שתף קטע נבחר

משחק הלוח Axis & Allies "מתמחשב"

Axis & Allies: RTS הוא גירסה ממוחשבת למשחק הלוח הוותיק והפופולרי. על פי המידע שפורסם עד כה, מדובר במשחק מבטיח במיוחד, שיספק אסטרטגיה ריאליסטית, גרפיקה מצוינת, ואינטיליגנציה מלאכותית מפותחת

"זהו האביב של שנת 1942. העולם במלחמה. חמישה כוחות נאבקים לעליונות. אתה ויריביך שולטים בהיבטים הצבאיים, הכלכליים ובגורלה של אחת מהארצות הללו...במשחק הזה, תגלה ששיתוף הפעולה ומשא ומתן חשובים לא פחות מתמרונים טקטיים..."

 

זוהי פסקת הפתיחה של המדריך בן 32 העמודים למשחק הלוח המצליח ווהוותיק Axis & Allies - או בתרגום חופשי לעברית - "הציר והברית". ב-1998, יצא משחק מחשב שהעתיק את המשחק אחד לאחד לסביבה הדיגיטלית. בימים אלה מפתחים Timegate גירסה חדשה - משחק אסטרטגיה המשלב תורות וזמן אמת, ומתרכז יותר בפן הצבאי-פיקודי של המותג.

 

Axis & Allies יציע 24 משימות בשני קמפיינים נפרדים. קמפיין בנות הברית בכיכובן של בריה"מ, ארה"ב ובריטניה יוביל דרך האירועים ההיסטוריים כפי שהתרחשו באמת וכפי שכבר יצא לכם לא פעם לחוות כחפ"שים במשחקי FPS. קמפיין מדינות "הציר", הלא הן גרמניה ויפן, יציג היסטוריה אלטרנטיבית, שבה מדינות הציר מנצחות, התקפות בנות הברית באירופה נכשלות ורומל מזנב במונטגומרי ובפאטון באפריקה. 

 

תחושת קרב אמיתי

 

התפיסה שעומדת בבסיס הפיתוח של Axis & Allies, היא להעניק תחושת קרב אמיתי בין צבאות, והדבר בא לידי ביטוי בכל התחומים. מבחינת דינמיקה, המשחק, ששם אתכם בכיסא של מפקד השדה, לא נותן להתעסק עם תנועה טקטית של חיילים, אלא מאפשר להחליט החלטות אסטרטגיות בלבד. כל זאת באמצעות ממשק די מוגבל בכוונה תחילה: תקיפה, עצירה ושמירה - אלה הפקודות העיקריות.

 

אבל ליחידות יש אינטלגנציה מלאכותית מפותחת. כמצביאים, תהיו אחראים גם לפריסה של קווי אספקה. במשחק ישנם שלושה סוגי משאבים זמינים לשליטה: כסף, תחמושת ודלק. במשימות מסוימות, צריך להגן על מאגרי דלק, ובמקה של כשלון החיים הופכים קשים מנשוא. מלבד זאת, ישנו צורך לקבוע את גבולותיו של "איזור השפעה" של אספקה, על ידי הצבת משאיות אספקה. יחידות שימצאו מחוץ לאיזור, ימצאו עצמן ללא משאבים, ויהיה עליהן לשוב אחורה, למפקדה, על מנת לחדש את המלאי.

 

בניגוד למשחקי אסטרטגיה רבים אחרים, "יחידה" ב-Axis & Allies אין משמעה יחידה בודדת, כמו חייל חי"ר אחד עם קרבין ביד - וגם אין מפעלי ייצור. תחת זאת, מקבלים "חבילות" יחידות מוכנות מראש, שהן למעשה פלוגות או "מיני אוגדות" משולבות של כוחות אוויר ויבשה. כך למשל, "גדוד" חי"ר מורכב ממאגיסט (חוליית ה"רתק"), זוג יחידות מרגמה (פלוגה "מסייעת"), קצין מפקד ועוד שלושה חיילי רגלים - כולם פועלים כגוף אחד.

 

גם כאן הנאמנות בשיחזור מבנה יחידות צבאיות בעולם האמיתי גדולה. לרשות השחקן יעמדו שבעה סוגים שונים של חיילי חי"ר, כמו גם מטוסי סיור ומפציצים, אוניות קרב, שלושה סוגים של משאיות וכלי ארטילריה, כולם משוחזרים לעילא ועילא ומדוייקים היסטורית. איזה יופי.  

 

AI מפותח במיוחד

 

אבל אם רק מנהלים אסטרטגית, כיצד מתנהל הקרב ברמה הטקטית? ובכן, Axis & Allies מתגאה ב-AI מפותח במיוחד. מלבד יכולות הריצה, התחבאות, כריעה, זחילה והשבת אש, היתרון הגדול שלו הוא היכולת להבחין בין סוגי מטרות - שכה בולטת בחסרונה במשחקי אסטרטגיה.

 

היחידות ידעו להבחין בעצמן בין מטרות "רכות" כמו ג`יפ למשל, ובין מטרות "קשיחות" כמו טנקים. האחרונים מחייבים, למשל, זריקת רימון לתוך הצריח, או לטנקיסטים - פגז חודא שריון (ישנם גם הבדלים במודלי הנזק). במידה והאמצעים בידי היחידה אינם יכולים למטרה שמולה, היא עשויה להחליט לנוס על נפשה.

 

ל-Axis & Allies יש "מערכת גיבורים" מעניינת: השחקן יזכה לגלם מצביאים דגולים, כמו מונטגומרי, פאטון, איזנהאואר, רומל ואחרים, כאשר המצביא צובר נקודות ניסיון ומקבל יכולות להזעיק התקפות מיוחדות, כמו בחיים. אישיותו של המצביא תשפיע גם על התנהגות היחידות שבפיקודו. היחידות יעשו שימוש בטקטיקות האמיתיות ששימשו את מקבילותיהן המציאותיות במלחמת העולם השנייה. כך למשל, יחידות אמריקניות בפיקודו של פאטון יהיו אגרסיביות וירבו לקחת סיכונים מחושבים.

 

תכונה נוספת הלקוחה ישירות מעולם המושגים של פיקוד על עוצבות, הוא "דילוג המפקדה לאחור". Axis & Allies מאפשר להעמיס את המבנים על משאיות, ול"דלג", את המפקדה למקום אחר - במידה והיא נמצאת תחת איום. בזמן המעבר, דירוג ההגנה יהיה נמוך, אבל - ככה זה גם במציאות. הרכיב הזה מדגיש עוד את הרעננות המחשבתית והתפיסתית של אנשי Timegate את המושג "משחק אסטרטגיה".  

 

לוחמת לילה אמיתית

 

גם בתחום הגרפיקה והבניית פני השטח לא נראה שב-Axis & Allies מעגלים פינות. הטופוגראפיה מודגשת ומשפיעה על הקרב, שמתרחש בזמן אמת בניגוד לשאר המשחק, שמתרחש בתורות, והיא נראית לעין. במקום "ערפל הקרב" השחור משחור שמאפיין משחקי אסטרטגיה "מאותגרים מציאותית", ב-Axis & Allies ישנו ערפל אפרפר המשאיר את תווי פני השטח גלויים, אך לא חושף את יחידות האויב.

 

ייצוג פני השטח ב-Axis & Allies בא גם לידי ביטוי במכשולים שבדרך לניצחון והדרכים להסירן. כך למשל, באופן ריאליסטי טנק יוכל לדרוס גדרות תיל קלות, אבל הן לא יהיו עבירות לאנשי חי"ר. מצד שני, הפעלת מטעני נפץ תסיר את המכשול - כל סביבת המשחק ברת הריסה. עוד נקודה לזכות, הוא הלילה של Axis & Allies, שיהיה צבעוני מאוד - מואר על ידי פגזי תאורה, נותבים, הצנחות ציוד ועוד. וגם זה שינוי מרענן בכל מה שראינו עד כה במשחקי אסטרטגיה מודרניים - לוחמת לילה אמיתית, כשלא תמיד רואים מעבר לאף.

 

מנוע התלת מימד שמשמש את המשחק אומנם אינו פרי פיתוח החברה, אך הוא עבר שיפוץ ושינויים נרחבים, כך שהגרפיקה נראית נפלא. מלבד פירוט רב ליחידות עצמן, הרקעים עשויים גם הם היטב. יוון מתגלה לפניכם על גבעותיה, המראה הבלקני והנוף ההררי, ואילו נורמנדי תהיה ירוקה כדבעי ומנוקדת בצמחייה המקומית. נאה מאוד.  

 

תפיסה מקורית ורעננה

 

הסוכרייה האחרונה היא העורך שלו, שיהיה כנראה עוצמתי במיוחד, עם יכולת טיפול ביחידות עצמן ובבינה המלאכותית, כמו גם אפשרות בניית קמפיינים שלמים אופן עצמאי. גורלו של Axis & Allies כמשחק לאינטרנט ולמשחקים רבי משתתפים עוד לא ברור. מה שכן ידוע, הוא שהחלק הזה יכלול מפות רנדומליות, למניעת מצב של תחרות לא הוגנת.

 

לא פעם, אנחנו, עיתונאי המשחקים, נתקלים בהבטחות גדולות ונצורות מצד מפתחים, וכשמגיע יום הדין - אנחנו מתאכזבים. הפעם התחושה אחרת.

 

נראה כי לזכות Timegate יש לזקוף תפיסה מקורית ומלאת ריאליזם כמו גם הבנה מעולה של שדה הקרב המציאותי. באלו הם עושים שימוש החל בבחינת הניהול, דרך עיצוב הממשק וכלה בטיפול ביחידות הקטנות ובבינה המלאכותית. ניכר של-Timegate יש סיפור הצלחה ביד. Axis & Allies אמור לצאת בסוף הקיץ הקרוב.

 

  תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
בינה מלאכותית מפותחת
בינה מלאכותית מפותחת
24 משימות בשני קמפיינים
24 משימות בשני קמפיינים
מציאותי להפליא
מציאותי להפליא
גרפיקה נהדרת
גרפיקה נהדרת
אתר vgames.co.il
אתר vgames.co.il
מומלצים