שתף קטע נבחר

כיצד שומרים על איכות הסביבה בחברת מזון גדולה?

אורח החיים המודרני מוביל ליצירת כמויות עצומות של פסולת, כך שכל אדם בישראל מייצר בממוצע כ-2 ק"ג פסולת ביום, שהם כ- 730 ק"ג בשנה, כך עולה מנתוני המשרד להגנת הסביבה. חברות רבות חורטות על דגלן את נושא הקיימות ומכניסות כלים חדשים להגנה על הסביבה תוך שמירה על מוצרים איכותיים וטעימים. אסם-נסטלה הצליחה בשנים האחרונות להגיע להישגים חדשים ומעניינים בכל הקשור לאיכות הסביבה והציבה לעצמה כמה יעדים חשובים

מדיניות קבוצת אסם-נסטלה המחייבת אותה להיות נאמנה לתקנות בינלאומיות מחמירות אשר מעמידות את החברה ומוצריה בשורה הראשונה מבחינת איכות, בטיחות וגהות בעבודה והגנה על הסביבה. בכל שלב, החברה פועלת לשיפור הביצועים הסביבתיים, לחיסכון בצריכת אנרגיה לסוגיה השונים ולצמצום הפסולת. כל זאת, נעשה מתוך הבנה כי הגנה על נכסי הטבע והסביבה חשובים לכולנו ועלינו לשמור עליו עכשיו ככל הניתן.

 

מפחיתים באריזה

אסם-נסטלה מבצעת מחקר ופיתוח ייעודים במטרה לצמצם את כמות חומרי הגלם המשמשים לייצור אריזות המוצרים. "אנחנו פועלים באופן מתמיד להפחתת כמות חומרי האריזה המשמשים לייצור אריזות המוצרים שלנו. מדובר בתהליך הדורש מחקר ופיתוח ייעודי כדי שהאריזות ימשיכו לשמור על איכות וטריות המוצרים, אך יהיו בעלות השפעה סביבתית פחותה. במסגרת צעדי ההתייעלות הסביבתית, נעשו מספר פיתוחים במחלקת האריזות כדי לצמצם את משקל האריזות ולהשתמש בחומרי אריזה הניתנים למחזור. בחמש השנים האחרונות, הצלחנו להפחית כ-300 טון מחומרי הגלם המשמים לאריזות מוצרים. בשנת 2019 הרחבנו פעילות זו והצלחנו להפחית מעל ל 160 טון . כך, למשל, עברנו להשתמש בקרטונים פתוחים באריזת מוצרי צבר וחסכנו כ-70 טון של נייר בשנה וכן הורדנו השנה את הצלופן מאריזת הג'לי והפודינג ובכך חסכנו מעל ל-12 טון פלסטיק בשנה. בנוסף, אנחנו משתפים פעולה עם ארגונים שונים ומרכזי הפיתוח של נסטלה בעולם כדי לחקור פתרונות אריזה חדשניים ולצמצם את השימוש בפלסטיק. בשיתוף פעולה עם תאגיד המחזור תמיר, כמחצית ממוצרי אסם-נסטלה יסומנו עם סימון פחי המחזור עד סוף 2020, במטרה לעודד את הצרכנים להשליך את אריזות המוצרים לפח המתאים", מספרת חן ריבנר, עוזרת מנכ"ל ומנהלת אחריות תאגידית באסם-נסטלה.

 

  (צילום: אסם-נסטלה)
(צילום: אסם-נסטלה)

 

ממחזרים

בתחום המזון, מחזור אריזות הוא דבר לא קל אך אסם-נסטלה הציבה לעצמה יעד כי עד שנת 2025 - 100% מהאריזות יהיו בנות מחזור או שימוש חוזר. "אנו עוברים לשימוש באריזות מוצרים אשר ניתנות למחזור או שימוש חוזר כדי למנוע מפלסטיק להגיע למטמנות, לים ולנתיבי מים. למעשה, כבר השנה הפחתנו את הפסולת הנוצרת מפעילותינו תוך השגת היעד של אפס פסולת להטמנה. כלומר, כל הפסולת ותוצרי הלוואי מאתרי הקבוצה, מועברת לשימוש חוזר, מחזור או השבה (הפקת אנרגיה מפסולת). היעד הושג כבר במהלך השנה, מה שהתאפשר הודות לצמצום הפסולת במקור, הפרדה במקור של תוצרי לוואי שונים ומציאת פתרונות מתאימים לכל סוג של פסולת, בהתאם לעקרונות חשובים של מניעה וצמצום במקור. מעבר לכך, כל עובד בקבוצה מבין ומכבד את נושא הקיימות ואנו פועלים להפסיק את השימוש בכלים חד פעמיים ברחבי הקבוצה ואף ומעודדים שימוש חוזר ומחזור של קרטונים, נייר, פלסטיק וכו'", מסבירה ריבנר.

 

מים

חסכון במים מהווה חלק בלתי נפרד מהערכים ומנהלי העבודה של הקבוצה. "אנו נוקטים במגוון אמצעים לניהול מיטבי של השימוש במים, כגון ניטור קפדני של זרימת המים וזיהוי אבדנים, שיפור תהליכים טכנולוגיים הצורכים מים ושינויים תפעוליים להתייעלות בשימוש במים. באמצעות שיפורים אלה הצלחנו להפחית את צריכת המים של מפעלי הקבוצה ב-5.5% בין השנים 2018-2019", מרחיבה ריבנר.

 

הפחתת פליטות

כחלק מצמצום ההשפעה הסביבתית, צמצום פליטות של גזי חממה מהווה חלק בלתי נפרד מהפעילות הסביבתית של אסם-נסטלה ומההתמודדות הגלובלית עם שינויי האקלים. ריבנר מספרת כי "כדי להשיג שינוי משמעותי, נסטלה הציבה לעצמה יעד להשיג אפס פליטות גזי חממה נטו עד שנת 2050 כחלק מהמטרות של הסכם פריז - הגבלת את עליית הטמפרטורה העולמית ל -1.5 מעלות צלזיוס. במסגרת הפעילות נרחיב את האחריות לצמצום פליטות גזי חממה לכל שרשרת הערך ונמשיך לבצע מהלכים של חיסכון בצריכת החשמל, שימוש בגז טבעי והתייעלות בצריכת דלקים. בנוסף, אנחנו פועלים לצמצום פליטות של מזהמים וגזי חממה מצי הרכב. לאחרונה, במהלך מגפת הקורונה, אסם-נסטלה הצטרפה להצהרה בה מאשרת מחדש את התחייבויותיהן המדעיות לאפס פליטות וקוראת לממשלות לתעדף מעבר לכלכלה ירוקה".

 

למידע נוסף - כנסו

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים