התחבורה הציבורית: שירות טעון שיפור
דו"ח משרד התחבורה: כמחצית מתלונות הציבור בנושא רכב נוגעת לתחבורה הציבורית - מוניות, אגד ודן. 45% מהתלונות מוצדקות
כמחצית מתלונות הציבור בתחום הרכב, שהוגשו למשרד התחבורה בשלוש השנים האחרונות, מתייחסות לתחבורה הציבורית. כך עולה מדו"ח שפירסם באחרונה מבקר משרד התחבורה ונציב תלונות הציבור של המשרד, חגי ארז.
ממצאי הדו"ח, המתייחסים לשנת 2000, מעלים כי 1,257 תלונות הוגשו למשרד התחבורה, לעומת 1,102 בשנת 99' ו-826 ב-98'. מכלל התלונות שהוגשו בתחום התחבורה הציבורית 45.6% נמצאו מוצדקות, 30.4% לא מוצדקות, ולגבי 24% מהן - לא גובשה עמדה.
49.9% מהתלונות שהוגשו ב-2000 היו בתחום טיפולו של מינהל-היבשה, כאשר רובן התייחסו לתחום התחבורה הציבורית (מוניות, אגד ודן). ב-99' – 62.5% מהתלונות התייחסו לתחום לתחבורה הציבורית, וב-98' - 46.8%. לרשות-הרישוי 20% מסך התלונות של מינהל היבשה ולענף הרכב והמוסכים 15.35%.
בתחום התחבורה הציבורית, המוניות מובילות עם 47% מכלל התלונות שהוגשו למשרד התחבורה. מרביתן (כ-92%) מתייחסות לשירות בתחנות, עם עלייה של 13.5% לעומת 99'. התנהגות נהגי המוניות השתפרה. זאת, לאחר שחלה ירידה של 19% בכמות התלונות נגד הנהגים, לעומת 99' - רובן מתייחסות לאי-הפעלת מונה ולהפקעת מחירים.
התלונות נגד אגד מהוות 11.14% מכלל התלונות שהוגשו - ירידה לעומת שנת 99', בה הן היוו כ-15% מכלל התלונות. כ-23% מהתלונות נגד אגד מתיייחסות לנהגים. 23.5% הן בתחום שינויים במועדי קווים או ביטולם.
לדן רק 4.45% מסך התלונות שהוגשו למשרד התחבורה. זאת, לעומת 9% בשנת 99'.
אגף הרישוי של משרד התחבורה הוא יעד רציני לתלונות הציבור. הדו"ח מגלה שחלה עלייה של כ-38.5% במספר התלונות נגד האגף. מרביתן בתחום חידוש רשיונות-רכב ונהיגה.
חל גידול בולט במספר התלונות נגד יבואני רכב שאינם עומדים בתנאי האחריות לרכב חדש. בנוסף, גדלו גם מספר התלונות - רכב חדש הנמסר ללקוחות כשהוא פגום.
גם בתחום המוסכים חלה עלייה במספר התלונות, שהסתכמה ב-8.04% מכלל התלונות ב- 2000 לעומת 6.35% ב-199'. מספר התלונות על שירות לקוי ירד ב-12.8% המהווה 25.7% מכלל התלונות בענף הרכב.