שתף קטע נבחר

מסך מרגיז, שלט מעצבן

הטלוויזיות שלנו הולכות ונהיות יותר ויותר משוכללות, אבל לפעמים זה משגע את השכל. הנה שתי דוגמאות

לפני כחודש yes עברה לשדר סרטים במסך רחב - עובדה כשלעצמה טובה ורצויה למי שיש לו טלוויזיה 16:9 (מסך רחב Wide Screen) ויכול להנות מחווית צפייה מושלמת.

 

הבעיה היא שברוב הבתים יש טלויזיה רגילה (4:3 מסך רגיל) ואז חווית הצפייה הופכת להיות מתחת לכל ביקורת כאשר התמונה שאתה מקבל היא בעצם תמונה חתוכה מהצדדים (כביכול אפקט של זום). בפועל אנו הצופים מפסידים כ-40% מהתמונה וכתוצאה מפספסים המון פרטים שהרבה פעמים חשובים מאוד.

 

אמנם כרגע יחסית מעט סרטים משודרים במסך רחב, אבל הם בדרך כלל הסרטים החדשים והטובים (שבהם הושקעו צילום ותמונה איכותיים) ואנחנו לא יכולים ליהנות מצפייה שכזו.

 

פניתי ל-yes בטענה זו, וידאנו שהממיר מוגדר על 4:3 (מסך רגיל) ועדיין הבעיה קיימת. ניסינו להגדיר את הממיר על 16:9 (מסך רחב) ואז באמת הזום נעלם וקיבלנו תמונה מלאה אבל מתוחה ומעוותת לחלוטין שבה הדמויות והחפצים מוארכים, וזה מפני שהממיר בעצם מותח את התמונה.

 

מה שאני ביקשתי זה לראות כמו שרואים במכשיר DVD סרט בפורמט של מסך רחב 16:9, שהתמונה תהיה מסך רחב עם שוליים עליוניים ותחתונים.

 

לאחר שהם הבינו שהבעיה היא ממקור השידור, דהיינו yes, התחתלתי להיתקל בחומה של תשובות לא מוסברות ולא הגיוניות כמו: "יש טלוויזיות שיש להן אפשרות להגדיר 16:9" או "נשלח לך טכנאי שיבדוק" וכו'. אין מה לבדוק אצלי ואין מה לבדוק באף בית - בכל ממיר ובכל טלוויזיה רגילה 4:3 רואים דפוק!

 

ניסיתי להוסיף עליהם קצת לחץ מחברי ומכריי - כעשרה לקוחות של yes שיתלוננו גם הם, אבל לא נראה שזה מספיק עוזר. הם קיבלו תשובות כגון "זה בבדיקה וטיפול".

 

כל הסיפור נמשך כבר חודש, מאז התחלת השידורים במסך רחב. עדיין לא קיבלנו תשובה או פיתרון לנושא הזה ולא נראה שהם מתכוונים להתייחס לזה ברצינות.

 

אני לקוח yes אך ורק בגלל ש-yes מבחינתי זו איכות ללא פשרות. האיכות הזו נפלה ואני לא מתכוון להישאר איתם בצורה הזו.

 

לכל לקוח yes שזה מטריד אותו כמוני, אנא תתקשר ותדרוש את מה שמגיע לך! טל': 2080* או 1-800-20-8000. אני מקווה שכך סופסוף יתייחסו ברצינות כדי לא לאבד את הלקוחות שמעריכים איכות ורוצים אותה.

 

חשוב שתירתמו כולכם למאבק הצודק.

 

בברכה, הגולש Panic  

 

אין יציאה

 

בשנים האחרונות מצאו חברות הכבלים והלוויין דרך נוספת לסחוט מהלקוחות עוד כמה שקלים - הערוצים האינטראקטיביים ההולכים והמתרבים. בגדול, מדובר בשירות נוסף ללקוח, אשר במידה וימצא עצמו יושב בבית משועמם מול הטלוויזיה (וההנחה באותן חברות מוצצות-מזומנים היא שהטלוויזיה תמיד תהיה פתוחה), יוכל לזפזפ לאחד מערוצים אלו ולארגן לעצמו משחק טריוויה, קריוקי סטייל "כוכב נולד" או סתם להזמין סרט תמורת תשלום סמלי.

 

הבעיה היא לא עצם קיומם של הערוצים הללו - מי שבאמת לא מוצא משהו טוב יותר לעשות מאשר לבזבז עליהם את כספו וזמנו צריך לבדוק קודם כל את עצמו - אלא המשימה הבלתי אפשרית שעומדת בפניכם אם במקרה "נפלתם" עליהם שלא מרצון. אתם בטח מכירים את הסיטואציה הזו, בעיקר אם אתם לקוחות של HOT: רציתם, למשל, לעבור לערוץ 10 אבל השלט הגיב קצת באיחור והופס, אתם על ערוץ 001. אותו כנ"ל לגבי 002. נראה אתכם יוצאים משם. לכו להכין קפה, אולי עוד מעט העניינים יסתדרו.

 

אתם יכולים להקיש בחוסר אונים על כל הכפתורים שבשלט - esc, back ואם בא לכם גם לנסות ולכבות אותו. שום דבר לא יעזור, נתקעתם עד שתפריט המשחקים/סרטים/מבצעים/שאלוני טריוויה יעלה במלואו ואז, אם הממיר ממש במצב רוח טוב, הוא יאפשר לכם לברוח בחזרה אל עולם התכניות בערוצים הקונבנציונליים. אגב, בתקופה האחרונה, בגלל כל מיני שיתופי פעולה לא-עלינו בין ערוצי הטלוויזיה לחברות מסחריות, החלה להופיע אותה נקודה ירוקה בפינת המסך שמזמינה אתכם לשחק ולזכות בפרסים. אם לא תיענו לה בחיוב ותבחרו להסיר אותה, תחטפו את העונש שלכם בדמות "שעה ביציאה" מאותו ערוץ.

 

הצורך של חברות הכבלים להפעיל ערוצי פנאי כדי לשעשע את הצופים, להגדיל את מאגר התוכן ובעיקר לסחוט עוד כמה לירות מהלקוחות הוא ברור ולגיטימי בעידן של תחרות בלתי פוסקת ורוויית סוסים טרויאנים ושאר מרעין בישין. אבל יהיה באמת נחמד אם בכל זאת מישהו במחלקה הטכנית שם יעשה מאמץ ויחסוך מאיתנו את העצבים והזמן היקר שנגזל מאיתנו, בכל פעם שאנחנו נשאבים בטעות לעולם האינטראקטיבי. (עומרי ליבנה)

 

  תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
yes. מי מעוות את התמונה?
yes. מי מעוות את התמונה?
HOT. איך יוצאים מזה?
HOT. איך יוצאים מזה?
מומלצים