שעת הטיסה נדחתה - מתי צריך להגיע לצ'ק אין?
נוסעים שטיסתם התעכבה, הסיקו כי גם שעת הצ'ק אין התאחרה בהתאם, אך כשהגיעו לעמדת הצ'ק אין, הופתעו לגלות שהטיסה נסגרה. ביהמ"ש דחה תביעה שהגישו נגד חברת התעופה וקבע: איחור בטיסה אין משמעו בהכרח שינוי או איחור בהליך צ'ק אין
אם ובנה רכשו כרטיסי טיסה לניו יורק, עם חניית ביניים במדריד. כמו כן הזמינו השניים מלון ללילה כאשר הטיסה למדריד אמורה היתה לצאת מהארץ בשעה 16.50.
לטענתם, לאחר שנודע להם בטלפון כי יש עיכוב בטיסה, הם הגיעו לשדה התעופה בשעה 15:00. משהבחינו במהלך הבידוק הביטחוני על מסך ההמראות כי שעת ההמראה נדחתה ל 17:30, הם פנו לעמדת הצ'ק אין בסביבות 15:45, אך אז נדהמו לגלות כי הטיסה כבר נסגרה. התובעים טענו כי בעקבות זאת נאלצו לשוב לביתם ולרכוש כרטיסי טיסה חלופיים. בתביעה שהגישו לבית המשפט לתביעות קטנות בת"א, דרשו פיצוי של 24,287 שקלים.
חברת איבריה טענה, כי על פי הנוהל המופיע גם על גבי כרטיס הטיסה, הטיסה נסגרת 60 דקות לפני ההמראה, וכי למרות השינוי במועד הטיסה, הליך הצ'ק אין לא משתנה. לפיכך, לפי הטענה, מששעת ההמראה הנקובה בכרטיס הינה 16.50 היה על התובעים להתייצב לטיסה שעתים וחצי לפני שעת ההמראה המתוכננת, להירשם לטיסה בעמדת הציק אין ולאחר מכן להמתין בסמוך לשער העלייה למטוס עד להמראה. טיסתם של התובעים, כך נטען, נסגרה בשעה 15.52 היינו כ-58 דקות לפני המועד המתוכנן.
התובעים פעלו על דעת עצמם
השופטת לימור בן שמן דחתה את התביעה לאחר שקיבלה את טענת חברת התעופה לפיה המועד הקובע לתחילת הליך קליטת הנוסעים הינו המועד המתוכנן, ולפיכך משלא ניתנה הודעה בצגים בשדה התעופה או כל הודעה אחרת על שינוי בהליך הצ'ק אין, התובעים פעלו על דעת עצמם כאשר בחרו להגיע לצ'ק אין באיחור.
"איחור בטיסה אין משמעו בהכרח שינוי או איחור בהליך צ'ק אין", כתבה השופטת, ופסקה כי התובעים הם אלו שהפרו את ההתקשרות החוזית בין הצדדים כאשר לא התייצבו בזמן לצ'ק אין.
למרות דחיית התביעה, ולפנים משורת הדין, לא חויבו התובעים לשלם לאיבריה הוצאות משפט.
לעיון בפסק הדין
לאתר המשפט הישראלי פסקדין