הטלוויזיה מתקרבת לרשת: יאהו ו-Tivo ישתפו פעולה
ענקית האינטרנט וחלוצת ה-PVR השיקו שירות שיאפשר למנוייהן להקליט תוכניות טלוויזיה מרחוק, באמצעות עמוד הטלוויזיה של יאהו, הכולל תכנים אינפורמטיביים ובידוריים
יאהו ו-TiVo משתפות פעולה ומשלבות כמה משירותיהן, בצעד שיטשטש עוד יותר את הגבולות המעומעמים שבין המשרד והסלון, ובין הטלוויזיה והמחשב.
השתיים הודיעו היום (ב') על השקתו שלשירות חדש, שיאפשר למשתמשי TiVo לתכנת את מקליט הוודיאו הדיגיטלי שלהם להקליט תכנים מרחקו באמצעות שירותי המידע הטלוויזיוני שמציעה יאהו באתרה.
בעוד שפרטי העסקה לא פורסמו, שתי החברות מסרו כי בחודשים הקרובים יתרחב שיתוף הפעולה ביניהן גם לתחומים נוספים, או אז תציע יאהו גישה גם לתכנים כגון תמונות, מידע לגבי תנועה ומזג אוויר.
להקליט ישירות מיאהו
החל מיום שני, יוכלו המשתמשים להתחבר לאתר יאהו מכל מחשב בעל חיבור לאינטרנט, על מנת לתכנת את מכשיר ה-TiVo להקלטה של תוכניות טלוויזיה מרחוק. בנוסף, ניתן יהיה לבצע את התהליך ישירות ממסך הטלוויזיה שמחובר ל-TiVo, הכולל גישה לאינטרנט.
השירות יהיה זמין עבור מנויי החברה שמחזיקים בבעלותם TiVo Series2 Box וחשבון פעיל ביאהו.
הגולשים יוכלו ללחוץ על כפתור record to TiVo שיופיע בסמוך לתוכנית הרצויה, על מנת להורות למכשיר ה-PVR (ראשי תיבות של Personal Video Recorder) שלהם להקליט את התוכנית המבוקשת באופן אוטומטי.
יאהו מציעה בעמוד הטלוויזיה שלה מידע כגון זמני שידור, תיאור התוכנית ותמונות סטילס של השחקנים, וכן תוכן בלעדי, כמו מידע מתוכנית הטלוויזיה Entertainment Tonight ומחברת ההפקה Mark Burnett Productions, שאחראית על הפקתה של התוכנית The Apprentice (המתמחה, עם דונלד טראמפ).
החלוצה במצוקה
משתמשי TiVo יכולים כבר היום לתכנת מרחוק את המכשיר שלהם להקלטה באמצעות אתר החברה, אולם שיתוף הפעולה החדש יאפשר לחלוצת ה-PVR להתחבר לבסיס המשתמשים הנרחב של יאהו, ולהגיע לקהל יעד חדש, שלו היא כה זקוקה.
מניותיה של TiVo, הנסחרת בנסדאק עלו אמנם ב-6%, אולם האנליסטים מפקפקים ביכולתה של העיסקה להגביר את קצב הרשמת המנויים החדשים לשירותיה של החברה, שמאפשרת לצופים להקליט תוכניות טלוויזיה בנפח גדול, ולצפות בהן תוך כדי ההקלטה.
אחת הסיבות למצוקה בה נמצאת TiVo היא המגמה המתחזקת בקרב חברות כבלים ולווין בארה"ב, שמציעות שירותי הקלטת וידאו דיגיטליים משלהן, הגורמת לחששות בנוגע לתחזיות הגידול בהיקף מנוייה של החברה. למרות שמדובר בחברה עצמאית שאינה פועלת בארץ, החברות הישראליות yes ו-HOT, מציעות אף הן שירותים דומים.
רווחים ראשונים מאז 1997
"איני רואה כיצד העיסקה הזו תביא לגידול במספר המנויים החדשים של TiVo. איני רואה כיצד הדבר יגדיל את רווחיה", אמר האנליסט אפריל הוראס מחברת Hoefer & Arnett לסוכנות הידיעות רויטרס, אם כי לדבריו, מדובר ב"צעד חיובי" עבור החברה.
ל-TiVo יש כיום 3.6 מיליון מנויים אולם על פי הדו"ח האחרון שהציגה החברה באוגוסט, ברבעון השני של השנה ירד מספר המנויים החדשים שלה ל-254,000 לעומת 288,000 בתקופה המקבילה אשתקד. יתרה מכך, גם הרווח שהציגה לראשונה בשמונה השנים שהיא קיימת, איננה משכנעת את האנליסטים.
אחת הסיבות להאטה היא ירידה של 5% במספר הלוקחות החדשים של DirecTV, המקור הגדול ביותר למנויים חדשים עבור החברה, שהודיעה כי בכוונתה להפסיק לשווק את מוצריה של TiVo.
זוכרים את כשלונות העבר
TiVo מקווה כי העיסקה עם יאהו תאפשר לה לשמור על המנויים הקיימים, כמו גם למשוך לקוחות חדשים באמצעות הגדלת היצע השירותים שלה, והפיכתו לנוח יותר עבור הצרכנים.
גם יאהו מצידה, שנהנית אמנם מגידול אדיר הודות לעובדה שרבים מהמשתמשים צורכים תכנים בידוריים, חדשותיים ושירותי תקשורת באמצעות האינטרנט, מתמודדת עם יריבים מרים, כמו גוגל ומיקרוסופט, שמרחיבות גם הן את היצע השירותים שלהן.
לפיכך, היכולת לאפשר למנויי TiVo לקבל גישה לתכניה של יאהו ממכשיר הטלוויזיה מהווה התפתחות משמעותית במיוחד עבור שתי החברות.
אולם הנסיון להביא את האינטרנט אל מסכי הטלוויזיה אינו חדש. מרבית הנסיונות הקודמים – כמו WebTV למשל, התבררו ככשלונות צורבים. אולם אדוארד ליצ'טי, סגן נשיא ב-TiVo, סבור שפהעם מדובר בעניין שונה.
"העניין הוא לא לצפות בדפדפן על גבי הטלוויזיה, ולהחזיק מקלדת על הברכיים. זו עדיין תהיה חוויה שמתמקדת בטלוויזיה והשליטה והניווט ייעשו באמצעות השלט הרחוק", אמר ליצ'טי לסוכנות הידיעות איי פי.
TiVo. מחפשת מנויים חדשים
מומלצים