שתף קטע נבחר

מקצוע לחיים, כבר בתיכון

את התשובה למחסור האדיר בכוח אדם מיומן בתעשיית ההיי-טק הישראלית אפשר למצוא כאן, בתיכון והמכללה הטכנולוגית נעמת בראשון לציון. הסטודנטים שממשיכים ממגמת התקשוב בתיכון היישר אל המכללה מוכשרים במשך שנתיים לקראת דיפלומת הנדסאי תקשוב ובכך סוללים את הדרך לעתיד מקצועי בטוח

בשיתוף עיריית ראשון לציון

 

 

 

"מומחיות בתחום מסוים מובילה לתחושת מסוגלות, לתחושת שייכות. להרגשה שאני יודע דברים שאנשים אחרים לא יודעים, לידיעה כי הידע שלי שווה ואני יכול לעזור לאנשים". יקי בן ניסן, רכז מערכות תקשוב במכללה הטכנולוגית נעמת בראשון לציון, יודע שידע הוא כוח המעודד פיתוח יכולות אצל ילדים, בני נוער וגם בגילאים מתקדמים יותר. יתרה מזאת, הידע הנלמד פותח בפני התלמידים עולמות המאפשרים להם להתקדם קדימה ולהיות מוכנים לחיים עם מקצוע ביד.

 

השילוב בין לימודי תיכון הממשיכים בלימודי מכללה בתיכון והמכללה הטכנולוגית נעמת, הוא הבסיס לעתיד מקצועי מובטח, כשכבר בכיתה י' מקבלים התלמידים הזדמנות לבחור בתחום טכנולוגי, ולמעשה בעתיד המקצועי שלהם, ולקבל הסמכה כהנדסאים והנדסאיות. סיפורי ההצלחה מרגשים במיוחד, החל מתלמידים שלא כל-כך "מצאו את עצמם" במסגרת החינוכית, אבל גילו עולם חדש של מקצועות אליהם התחברו והציונים החלו לעלות בהתמדה, ועד לתלמידים שגילו את עצמם מחדש, הבינו שהם בעלי יכולות וידע ובעקבות כך למדו להעריך את עצמם, כמו גם גילו שתמיד יש מישהו שיעזור להם. 

 

"היום, כשאני רואה בוגרים שלנו משתלבים בעולמות ההייטק, מגיעים ומספרים על משכורת טובה, שהם יכולים להרוויח בה הרבה יותר מאנשי ההוראה, אנחנו, אני תמיד אומרת להם: 'אני שמחה שאתם מרוויחים יותר ממני, זאת היתה המטרה'," מסכמת אראלה גליקמן שאול, מנהלת תיכון ומכללה טכנולוגית נעמת, את החשיבה מאחורי שילוב של טכנולוגיות חדשניות ותכניות הוראה משולבות בבתי הספר של היום, כדי שהתלמידים יהיו מוכנים לעולם המחר.

 

בשיתוף עיריית ראשון לציון


פורסם לראשונה 14/02/2018 17:25

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים