שתף קטע נבחר

חגיגת קניות בפסח: זינוק במכירות ברוב הענפים

ברוב הענפים נרשמה השנה עלייה במכירות: בקניוני עזריאלי גדלו מכירות האופנה, המזון המהיר, ההנעלה והמתנות ב-30%-20%. בענף המזון נרשמה דווקא עלייה מתונה. גמא: הקנייה הממוצעת למשפחה גדלה השנה ב-32%

הפסח של השנה היה טוב משמעותית בהשוואה לפסח בשנה שעברה - ולא רק בגלל סמיכות החג הקודם למלחמת המפרץ. בכל הענפים שבדקנו, כמעט ללא יוצא מהכלל, מדווחים על עלייה בהיקף הקניות. פאר נדיר, מנכל קבוצת קניוני עזריאלי, מעריך כי בתחומי המזון המהיר, האופנה, ההנעלה והמתנות נרשמה בפסח עלייה של 30%-20% במכירות.

 

הקנייה הממוצעת למשפחה לקראת פסח זינקה השנה ב-23% בשוואה לשנה שעברה. בשורה ארוכה של ענפים נרשמו עליות ניכרות בהיקף, שנעו בין 17% בענף החשמל ל-63% בענף הציוד לטיולים.

 

כך עולה מנתוני חברת הסליקה גמא ניהול וסליקה, המבוססים על סליקת שוברים מכ-6,000 בתי-עסק בכל הארץ ובכל ענפי הקמעונאות והמסחר.

 

מזון: עלייה מתונה

 

דווקא בענף זה לא נרשמו עליות דרמטיות, אבל מדובר בתחום שבו גם שינוי של אחוזים ספורים לכאן או לכאן הוא משמעותי. ברשת קלאבמרקט מדברים על עלייה של 10% במכירות בהשוואה לשנה שעברה ועל סל קניות ממוצע של 1,500-1,200 שקל למשפחה.

 

יעקב גינצבורג, מנכ"ל קלאבמרקט, מייחס את העלייה במכירות למצב רוח לאומי חיובי. האופטימיות הכלכלית והבטחונית יצרו מצב שבו אנשים רכשו יותר לקראת החג, אם כי קשה לי לדעת אם הנתונים משקפים את כלל ענף המזון.

 

ברשת יוניברס קלאב של שופרסל מדברים על עלייה של 14% במכירות, ואילו בשופרסל וברבוע-כחול מדווחים על על עלייה במכירות אך לא מספקים נתונים.

 

חשמל: מבצעים אגרסיביים

 

אחרי שפל של חודשים, הענף חגג. תרמו לכך הורדת מסים שהוזילה שורה ארוכה של מוצרים, מבצעים אגרסיביים ומגוון מוצלח. רשת שקם אלקטריק טוענת כי שילשה את המחזור השבועי הממוצע שלה בשבוע שלפני הסדר ומנכ"ל הרשת, דודי מנטין, מדווח על עלייה של 80% במכירות יחסית לשנה שעברה בחודש שלפני החג. בחול המועד נרשמה עלייה של 60% בפדיון יחסית לחג הקודם.

 

בקבוצת תדיראן-אמפא התקשו לעמוד בקצב הייצור, עם עלייה של כ-150% במכירות, בעיקר בעקבות השקת קו המקררים החדש. רשת בסט-ביי הודיעה על גידול מרשים של 118%, אם כי הוא לא משקף בהכרח את המצב בענף אלא גם שינויים שעברה הרשת.

 

בא.ל.מ, לעומת זאת, מדברים על גידול של 35% במכירות. "בהשוואה לחודשים ינואר-פברואר", אומר צביקה אהרונוביץ', מנכ"ל הרשת, "גדלו המכירות פי 2.5-3".

 

אופנה: אווירה של קניות

 

ברשת הוניגמן רשמו עלייה של 60% במכירות לעומת החג הקודם. העלייה הדרמטית ביותר נרשמה ברשת הוניגמן-קידס. ברנואר מדברים על עלייה של 35% במכירות, שאותה מייחסת החברה, לכניסת הרשת לפעילות עם תלושי החג, לפתיחת סניפים חדשים וגם לאווירה.

 

רשת קרוקר מדווחת על עלייה של 34%, ורשת אשה-אשה מדווחת על גידול של 30%, שאותה היא מייחסת לפעילותה הפרסומית. אפילו בגיר מדברת על גידול של 70% במכירת חליפות.

 

רהיטים: שיא מכירות באיקאה

 

בענף מדווחים על גידול של 50%-20% במכירות. באיקאה רשמו אפילו את יום הפדיון התוסס ביותר מאז פתיחת הרשת, לפני 3 שנים, עם מכירות של 2.5 מיליון שקל ביום רביעי האחרון ו-22 אלף מבקרים, לעומת 8,000-12,000 ביום רגיל.

 

בשמרת הזורע מדברים על גידול בפסח, שממשיך מגמה שהחלה עוד בפברואר. גם בביתילי מדברים על עלייה של 15% במכירות לעומת החג הקודם. באיי.די.דיזיין נרשמה עלייה של 20% במחלקות המתנות ושל 40% במכירות הרהיטים בשבוע שלפני ליל הסדר. מצב הרוח המשיך גם בחול המועד, שבו נרשמה עלייה של 20% במכירות לעומת החג האחרון.

 

רשתות הום סנטר ואייס מדווחות גם הן על עליות בהיקפים של כ-30% במכירות. לדברי אור אבני, סמנכ"ל השיווק של אייס, החלו הקניות לפסח השנה מוקדם יחסית. אהרון מידן, מנכ"ל הום סנטר, מייחס את הגידול במכירות הרשת לשדרוג כלי הבית ומוצרי הטקסטיל בה, למודעת אינסרט מוצלחת בעיתונות ולמזג האוטיר האביבי.

 

המשביר לצרכן: עלייה של 200%

 

בסופרפארם נרשמה עלייה של 25% במכירות הבשמים לעומת השנה שעברה, שאותה מייחסים למבצע מוצלח. ברשת זר4 יו גדלו המכירות ב-25% והרשת הגיעה בפסח למכירות של כ-2.5 מיליון שקל.

 

בשנה שעברה, ממש לפני פסח, התחלפה הבעלות על המשביר לצרכן. הבעלים החדש, רמי שביט, נכנס לרשת מדוכאת והבטיח להצליח. השנה הוא פרע את החלק הראשון של השטר. הרשת מדווחת על עלייה של 200% בפדיון בפסח לעומת השנה שעברה - 102 מיליון שקל בקניות הפסח לעומת 43 מיליון שקל בשנה שעברה.

 

התחומים שרשמו את הגידולים הדרמטיים ביותר הם ההלבשה התחתונה, שגדלה ממחזור של 5.5 מיליון שקל ל-14 מיליון שקל, הבישום - שגדל מ-3.5 מיליון שקל ל-18 מיליון שקל, ותחום כלי הבית, שגדל מ-4 מיליון שקל בשנה שעברה ל-10 מיליוו שקל השנה.

 

  תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
קניות. שולפים יותר את הארנק
קניות. שולפים יותר את הארנק
צילום: שלום ברטל
מומלצים