שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות

    מאזדה מציגה 626 חדשה

    היפנים חושפים בטוקיו את מחליפת ה-626 הוותיקה – יש למה לצפות, גם אצלנו בעתיד הלא-רחוק

    אחת המכוניות החשובות ביותר בתערוכת טוקיו הקרבה - בהיבט ישראלי לפחות – היא ללא ספק מזאדה 6 החדשה. ולא, זו אינה רק היורשת של ה-626 המוכרת והמצליחה. לפי אנשי מאזדה ופורד אמורה המשפחתית הזו לבשר על עידן חדש בחברה. ה"אטנזה", כפי שתכונה ביפן (מזכיר מעט את ה"אלטזה" של טויוטה), תכונה במערב (ארצות הברית ואירופה) מאזדה 6, ותציג בין היתר גם שינוי עתידי בכל הנוגע לכינוי הדגמים.
    מעתה, כך מבטיחים היפנים, יהיו הדגמים החדשים מסוגננים וספורטיביים יותר. כדאי לזכור כי מאזדה מבטיחה שינויים מעין אלה כבר מספר שנים, ונראה כי כעת הגיע זמן הפירעון. אגב, את השינוי ביומרה לפחות ניתן לזהות בין היתר תוך עיון במתחרים הפוטנציאלים, שיהיו לפי מאזדה לא רק טויוטה (עם הקאמרי) והונדה (עם האקורד) אלא גם וולוו וב.מ.וו.

    אגרסיבית יותר

    הפלטפורמה החדשה עליה תבוסס ה-6 תהיה בעלת בסיס גלגלים באורך 267.5 ס"מ, וזה כ-6 ס"מ יותר מה-626 המוכרת, אך דומה לבסיס של הסטיישן. מערך המתלים יהיה שונה לחלוטין עם עצמות עצה כפולות מלפנים ומתלה רב-חיבורי מאחור. אגב, בעבר דובר כי פלטפורמה זו תשמש גם את מחליפת המונדיאו, אך כעת פני הדברים פחות ברורים. בעיקר מכיוון שפורד פחות נלהבת כיום משיתוף מוגזם של פלטפורמות בין היצרנים השונים בקונצרן.
    כבר עתה ידוע כי ה-6 תוצע כבר מתחילת הדרך בשלוש תצורות מרכב: ארבע, חמש דלתות וסטיישן, אליהם עשויה להצטרף בהמשך גרסת מיניוואן עם יותר מסתם קווי דימיון לספורט-טורר - רכב התצוגה של מאזדה שנחשף זה מכבר בתערוכת ז'נבה.
    עם 475 ס"מ מפגוש לפגוש תהיה גרסת הסדאן ארוכה ב-16 ס"מ מהדגם היוצא. מעניין לציין שגרסת החמש דלתות החדשה קצרה מהסדאן בלא פחות משמונה ס"מ. משמעותית יותר היא הצמיחה בממד הרוחב לעומת ה-626 - עם 178 ס"מ היא ארוכה בשבעה ס"מ.
    תא הנוסעים מרווח בהרבה מבעבר מבטיחים במאזדה, ולא שוכחים גם את נפח תא המטען שיעמוד על 500 ליטר בסדאן, קצת פחות (490 ליטר) בחמש דלתות ומעט יותר (504 ליטר בסטיישן).
    כצפוי, מבחינת ציוד בטיחותי תציע מאזדה, כמקובל בפלח שוק זה, ארבע כריות (שתי הקדמיות דו-שלביות) ווילון בטיחותי.

    מראה עיניים ומשמע אזניים

    לפי התמונות שפרסמה מאזדה, נראה כי המראה העתידי יהיה נועז ומעניין הרבה יותר מבעבר. כצפוי, מציגה ה-6 החדשה מאפיינים רבים שנראו זה מכבר ב-RX8 ובספורט טורר, בעיקר אם מביטים היטב בחרטום האגרסיבי, וביחידות התאורה מאחור. עם זאת, הקשר למאזדה ול-626 בחזית, כמו גם לקסדוס 6 הוותיקה, ברור לחלוטין. מראה הפנים אינו ברור עדיין, אך אנשי מאזדה מבטיחים עיצוב מקורי מבעבר ואיכות חומרים בתא הנוסעים שלא תיפול מזו של… פולקסווגן.
    המכונית החדשה תיוצר בארצות הברית (עבור צפון אמריקה) וביפן, ותוצע עם ארבעה מנועי בנזין ושני מנועי טורבו-דיזל בעלי מסילה-משותפת. למרות נפחי מנוע דומים לאלה שב-626, מנועי הארבעה צילינדרים בנפח 1.8 (121 כ"ס) ו-2.0 ליטר (142 כ"ס) מבוססים על אותן יחידות הכוח אשר פותחו עבור המונדיאו.
    אולם במאזדה גאים במיוחד בגרסת ה-2.3 ליטר החדשה, בעלת תזמון שסתומים משתנה אשר מייצרת הספק מרבי של 175 כ"ס - או 150 כ"ס בגרסה האמריקאית. בפסגת ההיצע יעמוד מנוע ה- 3.0 ליטר V6 (מבית פורד כמובן) עם 219 כ"ס.
    מנועי המסילה המשותפת מבוססים אף הם על היחידה שהוצגה בפורד מונדיאו, ומייצרים 134 או 118 כ"ס. כל הגרסאות יוצעו עם תיבה אוטומטית בעלת ארבעה הילוכים, למעט גרסת ה-V6 שתוצע עם חמישה הילוכים.

    בדרך לכאן?

    משיחה שערכנו עם היבואן הסתבר כי הוא מכיר היטב את המכונית, אך יודע לספר על מסך סודיות שעטף את כל תקופת פיתוחה. זאת בניגוד לדגמים אחרים מהעבר והעתיד בהם הייתה דלק מוטורס מעורבת הרבה יותר.
    בכל מקרה, ההצגה האירופאית והשיווק המקומי לא צפויים לפני תחילת שנת הדגם הבאה, ואולי אפילו מאוחר יותר. על מחירים מוקדם עדיין לדבר, אולם נראה כי לאנשי דלק מוטורס תהיה בעיה לא קלה, לאור שאיפות המיצוב הגבוהות עליהן מדברים היפנים, גבוהות מאלה שיאפשרו תג מחיר קרוב לזה של המונדיאו למשל.
    בכל מקרה, גרסת ה-2.0 ליטר תעשה עלייה, אך נראה כי באולם התצוגה תמצא עצמה גם ה-2.3 היקרה ממנה. היבואן אינו שולל גם אפשרות להביא ארצה גרסאות דיזל עם תיבות הילוכים אוטומטיות.

    ועוד משהו קטן

    בתערוכת טוקיו תחשוף מאזדה לראשונה גם את הגרסה הסדרתית, לפחות מבחינת עיצוב חיצוני, של ה-RX8. ההבדלים אינם גדולים לעומת הגרסה האחרונה של מכונית התצוגה, אך ללא ספק מהותיים לעומת האוולוב המקורית.
    בכל מקרה, במאזדה החליטו לוותר על הכינוי של מכונית התצוגה ולהמשיך במסורת ה-RX. הספק המנוע יהיה 250 כ"ס בגרסתו הידנית לפחות. במאזדה טוענים עוד כי למרות מבנה ויכולת של מכונית ספורט לכל דבר ועניין, הרי שבזכות ארבע דלתות ומרחב מספק היא תהיה נעימה גם לנוסעים.
    עוד תציד מאזדה בתערוכת טוקיו מנוע 1.3 ליטר חדש חסכוני ונקי, כמו-גם מנוע בנזין הזרקה ישירה מודרני מבית יוצר עצמי.

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים