7 מיתוסים על רכישת רכב באינטרנט - שכבר מזמן אפשר לנפץ אותם
קניות באינטרנט הפכו מזמן לעניין שבשגרה וישראלים רבים כבר הצטרפו למהפכת הקניות באינטרנט כשהם רוכשים כמעט הכל ברשת. למה כמעט? מכיוון שעבור חלק ניכר מהצרכנים הישראלים רכישת רכב חדש היא לא עניין מקוון. לדעת רבים זו אמורה עדיין להתבצע במגרש המכוניות, ולא במרחב הדיגיטלי. אולם החששות של הצרכן הישראלי נובעים ברובם ממיתוסים אורבניים. יצאנו לבדוק האמת שמאחורי המיתוסים הנפוצים
מוגש מטעם שלמה SIXT
1. לפני שקונים, צריך לראות בעיניים, להרגיש את הרכב
לא נכון. אם מדובר ברכב חדש מהניילונים, אין באמת צורך לראות אותו, משום שמדובר ברכב זהה לזה שראיתם באולם התצוגה או אצל אחד מהחברים. מותגים מובילים בעולם, ביניהם וולבו, מרצדס ויונדאי, כבר מוכרים רכבים חדשים באתרי האינטרנט שלהם באופן שוטף.
גם כשמדובר ברכב יד שניה, כאשר חושבים על זה ברצינות, לראות את הרכב באופן פיזי לא באמת עוזר להחלטה. לעתים, הדבר היחיד שניתן לעשות הוא לבעוט בצמיגים ולבדוק אם הרכב "בשל". בימינו, כל הנתונים מוצגים לנו באינטרנט בשקיפות מלאה, יחד עם ההזדמנות להתחרט אחרי שרואים את הרכב בפועל, כך שניתן בהחלט להשוות רכבים מהכורסא בסלון במקום לבדוק עשרות רכבים, ולשוטט ממגרש למגרש, עד להחלטה המיוחלת.
2.חייבים להתמקח כי אז מורידים את המחיר למינימום
לא נכון. לעתים קרובות, המחיר באתר האינטרנט זול יותר מהמחיר בסניף, משום שהחברה חוסכת בעלויות של שכר הדירה והעובדים. באינטרנט אין עבודה בעיניים - המחיר הוא טוב, משום שהטרחה מועטה.
מלבד זאת, לא כל אדם הוא מומחה עולמי למשא ומתן. וגם לא כל מי שחושב שהוא מומחה באמת משיג את המחיר הטוב ביותר. באינטרנט, לעומת זאת, כולם שווים בפני האתר וההחלטה לחלוטין בידכם, ללא התערבות של נציג מכירות. השיקול מאוד ברור וישיר - אם הדגם מתאים לכם והמחיר משתלם עבורכם, מדובר ברכישה נבונה ומועילה.
3. במילא אני רוצה לקחת את הרכב למכון בדיקה משלי. כל המכונים של החברות הם שקרנים
לא נכון. כשכל הדו"ח מוצג במלואו, יחד עם צילומים ופירוט על פגמים ונזקים, ניתן להבין את איכות הרכב וההיסטוריה שלו. באתר של שלמה SIXT, למשל, ניתן לשריין את הרכב עבור 500 שקלים, להגיע לסניף, לקחת את הרכב לבדיקה, ובמקרה ולא רכשתם את הרכב לקבל את הכסף בחזרה.
בנוסף, עם יד על הלב- כולם עושים טעויות לפעמים. גם מכוני בדיקה, ואפילו רופאים מנתחים. סמכו רק על עצמכם ודעו למי להאמין ובמי לחשוד. ככל שהצד השני מוכן לחשוף יותר פרטים ולתת לכם רשת ביטחון, כך יש לו יותר להפסיד אם משהו יתברר כלא תקין.
4. צריך לצאת לנסיעת מבחן
לא נכון. בסופו של דבר, רוב הרכבים מאותו דגם ושנה, נותנים את אותה חוויית נהיגה - נהגתם באחד, נהגתם בכולם. נסיעת מבחן של כמה דקות מסביב לסניף נותנת בעיקר שקט נפשי והוכחה מצד החברה לכך שאין לה מה להסתיר. באתרי האינטרנט המאפשרים רכישת רכב אונליין, כמו שלמה SIXT, ניתן לשריין את הרכב ולאחר מכן לבוא לנסיעת מבחן ולהחליט סופית. כך, החברה נותנת ללקוח שקט נפשי אשר מעודד אותו לחפש, למצוא ולשריין את הרכב הרצוי כשהוא מתרווח בבית.
5. לא כדאי ואי אפשר לחייב כל כך הרבה כסף בכרטיס אשראי
נכון. אבל גם לא באמת צריך. ברוב האתרים המאפשרים רכישת רכב באופן מקוון, ניתן לשים מקדמה בשווי של כמה מאות שקלים, לשריין את הרכב ולבטל את החיוב אם לא רוכשים את הרכב בסופו של דבר.
בחו"ל, האתרים מתקדמים במיוחד והמגמה של רכישת רכב ברשת נמצאת בעלייה, וישנם אתרים המציעים התחברות מלאה לאתרים של בנקים ומוסדות פיננסיים, דרכם ניתן לקחת הלוואה אונליין ולהעביר את הכסף הנדרש לרכישת רכב.
6. באינטרנט מראים רק מה שרוצים למכור ולא את מה שיש באמת במגרשי המכירה
לא נכון. מערכות המידע והטכנולוגיות המתקדמות של ימינו מאפשרות לחברות, דוגמת שלמהSIXT, להציג את כל המלאי ברמת מספר רישוי, צבע, ק"מ ומיקום פיזי של אותו רכב, כך שהלקוח יכול לבדוק במגרשים הקרובים למקום מגוריו, לאתר רכב שהוא מעוניין בו, ו"לצוד" אותו לפני כולם.
7. דוד שלי אמר לי לקנות ב-"אוטו בוקי" במטבוחה עילית - שם ייתנו לי את המחיר הכי טוב על אופל קורסה. ודוד שלי מבין הכי טוב
לאו דווקא. יכול להיות שדוד שלכם קיבל עסקה טובה לפני עשור, אבל זה לא אומר כלום לגביכם. גם הדעה שלו בקשר לדגם היא אחת
מיני רבות, ולא תמיד מתאימה למה שאתם צריכים. באינטרנט, לעומת זאת, הלקוח חופשי לחלוטין לחקור ולהשוות, על פי לוח הזמנים שלו, בין עשרות ביקורות ותגובות אמיתיות על כל דגם. אנחנו בוחרים במי להתייעץ ולמי להאמין, ללא מגבלה של סניף, דעה או הכוונה של נציג המכירות. באתרי מכירת רכבים אין עלינו לחץ בכלל, מלבד האפשרות לכך שגולש אחר יושב על הספה בבית שלו, ורוכש בדיוק את הרכב שאנחנו מתעניינים בו. אבל אלו החיים, לא? כל הקודם זוכה.
לכן, כדאי להקדים, לאמץ את הטכנולוגיה והחדשנות שהאינטרנט מציע לנו, ולהצטרף למהפכה כדי לזכות בעסקה משתלמת ונוחה במיוחד.


