שתף קטע נבחר

לאחר 3 חודשים: דיאט RC קולה לימון עקף את קוקה קולה

על פי נתוני נילסן מחזיק המוצר 7% מקטגוריית המשקאות השחורים המוגזים מבחינת הכמות המגיעה לצרכנים, לעומת קוקה קולה דיאט לימון שמחזיק 6.1%

דיאט RC קולה לימון, המשווק על ידי חברת יפאורה תבורי, הגיע תוך שלושה חודשים מיום ההשקה לנתח שוק של 7% בקטגוריית המשקאות השחורים המוגזים, על פי נילסן (כמותי) ליוני 2004. בכך עקף המשקה את דיאט קוקה קולה לימון שמחזיק נתח שוק של 6.1% ואת פפסי קולה טוויסט של טמפו שמחזיק 1.8% נתח שוק.

 

נתח השוק של RC קולה רגיל, RC קולה דיאט ו-RC קולה דיאט לימון עומד על -24.6% מקטגוריית המשקאות השחורים המוגזים. על פי יפאורה תבורי, במחקרים שנעשו, המותג RC קולה ממשיך לבסס את אחיזתו בקרב בני נוער אל מול מותגי החברה המרכזית למשקאות (קוקה קולה).

 

יפאורה השקיעה השנה 3 מיליון דולר בפעילות שיווקית אגרסיבית עם המותג RC קולה. במסגרת הפעילות השיקה בקבוקי 0.5 ליטר, שינתה את הלוגו של RC קולה, נכנסה לקטגוריית הדיאט קולה לימון ושיווקה מארזי רביעיות ייחודיים. בנוסף, השיקה מראה שקוף וחדש לסדרת RCQ והעלתה קמפיין פרסומי לקטגוריית משקאות הנון קולה.

 

קוקה קולה: זה לא מייצג

 

מקוקה קולה נמסר בתגובה, כי "נתוני נילסן מייצגים מדגם חלקי של רכישות צרכנים בשוק המבורקד בלבד. הנתונים לא מתייחסים לשוק הקר וגם לא לשוק הפרטי הלא מבורקד, ומתייחס למגזר הערבי והחרדי רק באופן חלקי. כל אלו יחד מהווים חלק גדול יותר בתחום המשקאות מאשר רשתות השיווק שהן עיקר השוק המוברקד.

 

"יש לזכור כי החל מיום ההחדרה של דיאט RC לימון ועד היום נמכר המוצר במחיר של 4 בקבוקים ב-10 שקל, מחיר זול בכ-50% ממחיר השוק הרגיל ל- RC או דיאט RC. מובן שבמחירים אלו, שיעור ההתנסות הוא גבוה, אבל המבחן האמיתי יהיה כאשר רמת המחיר תתייצב לרמת מחירי השוק הרגילים.

 

"הנסיון מלמד כי מוצרים שמוחדרים במחירים זולים מאוד, לא מצליחים לשמור נתח שוק לאורך זמן, ונאמנות הצרכנים כלפיהם נמוכה מאוד".

 

 

  תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
דיאט RC לימון. "מבסס מעמדו בקרב צעירים"
דיאט RC לימון. "מבסס מעמדו בקרב צעירים"
מומלצים