שתף קטע נבחר

קומו מהספה: טיפים לעבודה יעילה מהבית

עובדים מהבית? סדרו לכם פינה מסודרת, צאו מהפיג'מה בבוקר, קבעו לעצמכם לוחות זמנים מדויקים ופגישות בחוץ, והיזהרו מטעויות מביכות, כמו מענה של הילדים לטלפון שמשמש לעסקים. כך תייעלו את העבודה - מדריך

להפעיל מכונת כביסה, להכין הצעת מחיר, לנשנש משהו, לשוחח עם לקוח, לענות למיילים, לנשנש עוד משהו, לתלות את המכונה שהסתיימה, לדבר עם ספק חיצוני, להוריד את מפלס הכלים בכיור, לקיים שיחת ועידה, עוד קצת מיילים ואולי עוד נשנוש?

 

עוד על עבודה מהבית - בערוץ קריירה:

 

לא כל העצמאיים יכולים להרשות לעצמם להחזיק משרד, אך גם עבודה מהבית או מבית קפה לא מתאימה לכל אחד. בצד של היתרונות כלולים חסכון בעלויות של שכירות, ציוד, נסיעות, דלק ולעתים גם אוכל ושתייה.

 

בנוסף מדובר בניצול נכון יותר של הזמן - אין נסיעות והתרוצצויות, והעבודה זורמת בצורה חלקה יותר בגלל שאין רעש ואנשים מסביב. יתרון נוסף הוא הנוחות - מתלבשים נוח, מתנהגים בחופשיות ועל הדרך מתקתקים כלים או כביסה.

 

נוח בבית (צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)
נוח בבית(צילום: shutterstock)

מצד שני יש גם חסרונות - קשה כל הזמן להיות בבית, פיזית ורגשית, מכיוון שאין הפרדה ברורה בין העבודה לפנאי ובין העסק למשפחה. לעתים אנו זקוקים למסגרות והיצירתיות באה לידי ביטוי גם בתוך מגבלות. כשקמים בבוקר, מתלבשים ויוצאים לעבודה, אנחנו נותנים לעצמנו מסר ברור - עכשיו עובדים.

 

בנוסף, העסקת עובדים מהבית לא תמיד אפשרית מטעמי נוחות ומיקום גיאוגרפי, אלא אם יש יחידה נפרדת המשמשת כמשרד. כמו כן דרושה משמעת עצמית גבוהה, שכן יש פיתויים גדולים כמו שנת צהרים, חברים פנויים ומקרר זמין.

 

כמו כן יש את בעיית התדמית - עסק מהבית עלול להתפס בעיני הלקוחות כפחות רציני, ופונה ללקוחות קטנים יותר. חברות גדולות יצפו בדרך כלל לפגוש אתכם במשרד ולא רק בבתי קפה. פתרון אפשרי לעסק בתחילת דרכו, מגיע ממקומות שמאפשרים השכרת עמדת עבודה ואף חדר ישיבות משותף למספר עסקים ששוכרים יחד משרד גדול יותר.

 

טיפים לעבודה מהבית

שכירים שעובדים במשרד יכולים לחשוב שעבודה מהבית זה סוג של נופש - אבל מי שעובד מהבית יודע שזה לא פשוט. עם זאת, הגדרת כללים ומסגרות עבודה לצד הקפדה עליהן – יכולה להפוך את העבודה מהבית ליעילה. אז על מה על מה חשוב להקפיד? לפניכם טיפים לייעול העבודה:

 

1. סדרו לכם חדר או פינת עבודה מסודרת - גם אם אין חדר עבודה, פינת עבודה תהיה מספיקה כדי לעבוד כראוי. עבודה מהספה פחות מומלצת. אם הילדים בבית - יש להציב גבולות ברורים ובמה מותר או אסור לגעת. בנוסף, הגדירו את שעות העבודה וגרמו לני הבית להבין כי בשעות אלה אליהם להתנהג כאילו אתם לא שם.

 

2. ניהול זמן - כפי שתראו - הזמן עף במהרה. ניהול זמן מדוקדק הוא הסוד להצלחה עסקית בכלל, ובפרט בעבודה מהבית. לפיכך אל תתעצלו - לפני תחילת השבוע הגדירו לוח משימות שבועי, ובכל יום הגדירו לוח זמנים יומי, עם זמן לשיחות ולמיילים. נסו לא לקבל שיחות ומיילים מחוץ לשעות אלו או לקבל שיחות אישיות.


 (צילום: בילי פרנקל) (צילום: בילי פרנקל)
(צילום: בילי פרנקל)

 

3. צאו בבוקר מהפיג'מה - קומו עם שעון מעורר בשעה מוקדמת כאילו אתם נוסעים למשרד והתלבשו בהתאם. זו הדרך היחידה שבה תרגישו שאכן קמתם לעבוד.

 

4. צאו לפגישות - רצוי לקבוע לפחות פגישה אחת מחוץ לבית. אם לא, כדאי לפחות לצאת יום אחד לעבוד בבית קפה לשם הרענון. בנוסף אפשר לשקול לרכז את כל הפגישות השבועיות ביום או יומיים מסוימים, כדי לחסוך בזמן ובדלק.

 

5. הגדירו יעדים - הציבו לעצמכם יעדים קטנים ואם עמדתם בהם - צאו להפסקת קפה או טיול בחוץ שירענן אכתם מהישיבה בבית לבד על הכיסא. כך תשמרו על ריכוז ולא תקטעו עצמכם באמצע משימות.

 

6. הקפידו על תאורה טבעית - אל תרימו גבה, זה נושא חשוב. במשרדים בדרך כלל יש תאורה חזקה, ואילו בבית סביר להניח שיש לכם מנורות ביתיות רגילות. לפיכך הקפידו על תאורה טבעית ככל האפשר וחזקה מספיק בשביל לשמור עליכם ערניים. זה יעזור לריכוז שלכם, לפרודוקטיביות, ולמצב הרוח.

 

7. זה ביזנס, לא פל'זר - הקפידו להפריד בין העסק לבית. כדי להתנהל טוב יותר וליצור רושם מקצועי יותר בקרב הלקוחות שלכם. קו טלפון נפרד בצירוף החלטה לא לענות לשיחות ביתיות בזמן העבודה, יעניק לכם שקט. בנוסף כדאי להקליט הודעת משיבון עסקית ולהמנע מטעויות מביכות ולא מקצועיות, למשל מענה של אחד מבני הבית לטלפון. פתחו גם תיבת מייל מקצועית ונפרדת, מגובה בחתימה עסקית ומעוצבת.

 

8. הימנעו מהסחות דעת - אנחנו מוקפים בהתראות, צלילים, הודעות וזמזומים, שלא מאפשרים לנו לעבוד ביעילות. כדי להתרכז ולבצע עבודה איכותית, כדאי לסגור את הפייסבוק, הטוויטר וכל הרשתות האחרות שאין נדרשות לעבודה המקצועית.

 

הכותב הוא מנהל החטיבה העסקית בחברת ביפר המעניקה שירותי משרד וירטואלי לעסק הקטן ומתנדב בארגון פעמונים

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים