הטורבו של השטח
אחרי שרשם הצלחת ענק בארצות הברית ובאירופה, הגרנד צ'ירוקי החדש נחת אצלנו עם מנוע טורבו דיזל עוצמתי במיוחד וחסכוני, בגירסה חדשה ועתירת פינוקים. הלהיט המצליח מבית אייקון השטח Jeep, עם המורשת והשורשים, פונה כעת לחובבי השטח שאוהבים גם את הפינוק בג'יפ מפואר ויוקרתי
בשנה שחלפה ציין העולם 70 שנה להולדת הג'יפ הראשון, אותו הזמין הצבא האמריקאי בשנת 1941, ימי מלחמת העולם השניה, מחברת קרייזלר. על פי ההשערה, מקור השם JEEP הוא בהיגוי האותיות GP ((GENERAL PURPOSE, שמשמעו שימוש כללי. תזכורת: המותג של חברת האם JEEP הפך לשם גנרי עבור כל רכב שטח.
הג'יפ המקורי עבר אבולוציה מרתקת, עד שבשנת 1992 נוצר הגרנד צ'ירוקי של חברת JEEP. ג'יפ הגרנד צ'ירוקי, חלוץ ה-4X4, עבר עידון והתאמה מהבוץ הקרבי הקלאסי לחזות ה-SUV המודרנית-יוקרתית-מעוצבת-מפנקת - והוא שוחה בגאווה בכביש האורבני, לא פחות טוב מדרכי העפר בשטח.
קאובוי עם חליפה
רוצים או לא, קשה להתעלם מהגרנד צ'ירוקי כשפוגשים אותו בכבישים. חזות קשוחה ומרשימה, מראה שרירי-מפוסל, אך גם מעודן ומסוגנן במידה. מעורר יראת כבוד. מצד אחד, ג'יפ קלאסי במלוא מובן המילה עם יכולות שטח מלהיבות; ומצד שני - הגריל הקדמי האופייני בעל שבעת החריצים, הפנסים הקדמיים העגולים, קשתות הגלגלים, ציפויי הכרום המבריקים וחלון הגג הפנורמי (בדגמי הלימיטד)... נדמה שלפנינו קאובוי, שועל קרבות ותיק היושב על הסוס גבוה מעל כולם – ואולם, במקום בגדי השריף בסגנון הקאונטרי, עוטה הקאובוי המודרני שלנו חליפת יוקרה של מעצב-על.
מי שזוכה לנהוג בתענוג הזה, רוכב לא על סוס אחד, אלא על לא פחות מ-241 כוחות סוס. מנוע? בבקשה חליפה, כי כאן מגיעים לטקס האוסקר: הגרסה הוותיקה יותר בארץ נושאת את מנוע הבנזין PENTASTAR 3.6 ל', V6, כלי כלי, שנבחר לאחד מעשרת המנועים הטובים לשנת 2012 על ידי המגזין האמריקאי Ward's Auto.
אבל ב-JEEP לא מסתפקים בטוב, אלא רק במצוין. אז האוסקר הנוסף שהגיע לארץ במחצית השנה שחלפה הוא הגרנד צ'ירוקי טורבו דיזל – שבנוסף ל-241 כוחות הסוס העוצמתיים, מנוע ה-3 ליטר שלו מספק מומנט מדהים של 56 קג"מ ב-1,800 סל"ד (60% יותר ממנוע הבנזין), יתרון עצום בתאוצה וגם באתגרים בשטח. המנוע העוצמתי אך גם החסכוני הזה נותן לא פחות מ-13.7 ק"מ לליטר בנסיעה בין עירונית (על פי נתוני היצרן). מהירותו המרבית עומדת על 206 קמ"ש (אל תנסו בבית), והוא מזנק מאפס ל-100 ב-8.2 שניות בלבד.
יוקרה, שטח וחוויית נסיעה
גרנד צ'ירוקי החדש משווק בארץ בשלוש גרסאות: הלוקסוס הבסיסי הוא הלארדו עם מנוע בנזין במחיר של 279,900 ש"ח, או מנוע דיזל במחיר של 309,900 ש"ח. הלוקסוס המשודרג הוא הלימיטד בגרסת בנזין במחיר של 329,900 ש"ח ובגרסת דיזל במחיר של 339,900 ש"ח. ואם זה לא המריץ לכם מספיק את בלוטות הדמיון, דמיינו עור נאפה, אוורור במושבים הקדמיים, חיפויי עץ, מתלי אוויר מתכווננים– זוהי גרסת האוברלנד, היוקרתית ביותר של הגרנד צ'ירוקי המשווקת בארץ, למי שמחפש חללית שתיקח אותו לטיולי שטח במאדים, או לפחות למסעות אקסטרים ברמה של 5 כוכבים. כך או כך, אין ספק שדגמי הגרנד צ'ירוקי הינם העסקה המשתלמת ביותר בקטגורית רכבי ה– 4X4 היוקרתיים.
היפה בגרנד צ'ירוקי החדש, ומה שמתאים אותו מאוד לנהג הישראלי האנין, הוא שהגרנד צ'ירוקי נועד לפנק לא רק בנסיעת שטח, אלא גם בכביש העירוני והבינעירוני. בינינו, מי לא חולם לנהוג ברכב SUV חזק ביותר, מענג וחווייתי, שהוא מותג גנרי ותיק וטוב, מעוצב סוף הדרך, יוקרתי, מצויד בטכנולוגיות הכי חדשניות שיש? וגם להסתכל על כולם מלמעלה ולדעת שאתה נראה כמו מיליון דולר. רק ששילמת הרבה פחות.
הצלחה חובקת עולם
המותג JEEP חגג בשנה החולפת 70 שנה, עם זינוק של לא פחות מ-62% במכירות באירופה, לעומת 2010. גם בארה"ב, טיפסו המכירות באותה שנה ב-44%. מדובר בשיעור הגידול הגבוה ביותר בשתי היבשות. בסקר נאמנות מותג שנערך בארה"ב, זכה המותג JEEP על דגמיו החדשים, ובראשם הגרנד צ'ירוקי, במקום הראשון עם 51% מהנשאלים, שדיווחו כי יישארו לויאליים למותג וירכשו רק אותו גם בעתיד. ואם כך, והרי הלקוח תמיד צודק, אנו מסירים את הכובע בפני הגרנד צ'ירוקי החדש.
נסיעת מבחן
פינוק וחוויה
הטורבו דיזל של הגרנד צ'ירוקי החדש מגרה את בלוטת האדרנלין, ובאותה מידה גם את בלוטות ההנאה.
במילה אחת: פינוק. בשתי מילים: פינוק וחוויה. כך אפשר לתאר את הנסיעה בגרנד צ'ירוקי טורבו דיזל החדש, שלא במקרה זכה למחמאות מכתבי הרכב בכל המבחנים שעבר. כבר בישיבה בכסא הנהג מרגישים את ה"היי", גבוה מעל כולם, כשכל הנהגים מסתכלים עליך מלמטה-למעלה. תא הטייס של הגרנד צ'ירוקי מציג את הטכנולוגיה הכי חדישה עם קריצה למורשת הג'יפים המסורתיים.
תא הנוסעים מרווח ומפנק, ותא המטען הענק יאפשר לכם לקחת לטיול את כל הבית איתכם. הבידוד בתא הנוסעים יוצר שקט מופתי בפנים ומשאיר את הרעשים בחוץ. הנסיעה עצמה חלקה, נעימה ונוחה גם בעיר וגם בכביש מהיר. כשירדנו לדרכי העפר עם הגרנד צ'ירוקי אוברלנד קשה היה להרגיש שסטינו מהכביש, וגם כשניסינו לאתגר את הגרנד צ'ירוקי במכשולים – הוא לא התרגש. ליטוף קל לדוושת הגז והגרנד צ'ירוקי מתעופף כמו ציפור דרור ששוחרר מהכלוב, אך יציב לקרקע-כביש.
בלחיצת כפתור, הגרנד צ'ירוקי אוברלנד מתרומם לגובה של 10 ס"מ בעת הצורך. מרווח הגחון המקסימלי מגיע ללא פחות מ-27 ס"מ. מערכת מתלי
האוויר הסגורה מעבירה אוויר דחוס אל הקפיצים במידת הצורך (כמו היתקלות בבור). מתלי האוויר המעולים של הגרנד צ'ירוקי אוברלנד סופגים היטב כל שיבוש בדרך.
פתחנו את הגג הפנורמי שלא נגמר ושמש חורפית הציצה אלינו, מתחככת בבריזה נעימה של אחר צהריים. מסתבר שבגרנד צ'ירוקי של ג'יפ מרגישים כמו מלך, ולא רק ליום אחד.אין ספק, הגרנד צ'ירוקי הוא הדבר האמיתי.
אהבנו
עיצוב
מראה קשוח ומוקפד מבחוץ, רך ומסוגנן מבפנים. גרנד צ'ירוקי החדש מיוחד מכל צד, עם מוטיבים "ג'יפיים" קלאסיים לצד עיצוב יוקרתי ואבזור נוצץ מסוגנן ויוקרתי. הגריל מקדימה משדר "אני כאן" נחוש, והפנסים קורצים "ואני הכי יפה בשטח".
נוחות
הנסיעה חלקה ונעימה גם בכביש וגם בשטח, וכל מהמורה נספגת בקלילות. מושב הנהג גבוה ומפנק. תא הנוסעים ענקי. ריפודי העור בדגם הלימיטד מעניקים תחושת פאר וגאווה. אפילו מערכת עזר מתקדמת לחניה תעשה לכם את החיים הרבה יותר קלים.
בטיחות
גרנד צ'ירוקי החדש מצויד במגוון מערכות בטיחות היי-טקיות, כולל מערכת חכמה לזיהוי מוקדם של מצבי חירום, וכן ובמערכות אבטחה כגון כריות אוויר רב שלביות מתקדמות, מערכת בקרת יציבות ESP ומערכת למניעת נעילת גלגלים ABS מיד עם זיהוי כביש משובש. זאת, בנוסף למערכות בטיחות מתוחכמות שנועדו לשמור על בטיחות מושלמת של הנהג והנוסעים.
עוצמה
מנוע ה-V6 טורבו דיזל 3.0 ליטר נותן הספק של 241 כ"ס, ומומנט מרשים של 56 קמ"ג ב-1,800 סל"ד. המילה האחרונה שגורמת לכל לחיצה קלה על הגז להאצה קלילה וחלקה , אפילו בעליות הכי קשות.
הנבחרת המובילה של JEEP
רנגלר רוביקון, החופש שבעוצמה
האייקון הנחשק של רכבי השטח - אקסטרים אולטימטיבי, אשר הושק השנה בישראל - סיירת מטכ"ל של הג'יפים המתקדמים והקשוחים, מפלצת שטח אמיתית שהיא חלומם הרטוב של המשוגעים לדבר. אין מקום שהוא לא מגיע אליו ואין גבול להרפתקאות שאפשר לעבור איתו.
צ'ירוקי ליברטי
ג'יפ בעיצוב מסורתי, עם יכולות שטח כיאה למותג ג'יפ, מותאם גם לנסיעה עירונית וגם לנסיעת שטח אתגרית. מפואר ומפנק במיוחד. בעל "הילוך כוח" לתוואי שטח קשים. אין ספק, צ'ירוקי ליברטי הוא אחד מסמלי ג'יפ הידועים לטובה שמסמלים את המוניטין והשם הטוב שצבר.
קומפאס, החבילה השלמה
ג'יפ עירוני יוקרתי, האח הקטן של הגרנד צ'ירוקי. מכונה "הנסיך". הוא בעל עיצוב חדש המעניק לקומפאס מראה מעודכן ומרענן. הגריל הקדמי הנוצץ מעצים את העידון שלו ואת השיוך למותג Jeep. הקומפאס מותאם לנקודה שבה שיוט עירוני ונהיגת שטח נפגשים, מתאים לכל מזג אוויר בזכות מערכת FREEDOM DRIVE המספקת אחיזה אופטימלית לכל הגלגלים וחוסכת דלק.
לשיחה ונסיעת מבחן חייגו 9445*
למידע נוסף סרוק אותי



