שתף קטע נבחר

מפקד יחידת אגוז שנפצע אנושות ב"צוק איתן" ידליק משואה ביום העצמאות

"שירות המדינה והשירות הצבאי הם דרך חיים עבורי", אמר סגן אלוף רועי לוי שנבחר היום להדליק את משואת צה"ל

 

סגן אלוף רועי לוי (צילום: דובר צה
סגן אלוף רועי לוי(צילום: דובר צה"ל)
 

מפקד יחידת אגוז בעוצבת הקומנדו, סגן-אלוף רועי לוי שנפצע אנושות ב"צוק איתן", נבחר היום על-ידי הרמטכ"ל, רב-אלוף גדי איזנקוט, להדליק את משואת צה"ל ביום העצמאות ה-70 למדינת ישראל. עמו ידליק משואה האלוף (בדימוס) ישעיהו (שייקה) גביש, מפקד פיקוד הדרום במלחמת ששת הימים.

 

 

סגן אלוף רועי לוי (צילום: דובר צה
מפקד יחידת אגוז (צילום: דובר צה"ל)
 

סא"ל לוי אמר: "אני גאה לפקד על יחידת אגוז, יחידת קומנדו שמבצעת פעילויות מבצעיות מיוחדות ומוכנה ללחימה בכלל הגזרות. הפיקוד והאנשים עומדים לנגד עיניי תמיד. אני מודה על הזכות שניתנה להדליק משואה ביום העצמאות השבעים למדינת ישראל. שירות המדינה והשירות הצבאי הם דרך חיים עבורי".

 

סגן-אלוף לוי קצין, לוחם ומפקד עטור נסיון, לחם כמפקד מחלקה בגולני במבצע חומת מגן, פיקד על סיירת גולני במבצע “עופרת יצוקה” ונפצע בהיתקלות בתת-קרקע. הוא נפצע באורח אנוש ב"צוק איתן" כששירת כמפקד גדוד הסיור של חטיבת גולני. "כמו במשימותיו בשדה הקרב, כך גם בקרב על חייו ניצח והוכיח כי רוח הלחימה בו חזקה יותר מכל פציעה וחזר לשרת בתפקידי פיקוד ולחימה. סגן-אלוף לוי רואה בשירות הצבאי זכות גדולה ולוחמיו הם מקור השראתו", נכתב בהודעת דובר צה"ל.

 

הרמטכ"ל העביר את החלטתו ליושבת ראש ועדת השרים לסמלים וטקסים, השרה מירי רגב, שבירכה על הבחירה הראויה בקצין שמייצג בפועלו את רוח צה"ל וערכיו.

 

בראיון ל-ynet לפני שנה סיפר סא"ל לוי על הפציעה בסג'עייה, באחד הלילות הקשים בצוק איתן. חטיבת גולני נכנסה באיחור של יממה לכבוש את פאתי המעוז הקשוח ביותר של חמאס ובזה אחר זה נפצעו לוחמים וקצינים בחטיבה החומה, כולל המח"ט דאז (היום תא"ל) רסאן עליאן.

 

ב"בית המג"ד", מבנה ששימש את החפ"ק של לוי, התכנסו המפקדים לתכנון מהיר של המהלך הבא: השמדת מבנה סמוך שבו הסתתרו המחבלים. "עמדנו ב-7:00 בבוקר בקומה השנייה של הבית בסג'עייה אחרי לילה של קרבות, היתקלויות עם אופנוען ממולכד ומחבלים ממנהרה, ונפגעים", סיפר. "מולנו בסמטה נותר כיס של מחבלים לצד לוחמים של החטיבה שהיו בתנועה.

 

"עשינו נוהל קרב קצר, של ארבע דקות: אמרתי לצפריר, הסגן שלי – אתה אלוף בהפעלת D9, לך תפיל את הבית עם המחבלים. שרטטתי תרשים קרב לצפריר ולקצין האג"ם צביקה. ואז, מטווח של 400 מטרים, נורו לעבר הבית טילי נ"ט. המבנה קרס עלינו. עשרה נפצעו קשה, צביקה וצפריר נהרגו. התעוררתי אחרי יומיים בשיבא".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: דובר צה"ל
סא"ל רועי לוי
צילום: דובר צה"ל
מומלצים