שתף קטע נבחר

בקרוב: BioShock - המשחק המבטיח של E3

אולי המשחק המבטיח ביותר בתערוכת E3 האחרונה, BioShock נראה כמו היורש האמיתי של System Shock ושל Deus Ex: משחק פעולה שונה ומתוחכם

גדול ואולי היחיד בסיקור שלנו על תערוכת E3 השנה היה BioShock, משחק הפעולה החדש והמבטיח של חברת Irrational Games. החברה שהוקמה על ידי שלושה מיוצאי חברת Looking Glass המיתולוגית (Thief, System Shock) היא אחת המוכשרות והמקוריות שמפתחות כיום למחשב האישי, עם משחקים כמו Freedom Force, SWAT 4 ו-Tribes: Vengeance.

 

כבר יותר משנתיים שהם עובדים על המשחק הבא שלהם, BioShock, ותערוכת E3 האחרונה היתה הפעם הראשונה שבו הוא הוצג בפני הציבור.

 

BioShock מתואר על ידי המפתחים כמשחק פעולה יוצא דופן, וכ"יורש הרוחני" ל- System Shock, אחד ממשחקי הפעולה הנחשבים בכל הזמנים והראשון ששילב בין פעולה לבין פיתוח דמות בדומה למשחקי תפקידים. הוא יצר סגנון משחק ייחודי ומעניין, שהמשיך ב- System Shock II המשובח וב- Deus Ex שפותח

שנים לאחר מכן על ידי חלק מאותם חבר`ה.

 

שלושת המשחקים הללו נודעו בהצלחתם ליצור אווירה מפחידה ומאיימת אך בו-בזמן כובשת ומרתקת, ונתנו לשחקנים חופש פעולה לא קטן להתמודד עם האתגרים שעמדו בפניהם.

 

אי שם, מתחת לים

 

המשחק החדש מתרחש בסביבה זרה ומוזרה אף יותר - עיר תת-מיימית בשם Rapture ("אושר גדול") שהוקמה לפני שנים על ידי צוות מוחות מזהיר, במטרה לברוח מהאנושות וליצור את העיר המושלמת בנוסח "מרד הנפילים" של איין ראנד או הצוללת נאוטילוס מתוך "עשרים אלף מיל מתחת למים".

 

אך הניסיון להקים אוטופיה אנושית כשל, כצפוי, עם תוצאות מזעזעות. מלחמת אזרחים, אם אפשר לקרוא לה כך, הותירה אחריה בעיקר חורבות, ושרידי ניצולים שמנסים להמשיך ולהתקיים איכשהו, בעוד העיר מסביבם הולכת ומתפרקת.

 

אך הניצולים הללו אינם לגמרי אנושיים. אתם מבינים, המלחמה פרצה בגלל גילויו של חומר ביולוגי שנקרא "אדם" (Adam). החומר הזה, מתברר, יכול לשפר את מראם, כוחם הפיזי ויכולותיהם המנטליות של

 בני האדם. כמובן שהוא הפך למבוקש ביותר, ולבסוף למשאב שראוי להלחם עליו.

 

כדי לנצח בקרב השתמשו שני הצדדים בצורה מאוד מאסיבית ב"אדם" ובטכנולוגיות ביולוגיות מתקדמות, עד שתושבי העיר הפכו לחזקים ומהירים הרבה יותר מבני אדם רגילים, אך גם איבדו במידה כמעט מוחלטת את האנושיות שלהם. למעשה, הם הפכו למין חדש.

 

בעצם, שלושה מינים. במקום משחק פעולה רגיל עם אוייבים סטנדרטיים, שכל מה שיש להם

 בראש הוא לנסות ולהרוג את הגיבור, אנשי Irrational החליטו לפתח מערכת אקולוגית בעלת הגיון משלה. העיר התת-מיימית מאוכלסת כיום ב- "אחיות קטנות", יצורים דמויי-ילדים חלשים ופחדנים, שתפקידם לאסוף "אדם" מגופות התושבים הפזורות.

 

עליהם שומרים "אבות גדולים", יצורים גדולים, מאסיביים ומאוד חזקים, שלא יפגעו בכם אם תשמרו מרחק. הטורפים היחידים בעיר הם צאצאי החיילים שהשתתפו בקרב: יצורים דמויי-נשים, מהירים ותוקפניים, עם טופרים חזקים שמאפשרים להם לטפס על הקירות והתקרה.

 

לא על הרובה לבדו

 

כדי להתמודד עם הסכנות בעיר ההרוסה יעמוד לרשותכם הרובה שלכם - מעין שוטגאן בסיסי שתוכלו לשפר ולהוסיף לו חלקים מאולתרים עם ההתקדמות במשחק. אך זה לא הכל, כמובן. אתם תוכלו להשתמש ב"אדם" לטובתכם, כדי לשפר את מהירות התגובה, הכוח והעוצמה שלכם. למעשה, יהיה קשה מאוד לעבור את המשחק מבלי להשתמש ב"אדם". אך לשימוש בו יתווספו סכנות. כמו תושבי העיר, גם אתם עלולים לאבד את האנושיות שלכם בעקבות שימוש מסיבי מדי.

 

מגבלה נוספת שמוטלת על השימוש ב"אדם" היא שלא תוכלו לשפר את עצמכם בכל כיוון אפשרי, אלא תאלצו לבחור בשיפורים המתאימים ביותר לכל סיטואציה. כוח או מהירות? עמידות בפני נזק או תגובות זריזות? תצטרכו לתכנן את הבחירה שלכם מראש, משום שתוכלו להחליף בין השיפורים רק בתחנות מיוחדות שנועדו לכך, ואינן נפוצות במיוחד ברחבי העיר.

 

ומאיפה בכלל תשיגו "אדם" לכל השיפורים הללו? כמו שאר תושבי בעיר - מגופות פזורות או מהמלאי שנושאים עליהם יצורים אחרים. אבל נסיון לחטוף מ"אחות קטנה" את המלאי שלה יסתיים, ברוב המקרים, ב"אבא גדול" שיושב לכם על בית החזה ומחכה בסבלנות למותכם. לפיכך, עדיף לנסות ולהשתמש בסביבה לטובתכם. למשל, אפשר להסית טורף מקומי להתקיף את ה"אבא" בזמן שאתם מטפלים ב"בת". או להעמיד בפניהם מלכודת, בעזרתה האדיבה של מערכת ההגנה המקומית.

 

כמו בכל עיר שמכבדת את עצמה, פזורות להן ברחבי Rapture עמדות הגנה אוטומטיות רבות, מכונות יריה ואזעקות שקוראות לרובוטי שמירה. כל אלו יעמדו בדרככם, אבל גם יכולים לעזור לכם. למשל, אפשר למשוך אוייבים אל הטווח של מערכת הגנה כזו, כדי שתחסל אותו עבורכם. לחילופין, תוכלו לפרוץ לתוך המערכת עצמה ממסופים מיוחדים, לנטרל אותה או לקחת פיקוד על הרובוטים באופן ישיר - מה שיותר מתאים לסגנון המשחק שלכם.

 

משחק פעולה לא רגיל

 

כל האלמנטים הללו הופכים את BioShock למשחק פעולה יוצא דופן. לשחקן ניתן חופש פעולה וחופש תנועה - במקום להתקדם בקו ישר בין מסדרונות ולחסל אוייבים, כמקובל בז`אנר, נוכל לנוע לאורכה ולרוחבה של העיר בזמן שאנו מנסים להגשים את המטרות שלנו, שהמרכזית בהן היא בריחה מהמקום הארור הזה.

 

בדרך לא נוכל שלא להתפעל מהיופי הצרוף של Rapture, עיר פלאית-לשעבר שעדיין ניכרים בה שרידי הזוהר וההדר של ימים עברו. אמנם, הקירות כבר מתקלפים, המכשירים מחלידים, ומי הים כבר החלו מחלחלים מסדקים שנפערו בתקרה, אך כל זה נראה פשוט נפלא במנוע הגרפי המרהיב של המשחק.

 

BioShock, זה כבר ברור, הולך להיות משחק "שונה". אם אנשי Irrational ידעו להטביע בו את חותמם המיוחד, כמו שהם עשו בכל משחקיהם עד כה, זה הולך להיות המשחק שחובבי System Shock ו-Deus Ex מחכים לו כבר כל כך הרבה שנים.

 

סימן מעודד ניתן לראות בעובדה שהוא קיבל כמה וכמה תארי "המשחק הטוב ביותר של E3" מאתרי המשחקים המובילים בעולם. צריך גם לקוות שהעובדה שהוא יוצא גם ל- X360 ול- PS3 במקביל למחשב האישי לא תפגע בו, כמו שהיא פגעה ב- Deus Ex 2 למשל. בתחילת 2007 נדע את התשובה. 

 

  תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים