לטוס עם איבריה, להגיע בלי בגדים
טיסה מסביב לעולם עם איבריה הפכה לסיוט, כשהחברה איבדה מזוודה וברחה מאחריותה להשבת המטען
חושבים לטוס לחו"ל עם חברת איבריה? כדאי לכם לחשוב פעמיים. אנחנו נסענו עם המוביל הספרדי מסביב לעולם, ואכלנו קש ותבן בצרורות.
כשביטלו את הטיסה מפריס למדריד והחליפו אותה בטיסה של אייר-פראנס, קיבלנו את הבשורה בשלוות נפש. אבל אז נעלמה מזוודה אחת.
אנחנו המשכנו לקובה, עם איבריה כמובן, והמזוודה נשארה אי-שם באירופה. איבריה היתה אמורה להביא את המזוודה, לכשזו תופיע במדריד, עם טיסתה הבאה להוואנה. לקחו את כתובת המלון שלנו בהוואנה והבטיחו שיגיעו עד מפתן דלתנו.
עבר יום, עברו יומיים, ואיבריה לא עונה. כשוטים באפילה התחלנו לגשש אחרי המזוודה בקובה הזרה: טילפנו שוב ושוב לסניפי איבריה בשדה התעופה של הוואנה ובמרכז העיר, אבל לא רק שסירבו לספק לנו הסבר, אפילו לא הסכימו לבדוק במחשב. אחרי הכל, התלונה נפתחה על ידי אייר-פראנס, ולמי אכפת שאיבריה לקחה את הכסף.
אחר כך, כשהיום הרביעי התקרב ועמדנו לעזוב את קובה, עברנו לתחנונים. דיברתי עם מנהל החברה בעיר, והמצאתי סיפורים: במזוודה היו תרופות חשובות וכו'. רק אז נאותו סוף סוף להקיש בעצלתיים על המחשב. התברר שהמזוודה מחכה במחלקת אבידות ומציאות בשדה התעופה כבר שלושה ימים. איבריה אכן הביאה אותה, אבל במקום להמשיך במלאכה ולהסיע אותה למלוננו, השליכה אותה כחפץ חשוד באבידות.
שלושה ימים שכבה המזוודה וכמעט הוחזרה לאירופה. נאלצנו לנסוע בעצמנו לשדה ולגלות שחצי מתכולת המזוודה נגנבה, בעיקר הדברים הלא זולים כמובן.
ואיבריה? הם בשלהם, מסרבים לקחת אחריות. על פי החוקים הקיימים, על המוביל האחרון, אשר עימו הגיעו הנוסעים ליעדם הסופי - במקרה זה מדריד - לטפל בדבר מטענם, ללא שייכות לסיבת העברתם אליו, מוסרת החברה ומוסיפה תפנו לאייר-פראנס. התגובה כמובן מטעה, מכיוון שהרי המוביל הראשון והאחרון היה איבריה, שגם הוביל את המזוודה עד הוואנה, רק כדי להשליכה כאבן שאין לה הופכין בשדה.
אבל המשך לתגובה זו כבר לא הצלחנו לקבל.