שתף קטע נבחר

כאל משיקה כרטיס בשם Active המאפשר גלגול אשראי

כרטיס האשראי שיתחרה במולטי של לאומי קארד, מאפשר ללקוח לבחור מדי חודש כמה כסף ירד מהחשבון, וכמה יגולגל לתקופות הבאות. החסרון: הריבית על האשראי המתגלגל - גבוהה

חברת כרטיסי האשראי כאל משיקה את כרטיס האשראי Active. הכרטיס, בדומה לכרטיס המולטי שהוציאה לאומי קארד לפני כחצי שנה, מאפשר לצרכן להחליט בכל חודש בכמה כסף יחוייב החשבון שלו - ולגלגל את יתרת הסכום שלא יחוייב לתקופות הבאות.

 

היתרון בכרטיס ה-Active, שהושק לאחר תקופת פיילוט של שנה וחצי, מדגישים בכאל, הוא שחיוב הכרטיס יבוצע בהשהייה של 17 יום (ללא ריבית).

 

איך זה עובד? נניח שמועד החיוב החודשי שלך הוא כל 2 לחודש. כל הפעולות, אם כך, שיבוצעו מה-15 לחודש ועד ל-14 בחודש הבא ירוכזו על ידי החברה ויישלחו אליך למחרת בדיוור ישיר (ניתן גם לצפות באינטרנט). במהלך השבועיים הבאים, עד סוף החודש, תחליט בכמה יחוייב החשבון שלך, ותודיע לחברה (בטלפון, או באינטרנט). החשבון יחוייב בהתאם להודעתך ב-2 לחודש.

 

המטרה היא לאפשר ללקוח לנהל את האשראי וליצור התאמה בין ההכנסות, שבדרך כלל קבועות, לבין ההוצאות, המאופיינות ביותר תנודתיות. לתוך מכלול ההוצאות ייכנסו גם הלוואות אקספרס אם נלקחו בכרטיס, עסקאות אשראי שבוצעו בתשלומים, ואפשר גם את החיובים בכספומט להכליל בסל.

 

שיטת זו של אשראי מקובלת בארה"ב, כאשר 70% מהכרטיסים שם הם כרטיסי Revolving (אשראי מתגלגל). היעד של כאל הוא לגייס כ-65 אלף כרטיסים חדשים ו-600 מיליון שקל אשראי חדש. זאת, בנוסף ליעד של 500 מיליון שקל אשראי חדש, המהווה גידול של 30%, בשנת 2005.

 

לדברי בעז צ'צ'יק, מנכ"ל כאל, "ללקוח המחזיק בכרטיס יש את פיתרון האשראי האולטימטיבי, ואין לו צורך בחיפוש פיתרונות אשראי אחרים בהתאם לצורכי השעה".

 

כרטיס האשראי מוצע לכל לקוחות הבנקים. הריבית שניגבת על האשראי שיגולגל הלאה אינה זולה, והיא עומדת על בין פריים+3.9% (כיום 8.9%) לבין פריים+8.9% (כיום 13.9%). לשם השוואה, הריבית על מסגרת אשראי רגילה בבנקים עומדת על בין פריים (כיום 5%) לפריים+8.7% (כיום 13.7%). העמלה החודשית למחזיקי הכרטיס עומדת של 8 שקלים.

 

בכרטיס המולטי של לאומי קארד הריבית עומדת על פריים+2% (כיום 7%) לבין פריים+6% (כיום 11%). העמלה החודשית למחזיקי כרטיס מולטי היא 9 שקלים. החברה גייסה עד היום 19 אלף בעלי כרטיסים כאלו, כשהמטרה היא לגייס 40 אלף לקוחות עד סוף השנה.

 

השקת הכרטיס תלווה בקמפיין בטלוויזיה, עיתונות, רדיו ואינטרנט.

 

  תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ca אקטיב. היעד: 65 אלף כרטיסים
ca אקטיב. היעד: 65 אלף כרטיסים
מומלצים