שתף קטע נבחר

המרענן הרשמי: הפרוזן יוגורט חוזר - ובגדול

מה שטוב לקארי ברדשואו וחברותיה - מתאים גם לנו. קבלו את הפרוזן יוגורט, גרסת שנות ה-2000 שחוזר אלינו בסערה קרירה. תשכחו מיוגורט עתיר הקלוריות, הפרוזן של היום דל קלוריות ויכול להשתלב בקלות בכל דיאטה. קרן אוחיון טעמה ונהנתה

טרנד שנות השמוניטיז שמכה גלים בשנה האחרונה לא נח לרגע. לקולקציות הבגדים ולצלילי הדיסקו מצטרף כעת אחד הלהיטים המזוהים ביותר עם אותן שנים, שחוזר כעת בסערה קרירה: הפרוזן יוגורט.

 

אנשי עסקים ויזמים זריזים שעקבו בעניין אחרי ההצלחה של הפרוזן יוגורט בעולם בכלל ובניו יורק בפרט, החליטו שמה שטוב לקארי בראדשו וחברותיה יהיה טוב גם לישראלים, והביאו את הטרנד לארץ. אז מה חדש? ובכן, בשונה מהפרוזן יוגורט עתיר הקלוריות שהיה נפוץ כאן בעבר, עם המקופלת ושברי האגוזים המסוכרים, הפרוזן יוגורט הנוכחי התאים את עצמו לדרישות הקהל, שמודע לבריאות וערכים תזונתיים.

 

הדגש בגל החדש של הפרוזן יוגורט מגיע מהמקור שלו, דרום קוריאה, שם ידוע היוגורט בחמצמצותו הדומיננטית ובמרכיביו התורמים לתהליך העיכול. לשתי הרשתות הגדולות שהגיעו לארה"ב מדרום קוריאה הצטרפו שחקנים אמריקנים, שהחלו להתרחב גם הם באופן משמעותי, לעתים תוך התאמה מסוימת של היוגורט החמצמץ לטעם המקומי, ועכשיו הם כאן.

 

המאבק על ליבם של תושבי התפוח הגדול גלש אף לזירת עיצוב הסניפים והישיבה במקום. גם החומר הבסיסי, היוגורט, הפך לזירת תחרות, וחנויות פרוזן יוגורט שונות מנסות להשביח עוד ועוד את טעם היוגורט ומשנות את המרכיבים שהיו עד כה אחידים. מרכיבי היוגורט הפכו לטבעיים לחלוטין, אורגניים או דלי שומן, וכל אחד מהשחקנים במגרש מציע יוגורט בסיסי בטעם ייחודי לו. עם זאת, מזכירים שוב ושוב מקימי הרשתות, פרוזן יוגורט ללא טעם בסיסי של יוגורט פשוט לא יעבוד.

 

הניו יורקרים הם קהל רציני, מתברר. לכל אחת מהרשתות הפופולריות בעיר יש קהל לקוחות נאמן ומסור, המנהל ויכוחים ודיונים על הפרוזן יוגורט, על החידושים, ההתפתחויות וההמלצות הכי חמות – אפילו במדריך המפורסם של ניו-יורק, yelp.com.

 

הולך מצוין עם דיאטה

וכעת, כאמור, אפשר ללקק את הפרוזן הבריא והטעים גם אצלנו. אפשר למצוא אותו בחודשים האחרונים כמעט בכל פינת רחוב, לקחת וללכת. בסניפים מסוימים בהם ביקרנו בשבת האחרונה בתל אביב, משתרך תור ארוך מחוץ ליוגורטייה, מה שמסמן סופית שהטרנד נקלט היטב בישראל. היזמים כולם אף מתעקשים שזה לא טרנד חולף, אלא שהוא כאן כדי להישאר. 

ממש לא טרנד חולף. KAFOO (צילום: שלומי ארביב)

 

ב-KAFOO למשל פתחו בימים אלה את הסניף הראשון בתל אביב ועד סוף שנת 2010 הם מתכננים לפתוח עוד כ-40 סניפים קומפקטיים שיפעלו במתכונת של יוגורט TO GO. הדגש ברשת החדשה הוא על פרוזן יוגורט עם תוספות טריות בלבד. בין התוספות מצאנו בלסמי מצומצם, זרעי פשתן וטחינה גולמית, שידועים בערכיהם התזונתיים הטובים.

 

היזם והבעלים של הרשת, דיוויד ברדין, מדגיש: "היוגורט שהוא הבסיס, עשיר בברזל, לבון, סידן, נתרן, סלניום, חומצה פולית ובויטמינים B6, A, E, ו-12 ואבץ. הפרוזן יוגורט דל בשומן (רק 1.26 גרם שומן במנה או 1.1% שומן ), דל בכולסטרול ולכן ניתן לשלב אותו בכל תפריט, ובכלל זה בדיאטת הרזיה. הוא מהווה מענה נפלא למתיקות יומית הדרושה כמעט לכולנו", מסביר ברדין.

 

וכמה קלוריות יש במנה? כ-125 קלוריות בלבד.

כמה עולה? 14 עד 18 שקל למנה, 3 שקלים לכל תוספת.

 

המודעות רק תלך ותתחזק

ב-KAFOO מדגישים שיש אצלם לא רק גלידה אלא גם שייקים בריאים שמהווים ארוחה שלמה בגביע. גם ברשת המתחרה, "yogo", מדברים על "חוויה של יוגורט". ליסה מנדלסון, שיזמה והקימה את רשת היוגורט החדשה ביחד עם לירון כרמון ועמית לבנטר, מודה שההשראה הגיעה מהרשת הכי פופולארית באמריקה Pinkberry, ומציינת את העלייה המתמדת במכירות היוגורט ובמוצרי בריאות בעולם, שניכרת כעת גם בישראל.  

חוויה של יוגורט. יוגו (צילום: דניאל לילה)

 

גם ב-yogo הולכים על מוצרים דלי שומן, עתירי חלבונים, נטולי צבעי מאכל וחומרים משמרים וללא כולסטרול. מזל גדול שמה שנשמע ממש כמו מרשם רופא לגלידה טעימה, עומד בהבטחה והוא טעים בהחלט. לקוחות היוגורטריה יכולים לבחור מתוך מגוון סוגי יוגורט: בקר, עיזים, כבשים, בקר אורגני ובאפלו, מהם ניתן להרכיב את המוצרים השונים. ואגב, לא פחות חשוב, כל מוצרי הרשת מוגשים במיכלים וכפיות מתכלות שנחשבים ידידותיים לסביבה.

 

מחירים: 14 עד 27 שקלים.

 

ומה יהיה בחורף?

"יש לנו מוצרים שמתאימים לחורף, כמו יוגורט עם גרנולה תוצרת בית ופירות טריים שאנחנו בעצמנו חותכים במקום. אני חושבת שגם בחורף יאכלו פרוזן יוגורט. נחכה ונראה. אני מאמינה שזה רק יילך ויתחזק, כי זה טעים וגם בריא, והמודעות לבריאות ואכילה נכונה מתחזקת. לאנשים איכפת ממה שהם אוכלים".

 

לא נשארים מאחור

גם הגלידריות הקטנות לא נשארות בצל בימי החום הגדולים. כל גלידריה שמכבדת את עצמה, ובקרוב גם בתי קפה המקומיים, מנסים להכניס לתפריט גלידת פרוזן יוגורט כדי לקלוע לטעם הקהל.

 

כך למשל גם ב"שקד espresso bar & gilateria" בנמל תל אביב, המייצרת מדי יום גלידות טריות בטעמים משתנים. לדברי הבעלים, מני שקד, כל הגלידות נעשות מחומרים טבעיים, ללא חומרים משמרים, מפירות אמיתיים ומחומרי גלם ייחודיים המיובאים מאיטליה. הגלידה יוצאת ממכונת גלידה (שנראית כמו גלידה אמריקאית) ולצידה עמדה עם פירות טריים עונתיים. הלקוח בוחר מה הוא רוצה ביוגורט שלו וכך יש לו יוגורט דל שומן בהכנה עצמית.

 

מה מחכה לך בגיליון לאשה השבוע? הקליקי כאן כדי להציץ

 

 

  תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
גלידה רגילה - אאוט. פרוזן יוגורט -אין
גלידה רגילה - אאוט. פרוזן יוגורט -אין
מומלצים