שתף קטע נבחר

הזיכרון נמחק, פרטנר תפצה ב-500 דקות חינם

מנוי של פרטנר שידרג את המכשיר הנייד, ומספרים רבים נמחקו מהזיכרון. ביהמ"ש: המקרה מצער, אך עמדת פרטנר עדיפה; אין מקום להעניק לתובע פיצוי כספי

לטענת התובע, בנובמבר 2007 הוא הגיע למרכז שירות של פרטנר כדי לשדרג את מכשיר הטלפון הנייד שלו למכשיר חדש ומתקדם יותר, ומכשירו אכן שודרג - אך נמחקו מזיכרון המכשיר מספרי טלפון רבים.

 

התובע טען כי כאשר הגיע לביתו ובדק את המכשיר החדש, גילה לתדהמתו כי בזיכרון של המכשיר החדש קיימים כ-30 מספרי טלפון בלבד - מתוך 130 מספרי טלפון אשר היו קיימים במכשיר הישן. לדבריו, הוא התקשר למרכז השירות ודרש שחזור של מספרי הטלפון שנעלמו, אך נאמר לו שאין אפשרות לעשות כן, משום שלא ניתן לאתר את כרטיס ה-SIM של הטלפון הישן.

 

התובע טען כי בין מספרי הטלפון שאבדו היו מספרים רבים של אנשים העובדים בחו"ל, עמיתים, ומכרים שונים שהכיר במשך השנים, ואת רובם הוא אינו יכול לשחזר. לטענת התובע, פרטנר התרשלה ופגעה בו ובעתידו המקצועי קשות, ועל כן תבע פיצוי בסך 17,800 שקל.

 

פרטנר טענה מנגד כי התביעה קנטרנית וטורדנית, והוסיפה כי אם אכן נגרמו לתובע נזקים בשל אובדן מספרי הטלפון, הרי שהם נגרמו בשל אשמתו הבלעדית, שכן הוא לא דאג לגבות את המידע המאוחסן מהמכשיר הקודם למכשיר החדש.

 

פרטנר ציינה כי הציעה לתובע דקות שיחה ללא תשלום ופירוט שיחות ללא תשלום, כדי לסייע לו לשחזר את זיכרונות הטלפון שנמחקו, ואולם הוא סרב.

 

לך תוכיח... 

השופט גדעון ברק מבית-המשפט לתביעות קטנות ברחובות העדיף את עמדת פרטנר, וקבע כי התובע כלל לא הוכיח שהיו במכשיר הקודם 130 מספרי טלפון, ושהם היו כה חשובים וכי הוא לא יכול היה לשחזר אותם.

 

השופט הוסיף כי בהתאם לתנאי ההתקשרות בין פרטנר לתובע, פרטנר אכן ממליצה שכאשר בעל מכשיר מוסר המכשיר לבדיקה או לתיקון, עליו לגבות את המידע שעליו, משום שייתכן שבמשך התיקון יאלצו למחוק את כל המידע שבמכשיר.

 

עם זאת, השופט קבע כי המקרה מצער, ואף כי אין מקום להעניק לתובע פיצוי כספי, יש לחייב את פרטנר להעניק לו 500 דקות שיחה ללא תשלום.

 

לעיון בפסק הדין

 

לאתר המשפט הישראלי פסק דין

 

  תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מרכז שירות של פרטנר
מרכז שירות של פרטנר
צילום: ניב קלדרון
מומלצים