שתף קטע נבחר

איך אפשר לקנות היום דירה בישראל?

אפריקה ישראל מגורים ממשיכה בתנופת הבנייה ברחבי הארץ באמצעות ארבע זרועות המספקות את כל פתרונות הדיור הנדרשים לקהל הישראלי: שכונות הסביונים המתוכננות לחיי קהילה ומשפחה, פרויקטים של התחדשות עירונית, מחיר למשתכן ושכירות ארוכת טווח

בשיתוף Superbrands 

 

אפריקה ישראל מגורים הוקמה באופן רשמי בשנת 1960, אולם ראשית דרכה שזורה בצעדיה הראשונים של החברה-האם, קבוצת אפריקה ישראל, שהוקמה ב-1934 על ידי יזמים יהודים ציוניים מדרום אפריקה. ב-1951 הקימה החברה את סביון, שכונת היוקרה הראשונה בארץ, שהיוותה מקור השראה לפיתוח מותג הדגל של אפריקה ישראל מגורים - "שכונות הסביונים" - שמוקמות בעשרות ערים ברחבי ישראל.

 

אפריקה ישראל מגורים הרחיבה את פעילותה העסקית, והיא נהנית מאיתנות וחוסן פיננסי וזוכה מצד חברות הדירוג לדירוג A2. כיום פועלים תחת החברה שלושה תתי-מותגים נוספים:

 

אפריקה התחדשות עירונית - חברה-בת המתמחה בייזום, פיתוח, ניהול והוצאה לפועל של פרויקטים למגורים בתחום ההתחדשות העירונית (פינוי-בינוי ותמ"א 38/2).

 

סביוני העיר - מותג אורבני המבוסס על פרויקטים של התחדשות עירונית, ומציע חוויית מגורים איכותית בבנייני בוטיק במיקומים נבחרים.

 

Luxury Collection - פרויקטים יוקרתיים הפונים לנופים מרהיבים, המשלבים חללים גדולים בתכנון מוקפד וחשיבה ארכיטקטונית ייחודית. הפרויקטים מציעים חדר כושר מאובזר, לובי עם עמדת קבלה, מערכת בית חכם וחניון תת-קרקעי. על מנת לשקף את היוקרה והאיכות של מגורים בפרויקטים האלו, חלק מהדירות לדוגמה מרוהטות במיטב המותגים האירופיים - רוברטו קוואלי, פנדי, ורסצ'ה ואחרים.

 

האתגר השיווקי

האתגר המרכזי של החברה בשנים האחרונות הוא פיתוח מנועי צמיחה חדשים שיסייעו לה בשמירת הבידול, בזיהוי המגמות והתמורות בשוק ובהובלת הענף. כך למשל החליטה החברה לקחת חלק בפרויקט "מחיר למשתכן", ונכנסה גם לתחומי ההתחדשות העירונית, בנייה להשכרה ארוכת טווח ועוד בתחום המגורים. בנוסף, הקימה החברה מחלקה המטפלת בנכסים מניבים ביניהם: בנייני משרדים ושטחי מסחר.


סופרברנדס 2019 ()

הפתרונות היצירתיים

על מנת לשמור על הבידול, פועלת אפריקה ישראל באמצעות ארבע זרועות המספקות את כל פתרונות הדיור הנדרשים לקהל הישראלי: מותג סביונים, התחדשות עירונית, מחיר למשתכן ושכירות ארוכת טווח.

 

מחיר למשתכן - החברה זיהתה את הפוטנציאל הגלום בפרויקטים של "מחיר למשתכן", שנועדו לספק מענה לזוגות צעירים המעוניינים בדירות חדשות במסגרת המגבלות והתקציב העומדים לרשותם. כחלק מכך, זכתה במכרז בשכונת גליל ים בהרצליה לבניית 663 יחידות דיור, מתוכן 531 יחידות עבור זכאי "מחיר למשתכן". כמיטב המסורת של שכונות הסביונים בכל רחבי הארץ, "סביוני גליל ים" היא שכונת מגורים המתוכננת לחיי קהילה ומשפחה. על עיצוב השכונה, המבנים והחללים הציבוריים אמונים משרדי האדריכלים המובילים בארץ. הבניינים נבנים בסטנדרט איכות גבוה ובתקן ירוק. בנוסף, זכתה החברה במכרז לבניית 554 יחידות דיור נוספות בראשון לציון, במכרז לבניית 180 יחידות דיור בנס ציונה ובמכרז בשוהם לבניית 216 יחידות דיור.

 

כחלק מהתייעלותה בכל הקשור בתהליך מכרזי מחיר למשתכן פיתחה החברה תוכנת מחשב ייחודית התומכת במערך שיווק הדירות. מרגע קבלת רשימות הזכאים ממשרד האוצר והזנתם למערכת, כל תהליך ניהול תור הזכאים, בחירת הדירה ועדכון מלאי הדירות שנותר לבאים בתור, מתבצע ללא התערבות הגורם האנושי. יתרונה של המערכת בכך שהיא מאפשרת בכל זמן נתון לכל הזוכים להתעדכן במאגר הדירות שנותרו לרשותם בשקיפות מלאה. במסגרת תהליך הבחירה, לרשות כל זכאי עומדות 45 דקות בלבד לבחירת הדירה המבוקשת. עם השלמת הבחירה המערכת יודעת לנהל באופן אוטומטי את התור ואת מלאי הדירות שנותרו במאגר. בתום התהליך הזוכה מקבל לידיו חוזה עם כל פרטי ההתקשרות.

 

התחדשות עירונית - אפריקה ישראל מגורים זיהתה את הפוטנציאל בבניית פרויקטים חדשים והרחבת תחומי פעילותה בלב אזורי הביקוש, תוך ניצול יתרונותיה כחברה גדולה ובעלת החוסן הכלכלי הנדרש לביצוע פרויקטים מסיביים של פינוי בינוי. בשנתיים האחרונות איכלסה החברה מספר פרויקטים שהושלמו. כיום, היא מבצעת פרויקטים נוספים של פינוי בינוי. לאחרונה החלה החברה את בנייתו של מתחם אנדריוס, פרויקט פינוי בינוי הראשון בנתניה - מגדלי סביון סיטי, שיכלול ארבעה בנייני מגורים ובהם 388 דירות, ושני פרויקטים בשכונת קרית יובל בירושלים.

בסך הכול מקדמת אפריקה התחדשות עירונית למעלה מ-40 פרויקטים, בין היתר בנתניה, הרצליה, ירושלים, רמת גן, גבעתיים, תל אביב ובאר שבע.

 

דיור להשכרה ארוכת טווח - אחד המהלכים האסטרטגיים של אפריקה ישראל מגורים בשנים האחרונות היה כניסה לתחום הדיור להשכרה ארוכת טווח. החברה זכתה במכרז הממשלתי להקמת הפרויקט הראשון בישראל של דירות להשכרה ארוכת טווח ל-10 שנים, במרכז הארץ, לזוגות צעירים זכאים. יחד עם אפריקה נכסים הקימה את פרויקט סביוני גליל ים For Rent בהרצליה, הכולל 273 יחידות דיור, שמאפשרות לזוגות הזכאים ליהנות מדירות חדשות ואיכותיות, לבנות בהן את חייהם לשנים ארוכות ולשלם דמי שכירות מופחתים ומפוקחים. בנוסף, מקדמת החברה פרויקט בשוהם הכולל 234 יחידות דיור מתוכן 50 אחוז בדמי שכירות מופחתים ו-50 אחוז במחיר מפוקח. כמו כן, זכתה החברה לאחרונה במכרז במסגרת פרויקט זה להקמת 170 יחידות דיור להשכרת ארוכת טווח בשכונת מורדות ארנונה בירושלים.

 

סופרברנדס 2019 ()

איתור פרויקטים באזורי הביקוש החדשים - העלייה המתמשכת במחירי הדיור הביאה להתרחבות אזורי הביקוש בישראל גם מעבר לגוש דן. באפריקה ישראל מגורים מאמינים שאזור השרון הצפוני ייהנה בעתיד הקרוב מביקושים גבוהים בקרב מחפשי הדירות, שירצו ליהנות מאיכות חיים בלב אזור כפרי וירוק, ועדיין להיות קרובים למרכז. החברה ביססה את פעילותה באזור, כשהיא מקדמת למעלה מ-2,000 יחידות דיור בשלבים שונים של תכנון ובנייה.

 

בין הפרויקטים שמקימה החברה בשנים האחרונות באזור ניתן למנות את פרויקט "סביוני השרון", הממוקם בכפר יונה, פרויקט סביוני נוף בחדרה ופרויקט בעיר חריש. במסגרת הפעילות בתחום הנכסים המניבים מקימה החברה פרויקט המשלב מגדל מגורים, בניין משרדים ומרכז מסחרי בלב רחוב יפו במרכז ירושלים ובנוסף תאכלס השנה מרכז מסחרי בשדרה המרכזית במע"ר של העיר מודיעין.

 

עדכון החוויה הדיגיטלית - אפריקה ישראל מגורים ממשיכה לעבות את העבודה בכלים הדיגיטליים השונים. כחלק מכך, אימצה יישומי מדיה שיווקיים בתחום הנדל"ן, הזמינים בכל מקום ובכל זמן ומתבססים על שיפור מתמיד של חוויית הלקוח, בין היתר באתר החברה. אפריקה ישראל מגורים עובדת בערוצים רבים, תוך יצירת מהלכי תוכן מגוונים, במטרה ליצור קשר קבוע עם הצרכן לאורך כל המסע שלו - החל מחיפוש הדירה הראשונה בשכירות, ועד לקניית דירת הקבע שלו.

 

דברים שלא ידעת על אפריקה ישראל

  • החברה חוגגת השנה את שנתה ה-85.
  • ב-1951 הקימה החברה את סביון, שכונת היוקרה הראשונה בישראל, שהיוותה מקור השראה לפיתוח מותג הדגל של אפריקה ישראל מגורים - "שכונות הסביונים" - שהוקמו בעשרות ערים ברחבי ישראל.
  • פרויקטי החברה פרוסים ברחבי הארץ החל מקריית ביאליק ונשר בצפון, דרך נס ציונה שבשפלה ועד לירושלים במזרח.
  • החברה פעילה מאוד בתחום ההתחדשות העירונית ומקדמת במסגרת מותג סביוני העיר 12 פרויקטים בלב אזורי הביקוש בר"ג וגבעתיים.
  • החברה, שהינה ציבורית החל משנת 2006, נהנית מאיתנות וחוסן פיננסי וזוכה לדירוג A2 מצד חברות הדירוג.


פורסם לראשונה 11/11/2019 17:02

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
אפריקה ישראל מגורים
סופרבראנדס האנשים מאחורי המותג
אורן הוד, מנכ"ל
מומלצים