שתף קטע נבחר

מי עומד מאחורי הקמפיין שביזה את חללי צה"ל?

ניסיון לגלות מי הניח אתמול שלטי מחאה על קברי החללים בהר הרצל נתקע במשרד יחסי הציבור של רונן צור, שמסרב לחשוף מי עומד מאחורי המחאה

מי מסתתר מאחורי האקט השנוי במחלוקת? משפחות שכולות רבות נותרו אתמול בבוקר המומות לנוכח הפרסום על שימוש בקברי יקיריהן בחלקה הצבאית בבית העלמין בהר הרצל בירושלים, לצורך מחאה נגד שחרור המחבלים הפלסטינים.

 

עוד בחדשות

גז מדמיע בכיתה בבן שמן, 18 נערים נפגעו

צפו בתיעוד נדיר: צנחנים ירו טיל "גיל"

 

מי שהפיץ את ההודעה על הפעולה הוא משרד יחסי הציבור של רונן צור. בהודעה לתקשורת נכתב בין היתר: "שלטים עם הכיתוב 'סליחה ששכחנו - מותכם היה לשווא', הונחו הלילה על מצבות בית העלמין הצבאי בהר הרצל כמחאה על שחרור המחבלים הערב".


עמוד הפייסבוק. עלה לאוויר בימים האחרונים  ()
עמוד הפייסבוק. עלה לאוויר בימים האחרונים

עוד נמסר בהודעה כי "בימים האחרונים הוקם עמוד פייסבוק בשם הדומה 'סליחה ששכחנו', אליו הצטרפו מאות חברים בזמן קצר הפועלים יחדיו למנוע שחרור מחבלים ערבים. שם הקבוצה 'סליחה ששכחנו' מתייחס לקורבנות הטרור אשר נשכחו על ידי ממשלת ישראל, שבחרה לשחרר את רוצחיהם". להודעה צורפו תמונות של השלטים על המצבות, וכן הופץ סרטון וידאו עם תיעוד מהחלקה הצבאית.

 

בדיקה בעמוד הפייסבוק המדובר מעלה כי הוא אכן הוקם לפני מספר ימים בלבד. מי עומד מאחוריו? מי הקים אותו? על השאלות הללו אין לפי שעה תשובה ונראה כי העומדים מאחוריו מבקשים להישאר אנונימים מפני שהאקט שביצעו חצה את הקו האדום.

"התקשר אליי מישהו, אני לא יודע בדיוק מי זה" ()
"התקשר אליי מישהו, אני לא יודע בדיוק מי זה"

אתמול פנינו גם למנהלי הדף בפייסבוק וגם למשרד יחסי הציבור בבקשה לראיין את מארגני המחאה ומבצעיה - אבל לא התקבלה תשובה. צור עצמו מסרב בכל תוקף לחשוף מי הזמין אצלו את העבודה. במענה לפניית ynet אמר צור כי יבקש מהאנשים שעומדים מאחורי הקמפיין ליצור עמנו קשר. 

 

בשיחה עם ynet אמר צור שהוא העניק לקמפיין שירותי הפצה בלבד.

 "עשינו פה שירותי הפצה כמו שלפעמים עושים. הכי טוב שתדברו איתם". איתם? צור, כאמור, מסרב לומר במי מדובר.

 

לאחר השיחה עם צור, התקשר אלינו אדם שהזדהה כאב שכול, אך סירב לחשוף את שמו. הוא טען שמבצעי המחאה ביקשו ממנו לקיים את השיחה, ומאידך טען שאינו יודע את זהותם. "התקשר אליי מישהו, אני לא יודע בדיוק מי זה, הוא כנראה שמע את הדעות שלי איפשהו, הוא שאל אם אני מוכן להתקשר אליכם ולהביע את דעתי. אין לי שום מושג עליהם, אלא רק על האקט הספציפי הזה". בשיחה נוספת שיזם אותו אדם הוא הזדהה, אך עדיין לא אמר מי הגוף שעומד מאחורי היוזמה.

 

צור הוא יועץ תקשורת הידוע בקמפיינים אגרסיביים. בין השאר, ניהל את הקמפיין של נשיא המדינה לשעבר משה קצב נגד המתלוננות וכן את הקמפיין של הפסיכיאטר אילן רביבוביץ' בפרשת הכדורים בבית האח הגדול.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: גיל יוחנן
רונן צור. "שירותי הפצה"
צילום: גיל יוחנן
אתמול בהר הרצל
מומלצים