שתף קטע נבחר

עומר מילר פתח את המסעדה בניגוד להנחיות: "מתייחסים אלינו כמו למצורעים"

המשטרה לא הגיעה, אך עשרות לקוחות חיכו בכניסה למסעדת ההמבורגרים אחרי שהכריז מבעוד מועד שיתעלם מההגבלות. "נוצר אבסורד", אמר ל-ynet. "בקו של המסעדה אסור לשבת, ומעבר לקו - מותר לאכול ולהתחבק"

 

אחרי שהודיע על כך בעמוד הפייסבוק שלו, פתח השף עומר מילר את מסעדת ההמבורגרים "סוסו אנד סאנס" ברחוב דיזנגוף בתל אביב, ואפשר ללקוחותיו לשבת בשולחנות למרות שהדבר אסור לפי משרד הבריאות. עשרות לקוחות הגיעו בצהריים (שבת) למקום, מדדו חום בכניסה ועמדו על המדבקות שסימנו על המדרכה והפרידו בין הממתינים.

 

עומר מילר הבעלים של
עומר מילר(צילום: נדב אבס)

לירון לוי, שהיה הראשון להגיע למסעדה יחד עם אשתו ושתי בנותיו אחרי ביקור בחוף הים, הודה כי "אחרי כל כך הרבה זמן כבר לא בא לי לקחת טייק אווי. אני מבין שזה אסור, אבל בפועל אנשים כבר יושבים, מסתובבים ברחובות ויש אי-הלימה בין מה שקורה בפועל לבין ההצהרות. צריך לשמור על ההנחיות, אבל המרחק והמסכות הם הדברים החשובים.

 

לירון וליאור לוי עם הילדים בסוסו אנד סאנס ()
לירון וליאור לוי עם בנותיהן

"היינו בים, עברנו פה, ובגלל שזה מה שהילדה אוהבת לאכול החלטנו להתיישב", הוסיף לוי. גם רונית ודוד הגיעו ביחד לאכול במסעדה, ואמרו כי "זה נהדר, כיף לחזור לחיים הנורמליים". בשיחה עם ynet אמרה רונית כי "אני לא יכולה להבין מדוע לאסור את הישיבה בחוץ, ואני עוד רופאה במקצועי".

 

לירון וליאור לוי עם הילדים בסוסו אנד סאנס ()
מילר עצמו הגיע כעבור זמן קצר עם אשתו והתאומים כדי לראות שהכל מתנהל כסדרו. "אם יושבים בקו של המסעדה זה אסור, ואם יושבים מעבר לקו - מותר לאכול מחובקים. נוצר פה אבסורד שהוא לא נתפס", אמר השף. "נוצר פה אבסורד שהוא לא נתפס, מתייחסים אלינו כמו למצורעים. אני חושב ששכחו אותנו, ואין שום דבר שעובד נכון בהתנהלות הזאת. ככה הכל נראה".

 

למרות שהודיע על פתיחת אזור הישיבה מבעוד מועד, לא היו שוטרים או פקחים באזור. השף הודה כי הוא לא מפחד מהסנקציות שיוטלו עליו: "אני מכבד את ההחלטה ומודע לזה שאולי אקבל דו"ח כי אני עובר על החוק. אם העונש יהיה מעצר או קנס, אז זה מה שיהיה".

 

פתיחת סוסו אנד סאנס על אף האיסור ()
מילר במסעדה
 

שי ברמן, מנכ"ל איגוד המסעדות והברים, אמר כי "אנחנו חשים תחושה גדולה של תסכול ומשהו שהוא אבסורדי לחלוטין. סגרנו את העסקים שלנו חודשיים, שילמנו מחיר כלכלי כבד כי זה היה נחוץ וחשבנו שהמצב שבו צריך לשמור על בריאות הלקוחות שלנו חשוב. עשינו את זה ועכשיו לא מצליחים להבין למה אנחנו סגורים. יש לנו משבר אמון גדול עם מקבלי ההחלטות".

 

שלשום כאמור פרסם מילר בעמוד הפייסבוק שלו על כוונתו לפתוח את המסעדה. "ממשלת ישראל מוזמנת לחפש אותי", כתב השף. "חופי הים, איקאה וגני הילדים מפוצצים, מותר להתקהל עד 100 איש. אתם מחזירים משק בקריסה להנעה קלה, אין שום מתווה או אסטרטגיה ברורה ומוסדרת", ציין.

 

מילר ציין כי התגובות לפוסט היו חלוקות. "מצד אחד קיבלתי הרבה תמיכה, אך גם קללות ונאצות. הוכיחו לי שהסולידריות רחוקה מאיתנו שנות אור, ויש בורות בביקורת שהפנו אליי. המקום פתוח כבר חודשיים, אני יכול למכור לאנשים אוכל שייקחו הביתה, אבל אסור להם לשבת אצלי. בתי הקפה בשדרה לידי מפוצצים באנשים, כולם יכולים לאכול ולהתחבק, ופה זה אסור. נראה כאילו שעושים לנו דווקא, הכל כדי להחליש אותנו".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים