שתף קטע נבחר

הירוקים נגד אפל: ה-iPhone מזהם

בדיקות מעבדה של גרינפיס מצאו במכשיר חומרים מזהמי סביבה, שאסור לשווק לילדים. אפל טוענת כי היא עומדת בסטנדרטים אקולוגיים מחמירים

המרכז לבריאות הסביבה האמריקני הודיע אתמול (יום ב') כי נתן לאפל התראה של 60 ימים לפני הגשת תביעה נגדה בקליפורניה. לפי דיווח MacWorld, במרכז התביעה עומד דו"ח של הארגון גרינפיס, שפורסם השבוע ומצא חומרים מסוכנים ב-iPhone, הטלפון הסלולרי של אפל.

 

הבדיקות של גרינפיס, שנערכו במעבדה באנגליה, גילו במכשיר כימיקלים בשם פתטלטים, המצויים בפלסטיק המבריק המכסה את האוזניות של ה-iPhone. מדובר בחומר שנאסר לשווקו בצעצועים לילדים בסן-פרנסיסקו ובאיחוד הארופאי.

 

לפי החוק בקליפורניה, מוצרים שעשויים לחשוף את הצרכנים לפתטלטים, או כימיקלים רעילים אחרים שעשויים לגרום לסרטן או בעיות פוריות, חייבים לשווקם עם תווית אזהרה, כך טוען המרכז לאיכות הסביבה. 

 

חומרים נוספים שנמצאו בבדיקה הם BFR (ר"ת Brominated Flame Reduntants), המשמשים ביצור פלסטיק ובתעשיית המחשבים. מידת הרעילות של BFR בחשיפה לאורך זמן עדיין שנויה במחלוקת.

 

הדרישה: תעצבו את המכשיר מחדש

המכשיר, יש לציין, תואם את חוקי האיחוד האירופי לגבי שימוש במתכות, ואינו כולל מתכות כמו קדמיום, עופרת, כספית וכרום. את גרינפיס זה לא מספיק: "אם אפל באמת רוצה להמציא את הטלפון הסלולרי מחדש, היא צריכה לסלק ממנו את כל החומרים המסוכנים, גם מהציוד ההיקפי שלו", אומר הארגון.

 

"אין סיבה לכלול את הכימיקל בעל הפוטנציאל המזיק הזה במכשירי ה-iPhone", אומר מייקל גרין, מנכל במרכז לבריאות הסביבה. "אנו מצפים מאפל לעצב מחדש את המוצרים שהיא משווקת, כדי שיהיו בטוחים יותר, שלא יהוו סכנה עבור המשתמשים או סביבתם".

 

הדו"ח עשוי לפגוע בנסיונותיה האחרונים של אפל לרכוש לעצמה תדמית "ירוקה", נושא שנחשב אופנתי לאחרונה. החברה פתחה עמוד בשם "אפל ירוקה יותר" באתר החברה, והבטיחה להשתמש בחומרים ידידותיים יותר לסביבה במוצריה העתידיים.

 

אפל טוענת בתגובה כי מכשירי ה-iPhone תואמים סטנדרט אקולוגיים קשוח במיוחד בשם RoHS (ר"ת Restriction of Hazardous Substances). "כפי שהצהרנו בעבר, נפסיק לחלוטין את השימוש ב-PVC וב-BFR עד סוף שנת 2008", אמר דובר החברה.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים