שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות

    קבלו את מרכבת השמש

    למכונית הדגל החדשה של פולקסווגן קוראים פייטון. וכן, יש גם מפעל חדש וחיפושית עם 180 כ"ס

    בפולקסווגן מקיימים הבטחות. לפני כחודשיים, עם חשיפת התמונות הרשמיות של מכונית הדגל החדשה, הבטיחו בחברה לגלות לנו את שמה של המלכה לפני סוף השנה. והיום (ג'), עם פתיחת "המפעל השקוף" של הקונצרן בדרזדן (בו תיוצר המכונית), נוטשת מכונית הפאר את הכינוי המחתרתי D1 וזוכה לשם - פולקסווגן פייטון (Phaeton).
    כפי שסיפרנו לכם בעבר, אמור המפעל החדש להתחיל מיד עם פתיחתו בייצור המכונית בקצב של כ-100 יחידות ביום. מועד תחילת שיווק באירופה עומד כרגע על יוני 2002. מהיבואן המקומי נמסר שאלינו היא תגיע לקראת חודש אוקטובר 2002.
    אגב, לנהיגת בכורה במכונית זכה הקנצלר גרהרד שרודר, אשר עשה שימוש בגרסה משורינת ומיוחדת. ניתן בהחלט לייחס זאת לניסיונם של אנשי פולקסווגן לחדור עם מכונית הפאר אל הקטגוריה המבוקשת כל-כך של רכב שרד. עד עתה, לא תופתעו לשמוע, היו שם מרצדס, ב.מ.וו ואודי.
    בגרמניה תשווק המכונית הזו תחת תג-מחיר של 100,000 מארקים גרמנים עבור גרסת ה-V6, או 200,000 מארקים עבור גרסת ה-W12. בארץ? אתם לא רוצים לדעת.

    ומאיפה בא השם

    ואתם בוודאי שואלים עצמכם מהיכן הגיע השם המקורי. ובכן, נתחיל ברשותכם במיתולוגיה יוונית. פייטון היה בנו של הליוס, אל השמש, ונהג לעיתים לבצע סיבובי ראווה ללא רשות במרכבת השמש של אביו. אבל, מחשש שהבן הפוחז ישרוף את העולם כולו במעלליו, היכה אותו זאוס בברק - משהו המזכיר במידת מה את הממל"ז, רק בלי העונש הכספי הכבד והנקודות.
    אבל אם לחזור לתחום הרכב ולעבור לנימה רצינית מעט יותר, פייטון היה כינוי לצורת מרכב שהייתה נהוגה בשנות ה-30'. אז דובר דווקא על מכוניות פתוחות בהן הייתה הפרדה מלאה בין תא הנוסעים מאחור לבין הנוסעים מלפנים - בעיקר הנהג כמובן.
    צורת מרכב זו נחשבה ליוקרתית במיוחד בעיקר לאור העובדה שאפשרה הפרדה הנהוגה גם בלימוזינות, אך הפעם עם כל הרוח בפנים - במיוחד עבור עשירים הרפתקנים.

    וגם חיפושית טורבו S

    לא ברור האם פולקסווגן בחרה במכוון לרכז מאמץ ביום פתיחת המפעל, אבל עובדה היא שהחברה אינה מסתפקת בחנוכת המפעל והצגת שם למכונית חשובה, אלא גם מציגה את החיפושית טורבו S, גרסה חזקה לחיפושית המוכרת.
    זו תזכה למנוע ה-1.8 טורבו שמייצר 180 כ"ס - אותו מנוע שהוצג לאחרונה בגולף GTI החזקה. כדי לזהות את החיפושית החדשה דאגו בחברה גם לעדכון חיצוני קל של הפגושים, חישוקי "17 וצמיגי 225/45, זוג מפלטים מצופי כרום וכיתוב מחייב מאחור. תא הנוסעים זכה אף הוא לשדרוג ולנגיעות אלומיניום אופנתיות. אגב, כאן נוטשת פולקסווגן את התאורה הכחולה שמאפיינת כיום את לוח המחוונים ועוברת לצבע הלבן.
    שיווקה של החיפושית החדשה יחל בארה"ב בחודש ינואר. אלינו היא בינתיים לא תגיע, לפחות לא עד שתיפתר הסוגיה של תקינת הדלק.

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    הפייטון - הכי הרבה
    וגם בתא הנוסעים
    חיפושית טורבו S
    יכול להיות מעניין
    המפעל השקוף
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים