הדו"ח הפיקטיבי של צ'מפיון מוטורס: לא כולם צחקו
יבואנית סיאט ממשיכה בקו הפרסומי האגריסיבי והצמידה בסוף השבוע דו"חות חניה על שמשות מכוניות, עם הכיתוב "החנית את רכבך המשעמם בתחום העיר תל-אביב יפו". לא את כולם זה הצחיק
צ'מפיון מוטורס, יבואנית פולקסווגן, אודי, סיאט וסקודה לישראל, ממשיכה בגימיקים הפרסומיים מעוררי המחלוקת שלה. והפעם, הצמידה החברה בסוף השבוע האחרון דו"חות חניה פיקטיביים על גבי מכוניות חונות ברחבי תל אביב, באמצעות חברת קידום המכירות גרילה מרקטינג.
"החנית את רכבך המשעמם בתחום העיר תל-אביב יפו", נכתב על הדו"ח הפיקטיבי שהוצמד בשמשות המכוניות. עוד נכתב על הדו"ח כי "תוצר כלי הרכב – לא משנה", "נא שלם סך של 7,800 שקל", "צבע כלי הרכב משעמם" ועוד כהנה וכהנה. יש כאלו שסבורים אולי שמדובר בגימיק משעשע, אבל לא כולם אוחזים בדעה הזו.
אחד ממקבלי הדו"ח הפיקטיבי, א', המחזיק במכונית סיטרואן, אף כתב מכתב תלונה לצ'מפיון מוטורס, בזו הלשון: "מדובר בגסות, כוחנות וזלזול בי כאדם וכבעל רכב. הצמדת פרסומת על שמשת הרכב כאמצעי פרסום היא פולשנית ומרגיזה. באיזו רשות אתם חודרים לפרטיות שלי ומדביקים על הרכוש שלי את הפרסומת שלכם?"
עוד כתב א' למנהלי צ'מפיון מוטורס, כי "בשנת 1950, אנדרה סיטרואן שכב עמוק בקברו כבר חמש עשרה שנים אחרי שפיתח את המכוניות האירופאיות המתקדמות ביותר כמו סדרת ה-B והC-4, וה C-6 המקוריות, בזמן שמהנדסי סיאט, תחת הרודן פרנקו, נאבקו עדיין בהבנת חוקי הפיסיקה המניעים את המריצה. גם אז הם פעלו תחת הגג של פיאט – עוד יצרנית של מכוניות איכות וייצרו גרסאות עלובות למכוניות סוג ב'. כך שאל תבואו לספר לי שהמכונית שלי משעממת ועוד לקנוס אותי על זה".
צ'מפיון מוטורס בחרה שלא להגיב לכתבה. מאדלר חומסקי ורשבסקי, משרד הפרסום של צ'מפיון, נמסר כי מדובר בהמשך לקו הפרסומי יוצא הדופן של החברה.
תזכורת מהשנה האחרונה
לפני כשלושה חודשים יצאה סיאט בקמפיין פרובוקטיבי נוסף, תחת הכותרת "מת משעמום". מדובר היה בקמפיין של עמודי מודעות אבל המספידות את כל אותם אלו שמתו משעמום בגלל הרכב שלהם.
אבל צ'מפיון מוטורס לא לבד: לפני כ-10 חודשים שלחה קרסו, יבואנית ניסן, מכתבים לאלפי נשים בכתב יד עליהם היה חתום כותב אלמוני, שכתב, בין היתר: "ראיתי אותך בקניון, חשבתי שאולי כדאי שנסתובב ביחד". כל המכותבות חשדו שמישהו באמת השיג את הפרטים שלהם וחלקן אף התלונן במשטרה. מאוחר יותר התברר כי מדובר בקמפיין דיוור ישיר של קרסו לרכב מסוג ניסן. אחת מהן אף הגישה באפריל 2005 תביעה משפטית נגד החברה.