תגובת מעצ לדיווחים שלכם
הדיווחים שלכם על מפגעים בכביש הועברו לידי מעצ, שהבטיחה לטפל בכל ליקויי הבטיחות שנמצאו. קבלו תגובה שנייה ברשימה, כלשונה
אתם פניתם אלינו כדי להתריע על מפגעים, אנחנו העברנו את הנתונים לחברה הלאומית לדרכים (מעצ). כעת יש לנו גם תשובות לטענות:
גידי, תאור מפגע: צומת דרור פקוק כל בוקר באופן היסטרי מקדימה ותל מונד (כביש 553), עד הצומת. חצי שעה לקילומטר וחצי נסיעה. היו דיבורים על כביש גישה ישיר מתל מונד למחלף הדרים שיעקוף את הפקק. מתי יסללו אותו?
תגובה: אנו מתייחסים לפנייתך במלוא החומרה והרצינות והנושא הועבר לבדיקה מיידית. מופע הרמזורים עודכן לשעות הבוקר, ויעודכן גם בשעות הערב.
רינה, תאור מפגע: למה יש עומסים באזור השרון ומה עושים בנידון?
תגובה: אנו מודעים לבעיית העומסים בצומת השרון. לתשומת לבך, שתי נקודות בעניין: 1. קידום וביצוע כביש 541 מבוצע על-ידי עירית רעננה. 2. ביצוע החלק המערבי של כביש מס' 551, בקטע המקשר בין כביש מס' 4 לכביש מס' 6 צפוי להתחיל בשנת 2008 ולהסתיים בשנת 2010.
עמיחי חביביאן, תאור מפגע: בצומת הכניסה לניר בנים מכיוון הכביש שבין פלוגות לקסטינה, אלה המגיעים מדרום ומבקשים לפנות שמאלה לניר בנים (לכיוון ת. הדלק) נתקלים בתמרור הוריה המסתיר את התנועה בכיוון הנגדי (נוכח גובהו של התמרור). מעבר לכך העמידה וההמתנה טרם הפניה שמאלה אינם מתאפשרים בביטחה נוכח צרות המקום. ובכלל הצומת מסוכן ביותר ויש להקים במקום מעבר הולכי רגל אל תחנות האוטובוס שמשני צידי הכביש בצומת.
תגובה: התמרור המוזכר בפנייתך טופל בתאריך 28.3.07. סימון מעברי החצייה בכבישים הבינעירוניים ניתן רק בקטעי כביש מרומזרים, זאת בהתאם להנחיות משרד התחבורה.
עמרי, תאור מפגע: בצומת הכניסה למחנה צריפין (שער ירושלים) יש פניה ימינה לכיוון צומת ניר צבי. בצומת ישנו תמרור עצור שלא ברור מדוע הוא קיים שם. ישנה ראות מלאה בצומת ומספיק משולש שיורה על מתן זכות קדימה. לעומתו, כ-500 מטר בהמשך הכביש, ביציאה מהמושב תלמי מנשה, יש תמרור מתן זכות קדימה ושדה הראיה שם אפסי ומחייב עצירה מלאה. עם זאת, רק לפני כמה ימים ראיתי במו עיני רכב שיצא בפראות מהמושב ויכול היה לגרום לתאונה.
תגובה: צומת כניסה למחנה צריפין (שער ירושלים) - התמרור בצומת הנידון בוצע בהתאם לתוכניות משרד התחבורה ועל סמך ספירת נפח התנועה. התמרור השני המוזכר בפנייתך (מתן זכות קדימה) מוצב בקטע כביש שבו מבוצעות עבודות והחלפת התמרור תבוצע בהתאם לתוואי הכביש החדש.
איריס חמו, תאור מפגע: כביש קריית גת שדרות לכיש משובש לחלוטין ולאיש לא אכפת. הכביש שקוע במקומות רבים וסדוק מה שיכול בקלות להפגיש את הנהג עם קיר הבטיחות.
תגובה: הכביש המוזכר בפנייתך עבר לאחרונה בדיקה שוטפת של גורמי המקצוע בחברה ונמצא תקין. לידיעתך, בכביש זה מושקעים משאבים רבים לרווחת משתמשי הדרך.
מיה אלוני, תאור מפגע: ברצוני לדווח על מפגע ב"צומת נבות", הצומת המחבר את כביש 675 (כביש תענך) לכביש 71 (עפולה - בית שאן), כשמגיעים מכביש 675 ופונים מזרחה לכביש 71 בכיוון בית שאן מוצב תמרור תן זכות קדימה. הפניה ימינה אינה ב-90 מעלות אלא בזוית רחבה יותר, בפועל כשמגיעים לתמרור ולקו העצירה שדה הראיה משמאל מוגבל ויש להפנות את הצוואר אחורה כדי לראות האם מגיעה תנועה מכיוון עפולה. לפני שנים לא רבות היה מוצב במקום תמרור עצור שלא נתן לנהגים שיקול דעת, משום מה הוחלף התמרור להאט ותן זכות קדימה.
תגובה: פנייתך הועברה לבדיקה דחופה של מנהל האזור. עם סיום הבדיקה, ניתן יהיה להתייחס לכל אחת מהנקודות בפנייתך, לקבל החלטות בהתאם ולהשיב בנדון.
יוסי, תאור מפגע: בכביש 4 בנסיעה מדרום לצפון כ-300 מטר לפני הרמזור של גן יבנה, יש בכביש בור פתוח המסכן רוכבי אופנועים (במיוחד בלילה). רוכב שמגיע במהירות ונכנס לבור, חוטף חבטה עזה ועלול לעוף מהאופנוע.
תגובה: הבור המוזכר בפנייתך טופל בתאריך 28.3.07.
שמוליק, תאור מפגע: כביש מס' 2 צפון-דרום בקטע שבין מחלף זיכרון למחלף קיסריה, הרבה בורות בנתיב הימני בעיקר במקומות שבהם בוצעו הטלאות בעבר.
תגובה: בעקבות פנייתך נשלח צוות מיוחד לטיפול מיידי וכיסוי הבורות, לאחר חג הפסח יבוצעו בכביש עבודות ריבוד לרווחת משתמשי הדרך.
קובי סלע, תאור מפגע: צומת סומך ממערב למזרח בשעות הבוקר (06:30 - 07:00) בצומת הראשון מופע האור הירוק קצר מאד ומאפשר מעבר בטוח לארבע עד שש מכוניות. בנתיב השמאלי המיועד למי שרוצה לפנות שמאלה בצומת הבא יש תמיד "ממהרים" שחותכים ימינה תוך כדי סיכון הנוסעים בשאר הנתיבים. ככלל ישנם נהגים שבאופן קבוע חוצים צומת זה באדום בגלל מופע קצר של האור הירוק. נא בדיקתכם אם ניתן להאריך ולו במעט את מופע הירוק בשעות הבוקר.
תגובה: פנייתך נבדקה על ידי מהנדס התנועה של החברה ונמצא כי בצומת יש עומסים, למרות שהרמזור פועל על פי ויסות העומסים. הצומת אינו יכול להכיל את מספר כלי הרכב הזורמים בו ולכן החברה מקדמת פתרון ארוך טווח שיקל על העומס.
יאיר, תאור מפגע: כביש 4 - מחלף מורשה, לבאים מכיוון דרום לצפון ועולים על כביש 5 (לכיוון מערב) מתהווה בור גדול בדיוק ברמזור. הבור הוא חלק ממכסה (כמו של ביוב). גורם לנהגים רבים "לשבור" שמאלה ולעבור לנתיב הצמוד.
תגובה: בקטע הכביש מבוצעות כיום עבודות ריבוד ושדרוג. במסגרת העבודות יטופל גם המפגע המוזכר בפנייתך. העבודות צפויות להסתיים עד לתאריך 1.5.07.
הרצל חדד, תאור מפגע: כביש 443 , צומת גימזו מכיוון לוד למודיעין. כאשר מגיעים לצומת יש שתי פניות שמאלה לכיוון ראש העין ורק נתיב אחד לכיוון מודיעין כאשר בפועל רוב כלי הרכב נוסעים דווקא לכיוון מודיעין.
תגובה: פנייתך הועברה לבדיקה של גורמי המקצוע בחברה, עם סיום הבדיקה יוסקו מסקנות וייושמו בשטח.
שחר, תאור מפגע: כביש אשדוד-אשקלון בקטע שלפני צומת בני דרום מכיוון דרום. עיקול מסוכן מאד במיוחד ביום גשום. משני נתיבים זה הופך לנתיב אחד בדיוק בסיבוב. זה כבר כמה שנים ולאף אחד במשרד התחבורה לא אכפת עד שמישהו ייהרג.
תגובה: פנייתך הועברה לבדיקה של גורמי המקצוע בחברה, עם סיום הבדיקה יוסקו מסקנות וייושמו בשטח.
שמעון, תאור מפגע: בכביש 77 שלוש צמתים אשר פועלים על גלי כאשר אירעו במקום תאונות קטלניות עקב מופע רמזור קצר נבדק על ידי שעון מתחילת מופע אור ירוק על כביש 77 ממזרח למערב וכן ממערב למזרח 15 שניות בלבד כאשר מגיע רכב נכנס למחסנית מקבל אור ירוק דבר מאד מסוכן משום שבדרך הראשית מהירות מותרת 90 קמ"ש לא מספיקים לעצור מדובר בצמתים הבאים בית רימון טורעאן מחנה שמשון נוצר מצב שרכב משא תומך אף מקבל אור ירוק שמאלה למזרח ללא צורך התלוננתי על כך ואף בפקס ועדין ממתין.
תגובה: הצמתים המרומזים בכביש זה אינם מחוברים בגל ירוק. למרות זאת, פנייתך הועברה לבדיקה וטיפול של הוועדה הבינמשרדית המשותפת למעצ, משטרת ישראל ומשרד התחבורה.
יריב, תאור מפגע: מספר בעיות בשילוט לאורך כביש 5. 1 - בנסיעה מכיוון מחלף ירקונים למחלף קאסם, חסר שילוט מתאים המורה לנתיב הנכון לכיוון ראש העין מזרח. 2 - חסר שילוט לנוסעים ממחלף מורשה לכיוון מחלף תקווה.
תגובה: 1. כל השילוט בקטע הנ"ל נמצא באחריות כביש מס' 6. ניתן לפנות ישירות בטלפון: 03-9081111. 2. נושא השילוט הועבר לבדיקה דחופה של גורמי המקצוע.
גיל זוהר, תאור מפגע: הכביש שמחבר בין צומת בית קמה לצומת בית הגדי שבדרום ממש משובש מלא בורות וקפיצות שבגשמים הופכים לברכות של מים וממש סכנת חיים.
תגובה: הכביש המוזכר בפנייתך עבר לאחרונה בדיקה ונמצא תקין. למרות זאת, העברנו את פנייתך בשנית לבדיקה של גורמי המקצוע.
חיים, תאור מפגע: כביש 57 מכיוון מזרח למערב, תזמון הרמזורים ליד כפר יונה - הרמזור כל כך קצר רק שלוש-ארבע מכוניות עוברות. בכל פעם נוצר פקק ענק מה שכמובן גורם לנהגים רבים "לגנוב" רמזור אדום למרות הסיכון.
תגובה: תזמון הרמזורים בכביש המוזכר בפנייתך הועבר לבדיקה של גורמי המקצוע בחברה. עם סיום הבדיקה יתבצע יישום בשטח.
טל, תאור מפגע: למה אתם לא מפרסמים את הפרטים על המפגע בכביש 71 בין מרחביה לצומת נבות. עכשיו הייתה שם תאונה 10 פצועים.
תגובה: במוקד החברה לא התקבל דיווח על מפגע בכביש מס' 71.
ירון, תאור מפגע: צומת פרדסיה על כביש ארבע. במשך השלוש שנים האחרונות יצא לי לראות כארבעה מקרים בהם מכוניות שהגיעו מדרום חצו את הצומת ברמזור אדום. באחד המקרים המכונית שהגיעה מדרום אף התנגשה ברכב שעמד באותו הנתיב והעיפה אותו כמה עשרות מטרים קדימה. לדעתי המעבר הזה באדום לא נגרם עכב הרצון של הנהגים "לגנוב" את הרמזור אלא עכב זה שמשום מה הרמזור אינו נראה והנהגים פשוט לא שמים לב לקיומו. מעולם לא ראיתי שום מכונית שעוברת באדום שהגיעה מצפון...
תגובה: פנייתך הועברה לבדיקת מפקח הרמזורים. במידה ויימצא כי יש צורך בשינוי הרמזור, תפעל החברה לקבלת האישורים הדרושים ממשרד התחבורה.
עופר, תאור מפגע: בכביש 2, צומת הרצליה, יש שיחים בפס ההפרדה בין המסלולים. לנוסעים צפונה, השיחים ממש נוגעים בכלי הרכב במסלול השמאלי וזה גורם לנהגים לסטות ימינה לתוך המסלול השכן. בנוסף, תחנות האוטובוס בצומת הזה מהוות מפגע בטיחותי ממדרגה ראשונה: הן חוסמות את נתיב ההאצה למי שעולה מכיוון מחלף הסירה צפונה, האוטובוסים היוצאים מהתחנה "חותכים" לתוך התנועה תוך יצירת סיכון רב.
תגובה: כביש מס' 2 צומת הרצליה - קטע הכביש המוזכר בפנייתך, נמצא באחריות עירית הרצליה.