עלית שינתה אריזת הקפה נמס: המכסה יסתובב
אריזת המותג הוותיק משתנה בהשקעה כספית כוללת של שלושה מיליון דולר. השינוי יתבצע לאחר ניסוי שוק של חצי שנה שהתבצע בבאר שבע
46 שנה לאחר שהשיקה עלית את אריזת הקפה נמס שלה, החליטה החברה לשנות את האריזה - שתימכר מעתה בפחית חדשה עם מכסה מסתובב, במקום המכסה הקודם שלפתיחתו נדרשה מטבע או סכו"ם. בפיתוח הפחית החדשה השקיעה עלית שלוש שנים של מחקרי צרכנים ומיליון דולר, ואת ההשקעה ילווה קמפיין פרסומי ופעילות קידום מכירות בסך של 2 מיליון דולר.
לדברי שלי שליט שובל, מנכ"ל חברת הקפה של עלית, הסיבה העיקרית לשינוי היא מתן מענה לצרכן בנושא של נוחות השימוש, בנוסף לשמירה יותר טובה על טריות המוצר. לדברי שליט שובל, הפחית הישנה תרד מהמדפים עד פסח הקרוב, לאחר שהצרכנים יטמיעו את השינוי.
בעלית מדגישים, כי השינוי יחול רק באריזה של 200 גרם, וכי הטעם, הכמות והמחיר יישארו כמו קודם. השינוי יחול בקפה נמס, קפה מגורען ובקיץ גם באייס קפה - שיחזור לשוק.
מותג נס קפה של עלית הוא בין המוכרים בישראל - 95% מצרכני הנס קפה בארץ מכירים אותו ו-40% שותים אותו. לפיכך - מהלך של שינוי אריזה במותג כזה הוא מהותי, וזו הסיבה שעלית ערכה ניסוי שוק במשך חצי שנה בבאר שבע.
מהניסוי עלה כי הצרכנים מוכנים לשינוי באריזת הקפה, ושיעור ההתלבטויות ביחס למוצר היו נמוכים (כ-10%).