באים רגוע
קבלו שלושה אלבומים אלקטרונים חדשים ומצויינים מגזרת הצ'יל אאוט
סוף החורף - Mellowgrounds
דמיינו מועדון ג'ז אפלולי ומעושן. בחוץ מטפטף לו הגשם האחרון של החורף. החצוצרן מניד את ראשו לעבר הדי-ג'יי, שפוצח במיקסוס לופים דאביים, שמסמנים לבס ולתופים להצטרף בחדווה למקשה מוזיקלית סוחפת. ככה, פחות או יותר, אפשר לתאר את אוסף הבכורה לבית Might Fat Records.
עם מגוון אמנים, רובם אמני הבית של הלייבל, Mellowgrounds טווה סיפור רב שכבתי, שנע מהלאונג'ים הקרירים של תל אביב ועד חוף הים באיביזה, בבית קפה ליד הגלים. קאלי פרוגז הצרפתיים פותחים עם Tumor House, קטע מהפנט, מלווה בפסנתרים מלאכיים ונגיעות כסילופון. The Uber Groover Project מספק רצועה מרקידה במיוחד, שבולטת במיוחד בזכות החצוצרות הצלולות, שריקות ההאמונד והבס המקפיץ, שעוטפים את המאזין בגרוב בלתי נשלט.
יש כמה נפילות באלבום, אך הן לא מהדהדות במיוחד. קוקן דב-לגן, תוצרת הארץ, מציג קטע שקצת מתקשה לספק, כשחלק מהצלילים נשמעים קצת לא אחידים ברמתם. הקטע, שאורכו נושק ל-9 דקות, מתפתח לאט מדי, אפילו ביחס לאמביאנט, וקצת מאבד את הדרייב לקראת הסוף. הקטע הסוגר באוסף, של ההרכב Abdalek, נותן קצת טריפ-הופ צרפתי עם טאץ' של אמירה חברתית, שמהווה סיום ראוי לאוסף רגוע וכיפי.
VA - Mellowgrounds Mighty Fat Records
בוא האביב - Sines and Singularities
אחרי שניסו וראו כי טוב, פונים החברים לבית Aleph Zero להוציא את האלבום השני של האמן האמריקני Blutech (אוואן מארק). בלוטק, אמן אמריקני שלו זהו ריליס שני בלייבל הישראלי, מספק את הסחורה בצורה שאינה משתמעת לשתי פנים.
Sines and Singularities הוא, בהיעדר מילים אחרות, מאסטרפיס של אמביאנט משולב עם צ'יל אאוט, טריפ-הופ ודאב. תוך דילוג אלגנטי מעל האלמנטים שהיו הופכים את האלבום הזה לעוד אלבום צ'יל אאוט תוצרת גואה, בלוטק מותח את קשת הצלילים האלקטרונית עד לגבולותיה, ואז דוחף עוד קצת. בלוטק משלב אלקטרוניקה צרופה עם נגינת צ'לו (רנה ג'ונס, ב-A Garland of Stars), מלנכוליה מהולה בתקווה וקטעים שגובלים באפי.
בקטעים כמו Forgiveness משחק מארק עם תכונות הבס, ומתיך אותם יחד עם הפסנתר. תוך פחות משתי דקות לתוך הקטע, Forgiveness כבר נפרש על פני כמה מישורים, עם שכבות מוזיקליות עשירות אחת על גבי השנייה. Leaving Winter Behind הוא אחד הקטעים האהובים עלי באלבום, עם עליות וירידות אמוציונאליות שמותחות את סף הריגוש של המאזין עד לסוף המסע המוזיקלי.
הרמיקס של בלוטק לישראלי שולמן מעיד על בחירה נבונה. שולמן, אמן מגוון ורב יכולות, שרבים משווים אותו לשפונגל בתחילת הדרך, מעניק לבלוטק כלי בדמות First Came The Stars. הקטע, שלקוח מהאלבום הראשון של שולמן, הופך להיות אינטרפרטציה מבריקה של בלוטק, שדואג לאזן בצורה מעוררת כבוד את האלמנטים מהקטע המקורי יחד עם הרעיונות שלו.
זהו אחד הרליסים הטובים ביותר מבית אלף זירו, ובהחלט אלבום שני מכובד לאמן כמו בלוטק. בין אם אתם חובבי צ'יל אאוט, אמביאנט, דאב, טריפ הופ, אלקטרו, מדובר באלבום שעונה על הצרכים של כל מאזין פוטנציאלי.
Blutech - Sines & Singularities Aleph Zero
תחילת הקיץ - Chill Da Funk Out
ברטין כץ ידוע יותר בכינוי הבימה B-Wicked. תחת השם הזה הוא כבר הספיק לשחרר קטעים באוספים של לייבל הבית שלו, BNE, וכן באוסף של חברת Spiritzone. אחרי עבודה אינטנסיבית, כץ מוציא תחת ידיו אלבום בכורה, שמסמן עוד אמן צ'יל אאוט ישראלי חדשני, מרתק, מלא בהבטחות לעתיד.
CDFO הוא שעטנז עם מגוון סיפורים שנעים בין פופ, אמביאנט, טריפ הופ ואלקטרו. B-Wicked משלב בהצלחה בין הרגוע לקופצני, בין הישן לחדש. בקטע הפותח, Bring it all down, מתפתח מתח שנע בין סימפולי הג'אנגל ושירת הסול, בין חטיבת הקצב ועבודת הסינתוז העוקצנית. ב-Truly Remarkable קורץ כץ לחובבי הדאב הרקיד יותר, עם סימפולי טום ג'ונס שיעבדו היטב גם באפטר פארטי מיוזע ב-TLV.
כץ נוגע גם בקטעים יותר אפלוליים, כמו Native Electro Life, שנע באלגנטיות בין מלודיות אווריריות, וחטיבת קצב מגובה בבס שמן והדגשים מסונתזים היטב. Happy Children הוא קטע אקלקטי, שנע בין מלנכוליה ומלודיות גואיסטיות משהו, ומהווה את אחד הקטעים הסולידיים ביותר באלבום.
מדובר באלבום צ'יל אאוט שווה לכל נפש, ואלבום בכורה מרשים בכל קנה מידה. B-Wicked עושה עבודה מקצועית, מלוטשת ומרשימה, והאלבום מרשים במוזיקה המצוינת שמקרינה לטובה על העתיד של הצ'יל הישראלי.
B-Wicked - Chill Da Funk Out BNE