שתף קטע נבחר

בוחרות ללדת בסורוקה

סורוקה - מרכז רפואי אוניברסיטאי, מחזיק בשיא ישראלי: מרכז סבן למיילדות שלו כולל 25 חדרי לידה, שבהם יולדות מדי שנה למעלה מ-17,000 נשים. והתנאים: סטנדרט חדשני ברמה העולמית הגבוהה ביותר, עם צוות בכיר 24/7 המפקח על חוויית לידה מותאמת אישית ליולדת

כבית החולים היחיד של אזור הדרום - המשרת את כל תושבי הנגב והסביבה - המרכז הרפואי סורוקה בבאר־שבע מהווה מוקד רפואי יוצא דופן: משום הצורך לטפל באוכלוסייה מגוונת וגדולה מאוד בהיקפה, רופאיו זוכים להתנסות כמעט בכל מקרה רפואי שעולה על הדעת ולפיכך גם ערוכים לתת מענה לכל תסריט אפשרי. הדבר נכון במיוחד למרכז סבן למיילדות, המתאפיין מעל לכל בניסיון העצום של הצוות הרפואי והמיילדותי בו. עם יותר מ-17,000 לידות בשנה, המשמעות היא ניסיון מקצועי מצטבר יקר מפז של הרופאים, המיילדות והאחיות. או כפי שמגדיר זאת ד"ר דורון דוקלר, מנהל חדר הלידה במרכז: "הצוות הזה ראה הכל, וממילא נמצא בתוך מרכז רפואי גדול מאוד שגם בתוכו הדיסציפלינה הרפואית משיגה את כל מה שקורה בעולם המערבי ומאפשרת כיסוי מקיף ברמה המקצועית. המשמעות של ניסיון עשיר זה היא היכולת להסיק מסקנות ולדעת לטפל בכל אירוע שהוא. ביתרון היחסי העצום הזה מתגאה המרכז המיילדותי שלנו".

 

 

צוות חדר הלידה במרכז סבן למיילדות בסורוקה: ביטחון נפשי וגופני ליולדת (צילום: רחל דוד, סורוקה) ()
צוות חדר הלידה במרכז סבן למיילדות בסורוקה: ביטחון נפשי וגופני ליולדת (צילום: רחל דוד, סורוקה)

 

אולם היתרון העצום שבניסיון הוא רק אחת הסיבות לכך שיולדות מעדיפות להגיע למרכז סבן בסורוקה גם ממקומות מרוחקים. הסיבה המרכזית השנייה היא העובדה שלפני שנים אחדות שינה המרכז את פניו בכל הנוגע לתנאי האשפוז של היולדת ל־25 חדרים אישיים - המספר הגבוה ביותר של חדרי לידה במרכז רפואי בישראל - בדרגת המלונאות מהגבוהות בארץ, וברמה השווה לבתי החולים ליולדות המובילים בעולם. "אין פלא", אומר ד"ר דוקלר, "שאורחים המגיעים למרכז סבן מחו"ל המומים כשהם רואים את תצורת חדרי הלידה כאן, הבנויה כמלונאות פרטית ולא כמחלקה ציבורית רגילה".

 

ד"ר דורון דוקלר (צילום: רחל דוד, סורוקה) ()
ד"ר דורון דוקלר (צילום: רחל דוד, סורוקה)

 

חדרי הלידה מאובזרים בציוד החדיש ובטכנולוגיה המתקדמת ביותר, כל אחד מהם ממוגן ומשרה על היולדת ביטחון מלא ושקט נפשי גם בימים של מצבי חירום, כפי שחווה הדרום רק לאחרונה. בכל חדר לידה מקלחת צמודה, טלוויזיה וכורסאות נוחות למלווים. דלת אחורית לחדרים מאפשרת כניסה באופן היקפי לפי רצון המשפחה. בזמן הלידה מתאפשרת כניסתם של שני מלווים. בצמידות לחדר הלידה פועלים שני חדרי ניתוח למקרה הצורך של התערבות דחופה.

 

ממקסמים את חוויית הלידה

לדברי ד"ר דוקלר, היות וההרדמה האפידורלית משמשת כיום אבן דרך ברורה בעולם המיילדות, ועל אף שבישראל יש חוסר במרדימים - בחדרי הלידה של סורוקה יש רופאים מרדימים קבועים וייעודיים, מה שמשפר מאוד את זמינות ונגישות המרדים/המרדימה ליולדת.

 

 

מוניק אטיאס  (צילום: רחל דוד, סורוקה) ()
מוניק אטיאס (צילום: רחל דוד, סורוקה)

 

מוניק אטיאס, מנהלת הסיעוד בחדרי הלידה, מוסיפה: "היות וחוויית הלידה היא שלב מכונן בחייה של כל משפחה, ודאי של היולדת, הרי שבסורוקה אנו משתדלים לאפשר ליולדת להיות שותפה מלאה בדרך שבה היא רוצה ללדת, כשהצוות מגלה גמישות מרבית, בהסתמך על מצבה הרפואי. אישה הבוחרת ללדת לידה טבעית יכולה לעשות זאת תוך שהיא מתניידת בחדר כרצונה ויולדת בתנוחת לידה המתאימה לה, כמו כן, ניתן להשתמש בכדור פיזיו בהדרכת המיילדת, המקדמת את הלידה, טיפולים טבעיים כמו עיסויים. הלידה הטבעית נעשית בתנאים הולמים, בשילוב מוסיקה רוגעת ובתאורה מתאימה".

 

אילוסטרציה (צילום: shutterstock)
אילוסטרציה(צילום: shutterstock)

 

"היות והדבר החשוב שעומד לנגד עינינו הוא היותה של היולדת במצב רגיש וחשוף, הרי שהצוותים מגלים גמישות ורגישות כלפי היולדת ונותנים מענה לצרכיה הרגשיים והפיזיים. מבחינת המיילדות, זו זכות גדולה לקחת חלק בחיי הזוג והיולדת ולהשפיע. יש לציין שהמיילדות שלנו עוברות ומשתתפות בימי עיון על בסיס קבוע במגוון תחומי הרפואה השייכים לעיסוקן ובהקשר לנושא הרגשי והבין אישי עם היולדות. כל זאת כדי שכאשר מגיע הרגע הגדול, הן יוכלו להעניק ליולדת חוויית לידה בטוחה ועוטפת. יודגש, מבחינתי, כשיולדת מספרת שהיה לה חיבור טוב למיילדת וילדה כפי שחלמה – זו ממש גאוות יחידה".

 

כחלק מהחוויה הזו, מוסיף ד"ר דוקלר, “בחדרי הלידה שלנו נהוגה מדיניות של ניתוק מושהה של חבל הטבור, בהמשך מגע עור לעור ועידוד הנקה ראשונית”.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים