מנוע טורבו-דיזל חדש ליונדאי
יונדאי הודיעה על מנוע טורבו-דיזל חדש ומתקדם, שיוצע בשני נפחים ועם 184 או 200 כ"ס. השיווק משנה הבאה במספר דגמים
יונדאי פיתחה מנוע טורבו-דיזל חדש, שמכונה "R". יחידת הכוח החדשה תוצע בשני נפחים - 2.0 או 2.2 ליטר, ועם הספק מרשים בשני המקרים - 184 או 200 כ"ס בהתאמה. מדובר בנתונים גבוהים יחסית למקובל במנועי דיזל. פולקסווגן למשל, מציעה עד 170 כ"ס במנוע ה-2.0 ליטר שלה. למעשה, רק לב.מ.וו ולנצ'יה יחס הספק-נפח טוב יותר, עם מנועי הטווין טורבו החדשים בנפח 2.0 ליטר (204 כ"ס) ו-1.9 ליטר (190 כ"ס) בהתאמה.
למנוע החדש ארבעה צילינדרים ו-16 שסתומים, הוא עושה שימוש בטכנולוגיית הזרקת סולר ישירה המכונה "מסילה משותפת". טכנולוגיה זו מאפשרת הזרקה מדויקת מאוד של סולר בלחץ גבוה (1,800 באר במנוע החדש), ומביאה בכך לשיפור יעילות המנוע. מכונית ראשונה שעשתה שימוש בטכנולוגיה זו, שפיתוחה החל בשנות ה-60, הייתה אלפא רומיאו 156 בסוף שנות ה-90. זמן קצר לאחר מכן הגיעה הטכנולוגיה גם למרצדס C קלאס, וכיום היא נפוצה במרבית מנועי הדיזל המוצעים על-ידי יצרניות הרכב.
_wa.jpg)
יונדאי פיתחה מנוע דיזל חדש, שישווק משנה הבאה
ביונדאי מספרים עוד כי למנוע החדש תהיה גאומטריית מגדש טורבו משתנה, לצד מערכת ניהול מתקדמת ומבנה שנועד לצמצם רעשים. עיקר חלקי המנוע עשויים מאלומיניום.
עוד נמסר כי בפיתוח המנוע החדש, נבנו 500 אבות טיפוס במשך שלוש וחצי שנים, וכי המנוע נבחן לשימוש בשורה של כלי רכב. הקוריאנים הודיעו גם כי יחידת הכוח החדשה תוצע החל בשנה הבאה, במכוניות הגדולות ורכבי הפנאי של הקונצרן. כיום מציעה יונדאי מנועים חלשים משמעותית - 2.0 ליטר עם 112 או 140 כ"ס ו-2.2 ליטר עם 155 כ"ס, והמנוע החדש ככל הנראה יחליף אותם בהדרגה.