שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות

    וולוו נכנסת לבוץ, ברצון

    עם מראה קרבי ואיפור ייעודי חושפת וולוו SUV ראשון. המטרה, איך לא, העוגה הפיננסית בארה"ב

    וולוו, יצרן המכוניות משוודיה, משתעשע כבר שנים ברעיון "הירידה לשטח", אך עד כה העדיף את הדרך הקלה והמוכרת יותר של הסבת מכונית סטיישן לעניין. אך לא עוד. חשיפת ה-90 XC, רכב פנאי-שטח חדש, משנה את התמונה לחלוטין, גם אם אינה הופכת את החברה ליצרן ג'יפים או רכב שטח של ממש.
    כדאי לזכור כי עד כה שווקו דגמי וולוו לפי שלושה סימונים: S למכוניות סדאן, V לסטיישן ו-C לקופה וקבריולה. היום מצטרף למשפחה כינוי חדש-ישן XC. תואר זה יהפוך בהדרגה לסימן ההיכר של מכוניות השטח של וולוו, כאשר בעתיד יהפוך שמה של ה-XC70V, ל-70XC. צעד זה גם מבהיר כי וולוו פותחת את הדרך לגרסת שטח נוספת, קטנה יותר באותה משפחה.

    התחילה לפני שנה

    שורשיה של ה-90 XC נעוצים במכונית תצוגה, שנחשפה בתערוכת דטרויט לפני שנה תחת השם ACC (אדוונצ'ר קונספט קאר, בעברית). המכונית החדשה מבוססת כצפוי על הפלטפורמה הגדולה של וולוו, המשמשת גם את סדרות ה-80, 70 ו-60.
    מכאן גם ניתן לצפות למערך מתלים, מנועים ותיבות הילוכים דומה. במילים אחרות, אל תצפו לשלדה נפרדת וסרנים חיים, כמו בכלי שטח טהורים למשל, אלא למשהו הרבה יותר מעודן ונוטה לכביש, בהתאם לצו האופנה הנוכחי – והרווחי כמובן…
    אולם בניגוד ל-V70 כפולת ההנעה בעלת מרווח הגחון המוגדל, אך המבוססת על סטיישן לכל דבר ועניין, החדשה גבוהה משמעותית וייעודית הרבה יותר. שימו למשל לב למתחרים אותם מציינים בוולוו - ה-M של מרצדס, ה-X5 של ב.מ.וו, לקסוס 350 וגרנד-צ'ירוקי של ג'יפ.
    בכל מקרה, מהתמונות הראשונות שנחשפו מציג הכלי החדש מראה המזוהה בפירוש עם וולוו. זוהי, אם תרצו, ואריאציה נוספת לקו החדש של היצרן שהוצג ב-80 - וזה בולט במיוחד בחרטום. הצללית מזכירה, בגלל תפיחת המותניים הגבוהה, את דגמי הסטיישן. אולם שימו לב פנסים החדשים מאחור ובמיוחד ליחידות התאורה השקופות מלפנים. אל תופתעו לגלות בעתיד כי אלה מציגים את החזית מעודכנת-עתידית של השותפות לפלטפורמה.
    אגב, וולוו תייצר את הרכב בשוודיה, אך מתכוונת למכור 65 אחוזים מסך הייצור בארצות הברית, שם נמכרים קרוב לארבעה מיליון כלי שטח בכל שנה.


    עוד אין פרטים

    וולוו טרם חשפה נתונים טכניים לגבי ה-XC90, אולם המכונית החדשה תוצע בתחילת הדרך עם שלוש יחידות כוח: מנועי חמישה ושישה צילינדרים בעלי מגדשי הטורבו המוכרים מה-60 וה-80 (כנראה בגרסאות ה-250 כ"ס ו-272 כ"ס), כמו-גם הדיזל חמישה-צילינדרים החדש של היצרן (163 כ"ס). אלה ישודכו לתיבות הילוכים אוטומטיות מוכרות. מערך המתלים יהיה דומה לזה המוכר בוולוו, וכנראה שלא תגיע מערכת המשנה את גובה המרכב (כמו באודי למשל). הרכב החדש יוצע עם חמישה או שבעה מושבים, כולם בכיוון הנסיעה…

    בעוד שנה אצלנו

    השקה עולמית ראשונה של ה-90XC תהיה כמובן בשוק היעד העיקרי שלה, ארצות הברית. זה יקרה בתחילת חודש ינואר בדטרויט. חודשיים אחרי כן תוצג המכונית בתערוכת ז'נבה, ומשם תגיע אותה מכונית עצמה היישר ל…ישראל, לשם השתתפות בתערוכת הרכב המקומית "אוטומוטור". בכל מקרה, נסיעות מבחן ראשונות מתוכננות רק לחודש ספטמבר, כאשר תחילת שיווק מקומי תתרחש בעוד שנה בדיוק.
    היבואן המקומי חשף היום כאמור את תמונות המכונית יחד עם תכניותיו לגביה, וכצפוי הוא מתעתד להציע לנו את כל מגוון הגרסאות. אף הוא מאמין כי מתחרותיה של ה-XC יגיעו מפינה שטח-יוקרתי בשוק המקומי, אך הוא מאמין כי יוכל להציע תג-מחיר אטרקטיבי יחסית - בין 250,000 ל-320,000 שקלים, בהתאם לגרסה. בחודשיים האחרונים של 2002 מתוכננות להגיע לכאן כ-20 מכוניות, והתחזית השנתית עליה הוא מדבר עומדת על מאה בשנה.
    בתשובה לשאלה האם הוא חושש מקניבליזציה במכירות הקרוס קאונטרי השיב כי אכן זו עלולה להיווצר. אך הוא אינו מודאג מכך וישמח לייבא את ה-70 "לשטח" גם במספרים קטנים יותר מהיום.

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים