ברקיע השמיני
סמבה, טוויסט ורגאיי - אף מקצב כמעט לא נשאר מחוץ לדיסק הבכורה של המלחין החסידי יוסי גרין. הוסיפו קורטוב של מתיסיהו, פריד, בן דוד והלפגוט וקבלו את הדיסק הכי מעניין ומגוון שהסתובב על המדפים בשנים האחרונות
מסביב לעולם ב-80 דקות: אחרי עשרות שנים של "עבודה שחורה" מאחורי הקלעים של עולם המוזיקה החסידית פורץ המלחין המוערך יוסי גרין לקדמת הבמה בדיסק בכורה, שבו הוא מפגין גם את הכישורים הווקאליים בנוסף לכשרון ההלחנה הנדיר שלו.
"התו השמיני" הוא ללא ספק הדיסק הכי מעניין ומגוון שהסתובב על המדפים בשנים האחרונות, זאת לאחר שגרין החליט שלא להשאיר אף מקצב מחוץ לחגיגה המוזיקלית וכך הדיסק מדלג מסמבה לטוויסט, חוזר לביקור נוסטלגי בז'אנר החסידי המוכר ("ענווים") כשגם הרגאיי לא נשאר מקופח ובקיצור דיסק חוצה יבשות שבהחלט מרחיב את המושג "מוזיקה חסידית".
בנוסף דאג גרין לארח כמעט כל אמן אפשרי לדואט וכך תוכלו למצוא בדיסק את מתיסיהו לצד החזן הלפגוט כשגם בן דוד ופריד לא נעדרים מההפקה המרשימה.
גרין הלך עד הסוף גם בתחום האינסטרומנטלי ולטובת האותנטיות המוחלטת אסף להקות רגאיי וטוויסט שכל קשר בינם לבין עולם המוזיקה החסידית פשוט לא קיים והדבר מורגש היטב.
גם אלו שעדיין מתגעגעים לגרין של פעם לא קופחו וזכו בדואט נפלא של גרין ובן דוד בשיר "ענווים" וביצירה יפהפיה שנכתבה לחזן איצ'ה מאייר הלפגוט – "קנא לשמך" - עוד נקודה חזקה אצל גרין – בחירת המקורות. למרות ש"ארון הספרים היהודי" עשיר בחומר הלחנה למאות שנים, משום מה בוחרים רב המלחינים למחזר את אותם
פסוקים ומדרשים מוכרים, מה שכמעט אף פעם לא קורה אצל גרין שמוצא תמיד מקור מופלא דוגמת "קנא לשמך" הלקוח מתוך סליחות לתענית אסתר.
ומעבר לכל מה שנאמר, הערך המוסף של הדיסק הוא עיקר פריצה אל עולמות מוזיקליים רחבים שעד היום נחשבו מחוץ לקונצנזוס החסידי, מה שיאפשר לאומנים שיגיעו אחריו להמשיך ולסלול את הדרך של המוזיקה החסידית אל מחוזות חדשים ואולי להביא אותה גם אל מגזרים שהמושג מוזיקה חסידית לא ממש דיבר אליהם עד היום ובכל מקרה נראה שהקפיצה של גרין לקידמת הבמה כבר עשתה את שלה.
