אמון הציבור: זכיין ההסעדה ברכבת מפר את החוק
בדיקת אמון הציבור גילתה כי בעגלות קיוסק רבות ברכבת לא היו מחירונים, ונגבו סכומים שונים על מוצרים זהים. הרכבת והזכיינית מבטיחים לשנות את המצב הקיים
בעקבות פניית אמון הציבור נמסר מהרכבת כי "רכבת ישראל דוחה את הטענה כאילו מחירי המוצרים בעגלות ברכבת הינם מופרזים: מחירים אלה נקבעו בעקבות סקרי מחירים שערכה הרכבת במקומות ציבוריים שונים".
עוד נכתב בתגובת הרכבת, כי "נוסיף ונציין כי זכיין ההסעדה בקרונות, חברת נטו אינווסטמנט, מחוייבת להציג מחירון על כל עגלה ועגלה. הרכבת אף מפקחת על קיום סעיף זה, כמו גם על סעיפים נוספים בחוזה, והדיווח לפיו אין מחירון על כל עגלה ייבדק ואם יימצא מוצדק, תידרש החברה לדבוק בהוראות החוזה ולהציב מחירון כאמור. האשמת החברה באפליית מחירים בין נוסעים חמורה ובהיעדר ראיות לנקיטת צעד מסוג זה אין מקום להתייחס אליה. היה ויתקבלו הוכחות כי זהו המצב, תדרוש הרכבת התייחסות מן החברה ותנקוט בצעדים המתבקשים למניעת הישנות התופעה הפסולה."
בעקבות תגובת הרכבת נערכה בדיקה ע"י אמון הציבור בתחנת הרכבת בת"א. בבדיקה אותרו עשר עגלות. אף אחת מהן לא נשאה מחירון כפי שנדרש ברשיון ההפעלה ובחוק. בעקבות בקשה מפורשת של תחקירנית אמון הציבור לעיין במחירון ענו שישה ממפעילי עגלות חד משמעית כי אין מחירון, ורק ארבעה מהם הציגו מחירון שנשאו מקופל עליהם.
עוד עלה מהבדיקה, כי מחירי המוצרים לא צויינו לא על העגלות ואף לא על המוצרים, באופן שאינו מאפשר כל ביקורת של הציבור על העסק, כשלעיתים נגבה מחיר שונה עבור אותו מוצר.
לאור חומרת הממצאים של קיום מחירון דינמי בפועל, פנה אמון הציבור לזכיין ההסעדה בקרונות, חברת "נטו אינווסטמנט", בבקשה לתגובה בעניין. החברה לא התייחסה במכתבה לסיבה להעדר המחירונים, המהווה הפרה של הזכיון ושל החוק, אולם קיבלה מיידית את דרישת אמון הציבור לביצוע גילוי של המחירים ולמנוע מחירון דינמי בעתיד: "חברת נטו אינווסטמנט שוקדת בימים אלו על עדכון והדפסת מחירונים חדשים שתהליך התקנתם בעגלות המזון ייערך בתחילת חודש מאי". לגבי השוני במחירים, מהחברה נמסר כי קרה בלבול בין מוצרים ("שוש" ו"במבה" ומים מינרליים בגדלים שונים), ומסרה שתימנע כל אפשרות למחירון דינמי בעתיד.