שתף קטע נבחר

איך אומרים יין ישראלי ביפנית?

עשרות יקבים ישראליים יצאו השבוע ליפן לאירוע טעימות ישראלי ביוזמת מכון היצוא, מינהל סחר חוץ במשרד הכלכלה ומשרד החקלאות. "השוק היפני הינו שוק בעל רמת איכות ומחיר גבוהים ועל כן מהווה יעד ליקבים הישראלים", אומרת יערה שמעוני, מנהלת ענף יין ותוצרת טרייה במכון היצוא

22 יקבים ישראלים יצאו השבוע (29.11) לטוקיו יפן להשתתף באירוע טעימות יין ישראלי אותו יזמו מכון היצוא, מינהל סחר חוץ במשרד הכלכלה ומשרד החקלאות.

 

במסגרת האירוע יתקיים סמינר מקצועי וטעימת יינות מודרכת על ידי מר ערן פיק, יינן יקב צרעה ומאסטר היין הישראלי הראשון (MW), והרצאה בנושא היסטורית היין בישראל, וזני הענבים העתיקים בישראל מפיו של ד"ר שיבי דרורי, יינן יקב גבעות ומרצה באוניברסיטת אריאל.

צילום: shutterstock
(צילום: shutterstock)
על פי נתוני מכון היצוא יצוא היין ליפן הסתכם במחצית הראשונה של 2016 בכ-400 אלף דולר, ירידה של כ-6% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד. בשנת 2015 הסתכם יצוא היין ליפן בכ-900 אלף דולר עליה של כ- 5% ביחס לתקופה המקבילה. בשנת 2015 דורגה יפן כיעד היצוא ה-6 בגודלו ליצוא יין מישראל. השוק היפני מהווה כ-2.5% מסך יצוא היין המיוצא מישראל לעולם.

 

בין היקבים שישתתפו באירוע: אדיר, אלכסנדר, ברקן, בנימינה, כרמל, דלתון, קסטל, עמק האלה, פלם, הרי גליל, רמת הגולן, גבעות, רמת חברון/ירושלים, לוריא, רקנאטי, ריץ' פוצ'לי, שילה, ספרה, טפרברג, טוליפ, צרעה ויתיר.

 

היין ישראלי מעורר סקרנות רבה ביפן

"תעשיית היין הישראלית פונה באופן מסורתי לשווקים באירופה וארה"ב", אומרת יערה שמעוני, מנהלת ענף יין ותוצרת טרייה במכון היצוא. לדבריה, בשנים האחרונות החלו היקבים הישראלים להשקיע משאבים ולהפנות את היצוא גם לאסיה לצורך גיוון יעדי היצוא.

"השוק היפני הינו שוק בעל רמת איכות ומחיר גבוהים ועל כן מהווה יעד ליקבים הישראלים, כאשר כיום אנו יודעים על כעשרה יקבים המייצאים ליפן. מכון היצוא פועל רבות לקידום תעשיית היין במדינה זו ואירוע זה הוא אחד מיני רבים אשר אני מקווה כי יסייע ליקבים נוספים להתחיל בפעילות יצוא בשוק היפני, וליקבים העובדים בשוק זה, להגדיל את פעילותם" .

 

יש לציין כי לקראת האירוע אירחו מכון היצוא ומינהל סחר חוץ בחודשים האחרונים עיתונאים יפנים כתבת ממגזין יין מקצועי Winart וכן את מאסטר היין היפני Kenichi Ohashi - אליו התלווה עיתונאי היין הבכיר Mr. Akihiko Yamamoto.

 

נועה אשר, הנספחת המסחרית של משרד הכלכלה והתעשייה ביפן מוסיפה, כי יש עניין רב לקראת האירוע שיתקיים בשבוע הבא. "הנספחות המסחרית פועלת להבאתם של למעלה מ-250 יבואנים, מפיצים ,נציגים של רשתות של מסעדות, בתי מלון ונציגי תקשורת, שכבר נרשמו לאירועים שאנו מקיימים בטוקיו ובאוסקה. יין ישראלי מעורר סקרנות רבה ביפן ואנו מצפים שאירוע בסדר גודל כזה יפתח את הדלתות בשוק היפני ליקבים הישראלים".

 

בשיתוף מכון היצוא

 

 

  תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
יין ישראלי
יין ישראלי
צילום: ענבל רוז
מומלצים