גברים בשחור
:הם ממלאים איצטדיונים בלי הפסקה, מוכרים מיליוני דיסקים בשעה ועוקפים באמריקה את הבויז עם יד קשורה, אבל זה לא מספיק להם - לאן סינק נמאס להיות להקת בנים. השבוע, הם חוזרים עם אלבום חדש מלא מוזיקה שחורה וקולית. אולי עכשיו, גם המבקרים יעשו להם קצת כבוד
הפעם אן סינק באמת לחוצים. דווקא בתקופה שבה הבקסטריט בויז בירידה, דווקא כשסיבוב ההופעות העולמי שלהם שובר שיאים מיום ליום ודווקא כשכל חברי הלהקה מאושרים בחלקם ומתחילים ממש ליהנות מהעבודה. דווקא עכשיו, הם כוססים ציפורניים והכל בגלל עומס הציפיות מהאלבום החדש, "סלבריטי", שיצא ביום ראשון האחרון. כבר לא מדובר באלבום שאמור להיות סתם מצליח כמו קודמו. הפעם יש מהם בציפיות שבהחלט קשה לעמוד בהן והחשש הוא, שההישגים הפנטסטיים של הלהקה לא יחזרו על עצמם ואז תתחיל הנפילה.
אנחנו מדברים קודם כל על אותו שיא מכירות מחודש מרץ בשנה שעברה, בו חטפו מעריצי הלהקה 2.4 מיליון עותקים בשבוע אחד מאלבום הקודם של אן סינק, "נו סטרינגס אטאצ'ד". ברור לכולם, שמדובר בשיא שממש לא בטוח שמישהו יוכל לחזור עליו בעתיד הקרוב, כולל לא אן סינק עצמם, אבל הדיבורים בנושא, לקראת יציאת האלבום החדש "סלבריטי" כבר החלו.
בחודש פברואר האחרון, הגיעה הידיעה שאן סינק הם האמנים הרווחיים ביותר של שנת 2000. חברי הלהקה וכל מי שמסביבם הכניסו לבנק לא פחות מ-270 מיליון דולר!!! הרבה יותר מכל אמן, הרכב או מוזיקאי אחר על פני כדור הארץ. בחודש מאי, יצא לדרך סיבוב ההופעות שלהם ואז נשברו שיאים נוספים. מכירת 40 אלף כרטיסים ביום, בשעה, בדקה, בשניה. הוספה של הופעות בכל עיר מרכזית לאור הדרישה, 88 משאיות ענק, מטוסים ומה לא. לא מזמן, הודיעו חברי הלהקה, כי לא יוכלו להגיע לאירופה, בגלל שאין באפשרותם להעמיס את כל הציוד מעבר לאוקיינוס. שיאים כאלה לא אמורים להישבר בכל אלבום ובכל סיבוב הופעות, אבל ההשוואות תמיד יעשו.
אין לנו ציפיות
אן סינק מבקשים להרגיע את המעריצים ואת התקשורת שלא לפתח ציפיות כל כך גבוהות לגבי "סלבריטי" החדש, אבל קודם כל, הם מנסים להרגיע את עצמם, כדי שהמוח לא ישתגע. זאת הסיבה שכריס קירקפטריק מצא דרך מקורית לענות על השאלה הנצחית והיומיומית 'האם תצליחו לשבור את שיא המכירות של עצמכם', (נכון לכתיבת שורות אלו, התשובה עדיין לא ידועה): "אנחנו לא חושבים על זה. ישבנו וחישבנו שיש לנו לנו בלהקה 112 קרובי משפחה בסך הכל. אז אם לא נמכור 112 עותקים נהיה מאוכזבים, אבל אם נמכור 115 עותקים - נשמח".
לעומתו, ג'יי סי סאשז, מתעקש לומר בכל הזדמנות שהפעם מדובר באלבום להיטים שנועד למכור מיליונים. "עשינו אלבום שמשקף הרבה יותר את הטעם שלנו במוזיקה. לא יכולנו להרשות לעצמנו אפילו לחשוב על האלבום הקודם, כי הקריירה שלנו כבר מזמן לא באותו המקום". הסברים הגיוניים, אבל אסור לטעות, אן סינק יודעים יותר טוב מכולם שכרגע הם דוהרים במהירות מסחררת על רכבת הרים של הצלחה מטורפת ונדירה וכמו בכל רכבת הרים, גם לזו יש ירידה גדולה ותלולה. טעות אחת קטנה, והם ימצאו עצמם עליה. לכן, הם דואגים לצאת בהצהרות רגועות, כדי שאם יקרה איזה פנצ'ר ו"סלבריטי" לא ימכור 2.4 מיליון עותקים בעשר שניות, יוכל ג'יי.סי לפלוט בביטחון: "אמרנו לכם לא לצפות לכלום".
כולם להוציא מצלמות
כדי למנוע טעויות וחס וחלילה ירידה במכירות, התחילו אן סינק במסע יחסי ציבור מטורף, שחלק גדול ממנו בנוי על סיבוב ההופעות העולמי שלהם. מידי שבוע צומחת לה התפאורה והכוריאוגרפיה בהופעות, הבמה גדלה והתלבושות של הבנים הופכות לנוצצות יותר. הסאונד מתעצם ושירים חדשים נוספים לרפרטואר. במהלך כל הופעה, מוזמנים עשרה מעריצים לעלות לבמה ולצלם מקרוב את אליליהם.
שאר עשרות אלפי היושבים באצטדיון מוציאים על פי הוראה מצלמות חד פעמיות ומאירים את האצטדיון עם גשם של פלאשים, שיוצר תחושה מוגזמת של צלמי פפרצי. הטריק החזותי הזה נועד להמחיש גם את שם האלבום "סלבריטי". "רצינו להראות את הניגוד בין איך שאנחנו מצטיירים לבין מה שאנחנו באמת", מסביר לאנס בייס. אנחנו לא סלבריטאים וקשה לנו בכלל להבין שאנחנו כוכבים. כל העולם הזה שקרי לדעתנו ומה שחשוב זה רק המוזיקה והרצון ליצור". דרך אגב, המצלמות המדוברות מחולקות בכניסה לאולם תמורת תשלום סמלי, שחלקו מועבר ישירות לכל מיני קמפניים ציבוריים חינוכיים בחסות אן סינק. תודו שמדובר בטריק שיווקי גאוני.
במקביל, מתוכננות לחברי הלהקה הופעות בכל תוכנית טלוויזיה אפשרית באמריקה וראיונות אינסופיים. השיא יקרה מחר, יום שישי, ה-27 ביולי, כשלחנויות יגיע מגזין המוזיקה היוקרתי, "רולינג סטון", שיודפס בפעם הראשונה בהיסטוריה עם חמש תמונות שער שונות, אחת לכל חבר להקה. רק תחשבו על ההתרוצצות ההיסטרית של מאות אלפי המעריצים של אן סינק, כדי להשיג את כל חמשת העותקים. כנשאל המו"ל של "רולינג סטון" האם הוא אינו חושב שהמגזין היוקרתי לא הגזים קצת בכבוד שהוא שופך לאן סינקים, הוא ענה: "בואו נדבר בעוד חודשיים". רציתם עוד טריק שיווקי גאוני? - קיבלתם.
אף אחד לא קובע לנו
נקודה נוספת שקשורה לאלבום "סלבריטי" ולאן סינק בכלל, תזכיר לכם דברים שכבר נכתבו כאן בזמן האחרון על כוכבי פופ אחרים. שאלת הגיל והקהל אליו פונה המוזיקה. אין מה לעשות, אבל יגיע השלב (או שאולי הוא כבר הגיע) שבו כוכבי הפופ יפסיקו להיות בחורים ובחורות יפי תואר בגיל 20 ויהפכו למבוגרים. היות ואין תרופה נגד הגיל (גם לא ניתוחים פלסטיים), אותם כוכבי פופ רוצים כבר עכשיו להתחיל לפנות אל הקהל המבוגר יותר וגם לקבל הכרה כלהקה לגיטימית. מה זאת אומרת 'לגיטימית'? להיות כמו יו-2 והרד הוט צ'ילי פפרז, למשל.
לא לחינם אמר לאחרונה ג'סטין טימברלייק, שנמאס לו שמבקרי מוזיקה מתייחסים ללהקה שלו כאל להקת פופ-מסטיק שפונה לצעירים בלבד. "אני שואל את עצמי, האם הם בכלל שומעים את המוזיקה שלנו לפני שהם כותבים עליה ביקורת". ג'סטין יודע שהמבקרים שומעים את המוזיקה עליה הם כותבים והביקורת הלא מחמיאה שלהם על אן סינק נובעת מסיבה פשוטה - מבקרים מעדיפים מוזיקת רוק והיא מקבלת מהם התייחסות הרבה יותר מכובדת מאשר מוזיקת פופ. ולכן, הוא וחברי הלהקה שלו, מתעקשים לספר לעולם שנגמרו ימי הפופ העליזים בהם האמרגנים והמפיקים קבעו את הכל עבורם, כולל התסרוקת. הפעם אן סינק עצמם הם שכותבים את החומר (ג'סטין וג'יי.סי אחראים על עשרה שירים מתוך ה-13 הכלולים ב"סלבריטי"), מפיקים אותו ואפילו בוחרים לעצמם את המוזיקאים איתם הם עובדים.
זה לא אומר, שהשירים של אן סינק יפסיקו לדבר לצעירים, אבל הסגנון שלהם לא יהיה בהכרח אותו פופ פשוט שקיבלנו מהם בעבר. "אנחנו רוצים להוכיח", אומר ג'יי.סי, "שמוזיקת פופ יכולה לבוא בכל מיני טעמים, לא רק בטעם של מסטיק".
עסק שחור
אז לאיזה טעם אפשר לצפות מ"סלבריטי"? התשובה היא: דאנס, מוזיקת גאראג', אר אנד בי ואפילו נגיעות של היפ=הופ. בקיצור - הרבה קצב שחור. לצורך העניין, נקראו לדגל כמה מפיקים מוזיקליים גדולים בתחום כמו רודני ג'רקינס, שכבר עבד עם וויטני יוסטון, ברנדי והספייס גירלז, מפיק הגאראג' הנחשב BT ואמן האר אנד בי, בריאן מקנייט.
חברי אן סינק קיבלו כנראה החלטה כבר בסוף העבודה על האלבום הקודם, שהכיוון השחור הוא המועדף עליהם, ולכן אנחנו שומעים עליהם בזמן האחרון יותר ויותר בהקשרים כאלה. למשל, הידעתם שהחברים הטובים ביותר של אן סינק הם אנשי הרכב ההיפ-הופ בלאד האונד גאנג? מדורי הרכילות באמריקה מלאים בזמן האחרון ברכילויות משותפות לשתי הלהקות ולפני כמה ימים התפרסמה ידיעה שאן סינק עומדים לשתף פעולה עם הגאנג באלבומם הקרוב.
חוץ מזה, היחצ"נים של ג'סטין טימברלייק דאגו ליידע את כל העולם שהחבר של בריטני מועמד לתפקיד הראשי בסרט חדש שמביים הבמאי האפרו-אמריקאי המוערך ספייק לי. על פי הידיעה, לי התרשם עמוקות מג'סטין וטען שהוא אחד האנשים היותר קולים שיצא לו להכיר בתעשייה.
קול, זאת מילת המפתח איתה רוצים חברי אן סינק לפתוח את השלב הבא בקריירה שלהם. ואם "סלבריטי" לא ימכור מיליוני עותקים כמו האלבום הקודם לא תשמעו ציוץ של אכזבה מג'סטין וחבריו, כי כשאתה קול שום דבר לא אמור להזיז לך.