שתף קטע נבחר

דייהטסו תציע בישראל מיניוואן עם שבעה מושבים

דייהטסו ובעלת הבית שלה טויוטה, הציגו ביפן מיניוואן קומפקטי חדש שישווק תחת שני המותגים. מציע ממד אורך צנוע - ומקום לשבעה נוסעים. גרסת דייהטסו צפויה להגיע לישראל כבר במהלך שנה הבאה

טויוטה ודייהטסו הציגו מיניוואנים קומפקטיים חדשים, אחים תאומים שישווקו עם שמות שונים אך במפרט דומה מאוד האחד לשני. שני המיניוואנים מבוססים ככל הנראה על פלטפורמת היאריס של טויוטה, שמשמשת גם את הסיריון של דייהטסו. ביפן היא מכונה דייהטסו בון (Boon), ונמכרת גם בגרסת טויוטה שנקראת פאסו (Passo). למיניוואנים החדשים קוראים דייהטסו בון לומינאס (Luminas, שם שמשלב לפי היפנים את מילים "מרווח" ו"מואר"), וטויוטה פאסו סטה (Sette - המספר שבע באיטלקית).

 

גרסת דייהטסו צפויה להגיע לישראל במהלך 2009, כך נמסר ל-ynet מחברת טלקאר, יבואנית המותג. הבון לומינאס ישווק כאן כמעין יורש לגראנד מוב, שהוצע בישראל בסוף שנות ה-90 עם חמישה מקומות ישיבה והתבסס על השרייד. בשלב זה לא ידוע על תוכניות שיווק של גרסת טויוטה בישראל.

דייהטסו בון לומינאס. שבעה מושבים על בסיס הסיריון

 

המיניוואנים החדשים מציגים מידות קומפקטיות למדי, עם אורך של 418 ס"מ, 32 ס"מ פחות מרנו גרנד סניק המציע אף הוא שבעה מושבים. אלא שהצמד החדש נהנה מבסיס גלגלים ארוך של 275 ס"מ, 1.5 יותר מהמיניוואן הצרפתי. הרוחב - 169.5 ס"מ - מסגיר את המוצא של המיניוואנים (רק 3.5 ס"מ יותר מהסיריון), והינו צר ב-10.5 ס"מ מהסניק. ממד הגובה עומד על 162 ס"מ, אופייני לרכב מסוג זה.

 

הבון לומינאס ופאסו סטה יוצעו עם מנוע אחד בלבד, יחידת 1.5 ליטר עם 109 כ"ס ו-14.4 קג"מ. היפנים לא מפרסמים נתוני ביצועים, אך מוכנים לספר כי תצרוכת הדלק תעמוד על 15.6 ק"מ לליטר בממוצע לגרסת הנעה קדמית. בדומה למרבית המכוניות המשווקות ביפן בקטגוריות אלה, גם הצמד החדש מוצע עם הנעה כפולה בתוספת תשלום, והיא תאפשר תצרוכת דלק של 14.6 ק"מ לליטר. בכל מקרה, תיבת ההילוכים היחידה בהיצע היא אוטומטית עם ארבעה יחסי העברה.

בון לומינאס. בדרך אלינו

 

את המיניוואנים החדשים תייצר דייהטסו במפעלה בקיוטו. טויוטה צופה מכירות חודשיות של 3,000 יחידות מדגם הפאסו סטה, ו-500 יחידות בלבד מדי חודש של גרסת דייהטסו. מחיר המכוניות החדשות ינוע בין 1.49 מיליון ין (63,000 שקל) לגרסת הבסיס, לבין 2.073 מיליון ין (88,000 שקל) לגרסה המאובזרת ביותר, שתכלול בין היתר מערכת סיוע לחנייה, מערכת בידור עם שתי תצוגות נפרדות לשתי שורות המושבים האחוריות, בקרת יציבות אלקטרונית ושש כריות אוויר.

 

ומה אצלנו?

נכון לעתה לא ידוע על תוכניות לשווק את שתי המכוניות בישראל. מחברת טלקאר, יבואנית דייהטסו, נמסר כי הדגם החדש מעניין מאוד, וכי בחברה מקווים לשווקו בישראל כבר בשנה הבאה. ירון לנדה, מנהל המכירות הארצי של דייהטסו-ישראל, מעריך כי זה יקרה במחצית השנייה של 2009, כשהיעד למחיר הוא גבול קבוצה 2 - כלומר כ-111,000 שקל. פירוש הדבר כי הבון לומינאס תהיה אחת ממכוניות הנוסעים הזולות בישראל עם שבעה מושבים.

פאסו סטה. הגרסה של טויוטה אינה צפויה להגיע אלינו

 

מחברת יוניון מוטורס, יבואנית טויוטה, נמסר כי הפאסו סטה אינו מוכר לחברה, וכי נכון לעתה אין תוכניות לשיווק דגם זה בישראל.

 

  תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
סגן נשיא טויוטה, אקיו טויודה, בעת השקת המכוניות ביפן
סגן נשיא טויוטה, אקיו טויודה, בעת השקת המכוניות ביפן
צילום: AP
דייהטסו בון לומינאס
דייהטסו בון לומינאס
מקום לשבעה
מקום לשבעה
בדרך אלינו, עם הגה שמאלי
בדרך אלינו, עם הגה שמאלי
מומלצים