפיינל פור בתל אביב.

 

התחיל בהפסד טכני לוולנסיה

 

עוד לפני תחילת הישיבה החליט בית הדין של היורוליג, לפסוק הפסד טכני (20:0) לקבוצת פאמסה ולנסיה הספרדית, אשר סירבה להתייצב למשחק בישראל מול מכבי תל אביב בשבוע שעבר. לוולנסיה, אשר ספגה גם קנס בגובה 5,000 יורו ותצטרך לשלם את הוצאות השיפוט וההוצאות הנלוות לביטול המשחק (טיסות וכו'), יש עשרה ימים כדי להגיש ערעור על ההחלטה. הניצחון הטכני העלה את מכבי  למקום הראשון בטבלת בית ז' עם 7 נקודות, כמו לז'אלגיריס קובנה, אותה תארח ביום חמישי בשבוע הבא. 

 

לטענת התקשורת בספרד, פאמסה לא פוסלת את האפשרות לפנות לבית משפט רגיל בניסיון לערער על העונה. "צריך לכבד את דעת השופט, אבל אנחנו לא מסכימים", אמר המנכ"ל לואיס מוניוז, "נמשיך להגן על עמדתנו לפיה צריך לשחק במועד אחר או במקום אחר. אנחנו לא פוסלים שום דבר על מנת להגן על האינטרסים של פאמסה".

 

כשנתבקש להגיב על הפגנות אוהדי מכבי, בהן נעשתה השוואה בין ולנסיה לאל-קעאידה, אמר מוניוז: "אם ארצה להגיד את מה שאני חושב על זה באמת אצטרך להתפטר מתפקידי. יש דברים שהוצאו מהקשרם ועברו תהליך של פוליטיזציה. אנחנו לא מסכימים עם כמה מההפגנות והשלטים, זה דבר שמעולם לא אפשרנו שיקרה באולם שלנו".

 

בהכנת הידיעה השתתפו איתי שנקמן, גור מוטולה ותומר גנור
לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: תומריקו
אוהדי מכבי ת"א
צילום: תומריקו
צילום: יוסי רוט
קיבלו את הטלפון הגואל. דייויד בלאט
צילום: יוסי רוט
צילום: איי פי
שארפ ופאפאלוקאס מצסק"א. מפגש חוזר בת"א?
צילום: איי פי
צילום: ראובן שוורץ
עשו את העבודה. דייויד פדרמן
צילום: ראובן שוורץ
מומלצים