שתף קטע נבחר

תמונות ילדי "טיסת המוות" והמשפחות שמחכות לנס: "לא מדמיינים אותם באי בודד"

לא רק מכ"מים, פוליטיקות וכוחות צבא מעורבים בתעלומה, אלא גם ואולי בעיקר הנוסעים הנעדרים. קרוביהם המודאגים כועסים על ממשלת מלזיה שלא מספקת תשובות. "אין כיום שום טכנולוגיה בעולמנו שיכולה לאתר מטוס?"

אור הזרקורים בסיפור היעלמותו של המטוס המלזי לפני שבוע בדיוק מופנה בעיקר לפן הטכני, לנסיבות ההיעלמות ולחיפושים, אולם 239 הוא לא רק מספר. מסתתרים מאחוריו 239 נוסעים שגורלם אינו ידוע וגם בני משפחותיהם המודאגים עד מאוד. הצעיר שבנוסעים הוא פעוט בן שנתיים, ארבעה נוספים בני פחות מחמש. המבוגר הוא בן 76. יש בהם מהנדסים, אומן, לוליין, צליינים בודהיסטים ונופשים. הם אבות, אימהות, ילדים וחברים.

 

 

לאחר שצפו בהודעתו של ראש ממשלת מלזיה נג'יב רזאק אתמול בבוקר, לקרובי משפחתם של הנוסעים נותרו שאלות רבות שהם רצו להפנות לגורמים רשמיים. בכיר במקום השיב כי "אינו מורשה לענות על שאלות כיוון שנראה שהחקירה תהפוך לפלילית". הקרובים נותרו כעוסים ומתוסכלים מתגובה זו, ומפנים אצבע מאשימה לממשלת מלזיה, שמסתירה לדבריהם את האמת. 

חלק מהילדים במטוס       ()
חלק מהילדים במטוס

"אני מקווה שימצאו את המטוס", אמר סלמאת עומאר, אביו של מוחמד עמרי (29), מהנדס. הוא סיפר ל"וול סטריט ג'ורנל" שבנו התקשר אליו יומיים לפני שעלה לטיסה כדי לומר לו שעליו לנסוע לבייג'ינג במסגרת עבודתו בחברה פרטית. מוחמד נשוי ויש לו ילד. האב מחכה עם משפחות נוספות במלון לא הרחק משדה התעופה בקואלה לומפור שממנו המריא המטוס לפני שבוע.

 

מוחמד רזהאן עלה על הטיסה בדרכו לירח דבש מאוחר בסין. אביו זכריא סיפר: "אני מאוכזב שאין שום מידע ממשי בהצהרה של ראש ממשלת מלזיה. הם לא מצאו את המטוס. אנחנו עצובים, ומקווים ומתפללים שבננו חי ושהמטוס יימצא בקרוב".

 

"כמו ברכבת הרים"

התקווה נמהלת באכזבה, ובקרב המשפחות יש גם לא מעט זעם. צעירה מסין שאביה היה על המטוס אמרה ל"טלגרף": "אני מרגישה שהממשלה מסתירה מאתנו מידע. אנחנו הקרובים מרגישים כמו ברכבת הרים. אנו לא יודעים על מי אפשר לסמוך ומה אפשר לעשות. אנחנו ממש מתוסכלים ונואשים". בת הדודה של רזהאן, שריל שערי, אמרה: "המשפחה שלנו מחכה לתשובות. אם המטוס נחטף, יש תקווה. אם הוא התרסק, נקבל את זה. אנחנו לא מסופקים מההצהרה של ראש הממשלה". 

 (צילום: EPA) (צילום: EPA)
(צילום: EPA)

קיר לכבוד הנעדרים            (צילום: AP) (צילום: AP)
קיר לכבוד הנעדרים (צילום: AP)

מתפללים בסין למען הנעדרים        (צילום: גטי אימג'נבק) (צילום: גטי אימג'נבק)
מתפללים בסין למען הנעדרים (צילום: גטי אימג'נבק)

על המטוס הייתה גם קרנטי שירסת (44). אחיה, אשוק הונגי, סיפר שהיא מרצה לכימיה בהודו. האח עוקב בדריכות אחר החדשות: "אנחנו מחכים כבר שבוע. המחלוקות על החיפושים בין סין למלזיה ולמדינות אחרות מבלבלות אותנו. אנחנו מודאגים. אני רוצה שאחותי תחזור בבטחה. אין כיום שום טכנולוגיה בעולמנו שיכולה לאתר מטוס? אני מקווה לנס".

 

גם בבייג'ינג התקבצו משפחות במלון. "כבר התכוננו לגרוע מכול", אמר וונג טייאניו, שאביו ועוד קבוצת אומנים היו על המטוס. "גם אם הוא הוסט בכוונה וגם אם לא, זה לא משנה. מה שאנחנו רוצים לדעת זה איפה המטוס עכשיו". הוא סיפר שבמשפחה לא מסוגלים לדמיין את הנוסעים "על אי בודד, כמו ב'אבודים'".

 

"נפשות תאומות", "אב נהדר"

פול ויקס מניו זילנד השאיר את טבעת הנישואים ואת השעון שלו בבית ונסע לעבוד בכרייה במונגוליה. הוא ביקש מאשתו דניקה להעבירם לשני בניהם "אם יקרה משהו". דניקה סיפרה ל-CNN בדמעות: "הוא בעל נהדר ואב נהדר שתמיד בילה עם ילדיו. הוא החבר הכי טוב שלי והנפש התאומה שלי". היא אמרה שהכי קשה לה להתמודד עם המסתורין. "אני ממשיכה לקוות שיחזור", אמרה.

 

גו, בת 31, מעדכנת את בעלה לי, בן 32, ברשת החברתית של סין על בנותיהן בכל פעם שהוא נוסע. הזוג הכיר באוסטרליה ושם הם התגוררו. לאחרונה מכרו את ביתם ושבו לסין. עמיתיו לעבודה בחברה טכנולוגית היו המומים מהמתרחש וסיפרו: "הוא בוס טוב, אדיב וחרוץ מאוד". 

 (צילום: AP) (צילום: AP)
(צילום: AP)

 (צילום: EPA) (צילום: EPA)
(צילום: EPA)

 (צילום: AFP) (צילום: AFP)
(צילום: AFP)

 (צילום: AFP) (צילום: AFP)
(צילום: AFP)

 (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
(צילום: רויטרס)

חזיף נזרי, בן 33, היה עצוב עצב כפול. הוא גר במעונות עם איברהים כשלמדו במלזיה, וגם מיי לינג, בת גילם, למדה עמו בכיתה. הוא הודה כי הוא הולך ומאבד תקווה. איברהים טס לסין כדי להתחיל לעבוד במשרד המסחר והתעשייה של מלזיה. נזרי סיפר שהוא "אדם טוב, חבר טוב, עוזר ותומך". הוא הוסיף שמיי היא בחורה משעשעת בעלת צחוק מדבק. היא חיה בארבע השנים האחרונות בארצות הברית ועבדה שם.

 

הואנג לו, מורה בבית ספר יסודי בסין, מקווה לשמוע חדשות טובות על חברתה הואנג יי, בת 30, העובדת בחברת טכנולוגיה אמריקנית, והייתה על המטוס עם 19 עמיתים. הן חברות מאז שהן עצמן היו תלמידות תיכון. ליי יש ילדה בת 5, יואניואן. לו סיפרה: "לו אדיבה, מלאת חיים ואשת שיחה". היא פנתה אליה: "בבקשה תחזרי, יואניואן זקוקה לך". 

 

פיליפ ווד, בן 51, אב לשניים, למד באוניברסיטה באוקלהומה מתמטיקה ומדעי המחשב, וכיום הוא בכיר ב-IBM. חבריו סיפרו שהוא "עדין, בעל טעם משובח במוזיקה ואומן נהדר". בני משפחתו סיפרו שהוא "נדיב מאוד, יצירתי וחכם". הם הוסיפו שהוא אוהב מאוד את משפחתו ושהוא נוצרי אדוק.

 

מרי ורודני באוורס הם זוג אוסטרלי, הורים לשלושה ילדים. שכניהם סיפרו שרודני תכנן טיול לסין לאחר שפוטר מעבודתו לפני שנה. שכנם וואט אמר: "אני לא רוצה להשתמש בקלישאה, אבל הם היו נפשות תאומות".

 

קתרין ורוברט לאוטון, זוג בשנות החמישים לחייו מאוסטרליה, אוהבים לטייל. יש להם שלוש בנות וגם נכדים. אחיו של רוברט, דיוויד, תיאר אותו: "הוא אב טוב ואדם טוב". קרובת משפחה סיפרה שהם תכננו את הטיול עם זוג חברים. לפני שנסעו כתבה קתרין בפייסבוק שלה "נוסעים לסין".

 

בטיסה 370 היו 153 סינים, 38 מלזים, שבעה אינדונזים, שישה אוסטרלים, חמישה הודים, ארבעה צרפתים, שלושה אמריקנים, קנדי, ניו זילנדי ואוקראיני. שני איראנים נסעו עם דרכונים מזויפים, אחד אוסטרי והשני איטלקי.


פורסם לראשונה 15/03/2014 23:42

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים