כשהפנאי פוגש את השטח
סקודה Yeti פרץ אל התודעה שלנו וכבש את קטגוריית השטח-פנאי בישראל בהצלחה מרשימה, כשהוא מוכיח שאפשר ליהנות גם מביצועים, גם מנוחות וגם מפינוק – במחיר נוח במיוחד. לא חלף זמן רב, וסקודה שדרגה לנו את החוויה עם גרסה מיוחדת ומתוגברת של Yeti 4X4, עם מנוע דיזל TDI CR חזק ומתקדם (המבוסס על עיקרון "המסילה המשותפת"), ואחריו גם עם Yeti ידני. אז למה להסתפק במכונית רגילה כשאפשר לשבור את השגרה עם רכב חווייתי לכל המשפחה?
ואכן, השקת ה-Yeti רשמה הצלחה נוספת לצד רצף ההצלחות להן זוכה המותג סקודה בישראל בשנים האחרונות. אלפי נהגים קפצו על הפתרון המושלם והפכו את ה-Yeti לשחקן משמעותי בקטגוריית רכבי השטח הקלים, תוך שהוא מגדיר אותה מחדש: שטח-פנאי.
ה-Yeti גירה את הדמיון של כל מי שעד אז רק חלמו שיוכלו להרשות לעצמם רכב SUV מתקדם ומפנק, 4X2, עם מנוע TSI חדשני המשלב בין עוצמה לחיסכון ניכר בדלק. ה-TSI שמפאר את כל דגמי סקודה, חולל מהפכה כשקבע שהגודל לא קובע, ומנוע 1,200 סמ"ק יכול להפיק ביצועים חזקים (והספק גבוה) ממנוע 1,600 סמ"ק.
ה-Yeti מתהדר גם בעיצוב ייחודי עם אופי וסטנדרט בטיחות של 5 כוכבים (בדגם המשווק עם 7 כריות אוויר), ואיכות גימור מרשימה (ראיתם את הגג הצבעוני?). לא מפליא, כי לא פחות מ-1600 Yeti נחטפו כאן תוך קצת יותר משנה וקבעו כי הנהג הישראלי מאוהב. והמספרים הולכים וגדלים.
להצלחה יש שותפים
ועם ההצלחה בישראל של הייטי האוטומטית הגיעו גרסאות נוספות שלו. ב-2011 נחתה כאן גרסה ידנית של Yeti 1.2, עם 6 הילוכים מנצחים, הנמכרת ב-122 אלף ש"ח בלבד (מול 137 אלף ש"ח לאוטומטית). הפיתוי לשבור את השגרה ולהתפנק ב-SUV איכותי ומלהיב במחיר של משפחתית סטנדרטית, נראה לפתע כאלטרנטיבה הכי מפתה בשוק.
ולא רק זאת, צ'מפיון מוטורס, יבואנית סקודה בישראל, הגדילה לעשות ובמחצית השנה שחלפה השיקה את סקודה Yeti 4X4. עם אותו עיצוב קלאסי כמו האח הקטן – אך הפעם עם מנוע דיזל חדשני חזק ומתקדם TDI CR, כולל מערכת ABS ייחודית הכוללת מצב שטח ''Off Road ייחודי, הבולמת את הרכב למהירות 15 קמ"ש בתנאי שטח קשים, למניעת החלקה או התהפכות. מנוע ה-CR פועל על עיקרון 'המסילה המשותפת', הנחשב היום לטכנולוגיה המתקדמת והיעילה ביותר בתחום הזרקת הסולר.
הייטי מצטיין גם באבזור העשיר שלו, וברמת הגימור Elegance הוא כולל, בין היתר, גלגל הגה רב-תפקודי, מושבים אחוריים מתכווננים, חלונות אחוריים כהים, 8 כריות אויר, "סייע תאורה", מערכת שמע, מסך מגע עם מחליף דיסקים, סייע חנייה Bolero, מצב שטח (לדגמי 44X) וחישוקי סגסוגת. במילה: תתפנקו.
ה-Yeti 4X4 לא רק מנצח בהרבה אספקטים את מתחריו בקטגוריה, הוא גם נותן תמורה מצוינת למחיר. גם פה, חלום ה-4X4 של נהגי ישראל הפך יותר בטוח (גם בחלום רטוב יש מערכת למניעת החלקה), מוחשי ובר השגה.
חוויה לכל המשפחה
סקודה Yeti על מגוון גרסאותיו גרף מחמאות בעיתונות הרכב בחו"ל, וכבש גם את
כתבי הרכב בישראל, שהעניקו לו את המקום הראשון בקטגוריית רכבי הפנאי. דרור ברלי ובני ברק מידיעות אחרונות, כתבו במבחן השוואתי: "בשורה התחתונה הייטי הוא המנצח הברור הפעם משום שהוא מכונית משובבת נפש ממש. הוא נראה נהדר בלי להיות מוחצן, מרווח ושימושי מאוד גם לשימושי ה'פנאי', בנוי טוב, נוסע נהדר, חסכוני יחסית, נוח ומתנהג מצוין וכבונוס הוא אפילו מהנה לנהיגה".
ואחרי זה, לא פלא שהמותג סקודה שבר בשנה החולפת שיא מכירות מרשים. ניכר כי ה-Yeti משתלב בטבעיות במשפחת סקודה, שערכי הדגל שלה הם פשטות, שימושיות, מרחב פנימי ותמורה לכסף. הנהג הישראלי הוכיח שהוא גם צרכן חכם ובודק ועשה את הבחירה הנבונה לו ולמשפחתו.
ואולי נסכם בכך שסוד הקסם של ה-Yeti, למרות שהוא נטול יומרות והתנשאות, טמון בעובדה שהוא מתגמל בשפע: גם מככב ב'שטח העירוני', גם מאפשר לקחת את המשפחה לטיול טבע מהנה בשולי הכביש, הוא גם בטיחותי, גם חסכוני, גם יפה, והוא גם מוצע במחיר הכי משתלם בקטגוריה שלו. אז דיינו.
נסיעת מבחן
חזק ומפנק
ה-Yeti צלח כל אתגר בקלילות וסימן למשפחה שהוא נהנה מכל רגע, בנסיעה עירונית וגם בדרך מדברית לא קשוחה. הוא בלע בקלות עגלת תינוק ושלל תיקים נלווים.
לקחנו את Yeti לנסיעת מבחן בשטח העירוני כמו גם בדרך מדברית בנגב. כמו איש אשכולות אמיתי, צלח הייטי, איש השלג שלנו, את שני האתגרים ואף פיזר סימנים שהוא בהחלט שש לטיולים קלים מחוץ לעיר.
אהבנו כבר בתחילה את תנוחת הנהיגה הגבוהה והזקופה. המושב מצוין וההגה מתכוונן לגובה ולעומק. ואם הגה, נוסיף כי מזמן לא נהנינו מרכב מפנק כזה, בכל תנאי כביש, כאילו קורא את מחשבותיך. תא הנוסעים של ה- Yeti מדהים במרחב הפנימי, הן מלפנים והן מאחור . גם תא המטען (416 ליטר) בלע בקלות עגלת תינוק ועוד שלל תיקים נלווים. האיכות והנדסת האנוש המעולה ניכרות בכל פינה ברכב הזה.
ה- Yeti התברך במערכת מתלים משובחת, הצולחת בקלילות כביש משובש כמו גם דרך עפר ושביל. המומנט נדיב, תיבת ההילוכים זריזת תגובה, ותופתעו מאוד ביציאה קלילה לעקיפה. בינינו, הוא ערוך לכל מצב. אפילו לעזור לכם בחניה באמצעות הסייען האוטומטי. תענוג.
אהבנו
נוחות
מרחב הפנים הנדיב מאוד של ה-Yeti מאפשר נסיעה נוחה גם ל-5 מבוגרים. תא המטען שלו מפנק (416) והוא מצויד ב-Vario Flex, מערכת מושבים מודולרית נפרדת, מתקפלת וניתנת להסרה. ה-Yeti מצטיין בנוחות הנסיעה והנהגים מדווחים על הנאה וחוויית נהיגה גם בכביש רטוב.
בטיחות
ה-Yeti זכה ל-5 כוכבי בטיחות במבחני הריסוק של NCAP (בדגם עם 7 כריות אוויר). Yeti 4X4 אף מצויד במערכת Off Road ייחודית, המשפרת את ביצועי הרכב ואת מקדמי הבטיחות בנהיגת שטח מאתגרת, כמו במדרון תלול או נסיעה בקרקע בוצית. רק ללחוץ על כפתור, הבולם את הרכב למהירות 15 קמ"ש ומפחית סכנת החלקה או התהפכות.
מגוון
אין מכוניות רבות שמאפשרות לתמרן בין נסיעה אורבנית נוחה לבין ירידה לשוליים ולטיולי שטח לא 'כבדים'. כל משפחה חובבת טיולי טבע יכולה להתברך ברכב דו-שימושי כזה. רק לבחור: גרסת 4X2 עם מנוע 1.2 TSI או 4X4 עם מנועTDI קרבי יותר. על כל בחירה, קיבלתם גם כוכב בעיר, גם מחוץ לה.
עיצוב
נהגים אנינים מאוהבים בעיצוב הקלאסי-מפתיע של ה-Yeti, מראה של פשטות וניקיון שזורם בקווים ישרים ומייצג אמירה אמיצה וייחודית לרכב מסוגו: מצד אחד מראה "קרבי", ומצד שני נקי וזורם, שמשדר בשורה התחתונה הרמוניה.
סקודה, עוד כוכבים
פאביה - סופר נוחה
סקודה פאביה המוכרת והטובה עברה באחרונה מתיחת פנים שכללה שינוי בעיצוב החזית והפנים. הסופר מיני הזו מצוידת במנוע 1.2 טורבו TSI מצטיין בעל הספק של 86/105 או במנוע 1.4 MPI בעל הספק של 86 כ"ס.
סופרב - מרתקת מנהלים
סקודה סופרב היא מכונית המנהלים האירופאית הנמכרת ביותר בשנה האחרונה, ומהשלישייה המובילה בישראל. מרתקת, מהודרת ואלגנטית עם מרחב פנימי עצום ועוצמה בלתי נגמרת. כוללת בין היתר מערכת תאורה חכמה, סייען חניה ועוד. המכונית שיש בה הכל, עם תג מחיר משתלם וכמעט בלתי נתפס.
פאביה ספייס - שוברת שיאים
הסטיישן הזו שוברת שיאי ספייס עם נפח מטען עצום של 505 ליטר (!), ונפח אחסון כולל של 1485 ליטר (כשהמושבים מקופלים). ביצועים מצוינים, גימור מושלם, ונוחות מרבית בנסיעות ארוכות הופכים אותה למושלמת למשפחות ממוצעות עם מטען גדול.


