הכשל הצרפתי תוקן, אבל
לקוח שרכש רנו מגאן חדשה נתקל בצרות מהרגע הראשון. היבואן פתר - כנראה - את כל הבעיות, אך לא לפני שהוציא ללקוח את הנשמה
ח.ש מאד התרשם מהפרסומים על בטיחות רנו מגאן, ומערכת בקרת היציבות (ESP) התקנית בה היא מצוידת. יכולת המערכת לתקן טעויות נהג במצבים מסוכנים על הכביש, קסמה לו מאד. לפיכך בחר בה כמכוניתו, וב־26 בנובמבר היא נמסרה לו בסוכנות היבואן בירושלים.
אלא שכבר בקבלת הרכב גילה בעל הרכב החדש כי מכוניתו חפה מכל סימן וזכר לכך שמותקנת בה בקרת יציבות. זאת, בניגוד לשאר דגמי מגאן שעמדו לצדה. ח.ש חשש כי המערכת עצמה חסרה. כאשר תידלק את המכונית לראשונה, הופיע לפתע כיתוב בלוח השעונים "check emission", ונדלקו נוריות בצורת "מפתח שוודי" והשניה בצורת "ברז."
ח.ש. מיהר בחזרה לסוכנות, ובמוסך הצמוד בוצע "איפוס" למחשב. הודעות האזהרה נעלמו, אך רק לכמה שעות. כאשר הופיעו בשנית, חזר למוסך והפעם הוחלף במכוניתו - החדשה לחלוטין, כזכור - חיישן. זה לא עזר. נורות האזהרה נדלקו שוב. לאחר שיחה עם מנהל המוסך שבה המגאן אל עמדת הטיפול. יום עבודה אחד לא הספיק לעובדי המוסך כדי למצוא את התקלה, אלא שבעל המכונית המאוכזב סירב להשאיר אותה יום נוסף, ונסע לדרכו.
הפעם שיגר מכתב ליבואן, ודרש בדיקה יסודית למהות התקלה, יחד עם אישור כי ברכב אותו רכש אכן מותקנת בקרת יציבות. “אין לי כל טענות למוסך השירות", כתב ח.ש, "מדובר ברכב חדש, והאחריות להוצאת רכב תקין היא עליכם.“
פנינו לחברת קרסו וביקשנו את תגובתה. והנה היא לפניכם: "בתהליך הכנת המכונית למסירה לא הותקנה מדבקת ESP על דלת תא המטען, אך לאחר בדיקה אנחנו יכולים להבטיח בוודאות שמערכת כזו הותקנה במכונית במפעל בחו"ל,“ כתב לנו אמנון הלפר, ממחלקת השירות. “התנצלתי בפני הלקוח על אי הנעימות וסוכם שהוא יקבל רכב חלופי והמגאן תטופל במוסך.“
ואכן, ביום שני שוב הוחלף חיישן. בנוסף הודבקה גם מדבקת ה־ESP על האחוריים, וזו מגלה מאז סגולות של מזוזה: בינתיים, כשבוע לאחר התיקון, הכל עובד כשורה.