טמפו תרחיב הפצת משקה האנרגיה XI
תהפוך את המשקה למותג ותמכור אותו בקיוסקים, פיצוציות ומינימרקטים צפוי להיות זול מרד-בול
המאבק על שוק משקאות האנרגיה מתרחב. ל"ידיעות אחרונות" נודע כי חברת טמפו מתכוונת להרחיב את פעילותה בתחום ולהתחיל לשווק את המשקה XI (המתחרה במשקה רד-בול) בנקודות מכירה כמו קיוסקים, פיצוציות ומינימרקטים.
עד כה התרכזה טמפו בשיווק המשקה בפאבים וברים באמצעות ברז מזיגה. טמפו מתכוונת למכור פחית XI במחיר נמוך יותר מפחית של רד-בול.
מנכ"ל טמפו, רפי בהרב, אמר ל"ידיעות אחרונות", כי "אנחנו שוקלים את הנושא, במסגרת הכוונה להפוך את XI למותג. יש לנו דרישה מהשטח לספק את המשקה בפחיות, לאחר שהמשקה נכנס לכמעט 100 פאבים. רד-בול הוא מונופול בארץ, והקימעונאים רוצים גיוון".
משקה XI מיוצר בהולנד על-ידי חברת היינקן, השותפה בטמפו, והוא הושק בארץ לפני מספר חודשים. לאחר השקתו תבעה יבואנית רד-בול, חברת תימקו, את טמפו.
תימקו טענה כי טמפו מנחה בעלי פאבים לספק את המשקה החדש למי שמזמין רד-בול כתוספת למשקה חריף (כמו וודקה), והלקוחות אינם יודעים שהם אינם מקבלים רד-בול, אלא מוצר אחר.
בית-המשפט פסק לאחרונה כי טמפו והפאבים יציבו סימון על הברזים המציין כי מדובר במשקה IX.
"XI נמצא רק מספר חודשים בארץ, והתגובה מפתיעה", אמר בהרב. "ההתיחסות שלנו אליו בהתחלה היתה כמוצר שרות לפאבים, שיימכר ליד הבירה של טמפו והמשקאות האלכוהוליים של ברקן שאנחנו משווקים. אבל מתברר שהביקוש למשקה הזה גדול משחשבנו".