שתף קטע נבחר

4 שנים למות השייח יאסין: מצעד עם כסא ריק

ארבע שנים בדיוק לאחר חיסול מנהיגה הרוחני של חמאס, השייח אחמד יאסין, צעדו פלסטינים רבים ברחובות עזה עם כסא גלגלים ריק ועם תמונותיו של יאסין. איסמעיל הנייה ביקר בבית המשפחה

תומכי חמאס צעדו היום (שבת) ברחובות עזה עם כסא גלגלים ריק ועליו תמונה של השייח אחמד יאסין, לשעבר המנהיג הרוחני של התנועה, שנהרג בפעולת התנקשות לפני ארבע שנים.

 

ראש ממשלת חמאס, איסמעיל הנייה, ביקר בביתו של יאסין ונפגש עם בני משפחתו, בשעה שרבים צעדו ברחובות עזה עם דגלי חמאס ועם תמונות של יאסין. בדיוק לפני ארבע שנים התנקשה ישראל בשייח יאסין. צה"ל אישר בשעתו כי מסוקי חיל האוויר ירו בסביבות השעה 5:30 בבוקר מספר טילים לעבר השייח יאסין, כשיצא מביתו למסגד יחד עם מאבטחיו. יאסין נהרג במקום.


הכסא הריק (צילום: AFP)

 

ברקע הדברים, נמשך המאמץ לפייס בין חמאס לפתח. היום נמשכו הדיונים בצנעא שבתימן במאמץ להשיג הסכם בין הצדדים. שר החוץ התימני, אבו בכר אל-קורבי, אמר כי "נציגי חמאס ביקשו מעט זמן" כדי להיוועץ עם הנהגת הארגון. "הגענו להסכמה עקרונית על טיוטה ראשונה של ההסכם, אינשאללה, ייחתם על ידי נציגי הפתח וחמאס", אמר השר אל-קורבי והוסיף כי גם אנשיו של אבו מאזן בתימן הביעו נכונות להגיע להסכם על הטיוטה.

 

לפי ההצעה התימנית, המצב ברצועת עזה אמור לחזור למצב שהיה לפני השתלטות חמאס, והרשות הפלסטינית תקיים בחירות. התוכנית גם מקדמת הקמת ממשלת אחדות לאומית ובניית כוחות ביטחון פלסטיניים לאומיים, במקום כוחות המזוהים לפי פלגים שונים.

 

נציגי חמאס והג'יהאד האיסלאמי נועדו עם שר המודיעין המצרי, עומר סולימאן, ברפיח המצרית ודנו עמו בשורה של נושאים בהם הפסקת אש עם ישראל ופתיחת מעבר הגבול למצרים. הפגישה נמשכה כ-40 דקות ולא נמסר אם הושגה התקדמות כלשהי.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
הפלסטינים זוכרים
צילום: AFP
איסמעיל הנייה בעצרת
צילום: AFP
צילום: איי פי
לאחר ההתנקשות
צילום: איי פי
מומלצים